تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/01/13 - 12:42
کد خبر: 465764

گفت‌وگوی اختصاصی با فعال دانشجویی؛

سپهری: نگاه غربی که صرفا کار کشیدن از کارمند و کارگر را نشان می دهد در کشور وجود دارد

در گفتگوی اختصاصی با آیاز سپهری فعال دانشجویی در خصوص مدیریت منابع انسانی در کشور پرداختیم که در ادامه مشروحی از این گفتگو را می‌بینید:

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ابتدا علم مدیریت ارجحیت و اولویت را به سازمان می داد تا منابع انسانی، اما امروزه توجه علم مدیریت به منابع انسانی معطوف است.

مدیریت منابع انسانی محصول جنبش روابط بشری در اوایل قرن بیستم می‌باشد، زمانی که محققان شروع به مستندسازی روش‌های ایجاد ارزش‌های کسب‌وکار به وسیله مدیریت استراتژیک نیروی کار کردند. این تابع در ابتدا تحت تأثیر کارهای معاملاتی، مانند سازمان حقوق و مزایا بود، اما با توجه به جهانی شدن، تقویت شرکت‌ها، پیشرفت تکنولوژی، و تحقیقات بعدی، اکنون مدیریت منابع انسانی بر ابتکارات استراتژیک مانند ادغام و تملیک، مدیریت استعداد، برنامه‌ریزی جانشینی روابط صنعتی و روابط کاری، چندگانگی فرهنگ و گنجایش می‌باشد.

از این رو خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» در گفتگوی اختصاصی با آیاز سپهری فعال دانشجویی در خصوص مدیریت منابع انسانی در کشور پرداختیم که در ادامه مشروحی از این گفتگو را می‌بینید:

آیاز سپهری در یک تعریف کلی از مدیریت منابع انسانی گفت: در هر سازمانی که حداقل سه نفر مشغول به کار و فعالیت هستند چه یک سوپرمارکت یا یک اداره بزرگ باشد باید بتواند به این افراد کمک کنند در یک بازه زمانی بلند مدت، با کمترین هزینه و با حداکثر کارایی سازمان را به آن استراتژی های اصلی برساند.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: یک نگاهی که در کشورمان است و برای فرهنگ ما هم نیست متاسفانه نگاه غربی است که صرفا کار کشیدن از کارمند و کارگر را نشان می دهد.

سپهری گفت: یکی از کارهایی که باید در حکمرانی کشور ببینیم دیدن سرمایه های انسانی است و دقت و توجه بیشتری به افرادی که هم تقوا دارند و هم تخصص دارند.جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

 

 


مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top