تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/01/14 - 07:18
کد خبر: 465778

این، هویت مردم ماست

این، هویت مردم ماست

محمد ایمانی در کانال تلگرامی اش نوشت: ظهر دیروز تا به محل روزنامه در میدان امام خمینی(ره) برسم، طبق معمول از مقابل چند پارک و بوستان و فضای سبز عمومی عبور کردم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد ایمانی در کانال تلگرامی اش نوشت: ظهر دیروز تا به محل روزنامه در میدان امام خمینی(ره) برسم، طبق معمول از مقابل چند پارک و بوستان و فضای سبز عمومی عبور کردم.

این فضا ها، هر سال در روز سیزدهم فروردین، به واسطه حضور خانوادگی مردم، انباشته از جمعیت است.

اما مردم خوب ما، امسال در تقارن بهار طبیعت با بهار بندگی، ماه مبارک رمضان را حرمت نهادند و به همین دلیل، از آن ازدحام و بساط های همیشگی در بوستان ها و تفریح گاه ها خبری نبود.

این هم یک جلوه عینی از ایمان مردم ماست که حرمت های الهی را محترم می شمارند.

به کانال های بی بی سی، رادیو فردا و صدای آمریکا سر بزنید! از چند روز قبل، تدارک تبلیغاتی پر حجمی کرده بودند تا تلاقی روز طبیعت با ماه رمضان را سوژه دو قطبی سازی قرار دهند؛

اما دستان و صفحات خالی امروز آنها از سوژه های هنجار شکنی، اعتراف تلویحی به ایمان ریشه دار ملت ایران و حرمت نهادن ماه ضیافت الهی است.

این همان مردمی هستند که در مقابل دعوت بوقچی های بدخواهان به سوگواری و عدم شادی ظرف پنج شش ماه گذشته، مناسبت های مختلف را برای ابراز شادی و خوشحالی مغتنم شمردند؛

و هنگام دعوت پادو های دشمنان به اعتصاب و تعطیلی بازار و کسب و کار ها، روز های پر ازدحام و رونقی را به ویژه در بازار های شب عید رقم زدند.

ایام منتهی به چهارشنبه سوری امسال نیز در اثر حجم ترقه بازی ها، یکی از پر سر و صدا ترین چهارشنبه سوری های سالیان اخیر بود؛ فارغ از قضاوتی که هر کدام ما درباره چهارشنبه سوری داریم.

با مرور این روند است که حرمت نهادن اغلب مردم به ماه مبارک رمضان در روز طبیعت (سیزده بدر) آن هم با وجود فضاسازی رسانه های مغرض، بیشتر به چشم می آید.

این حقیت ملت ماست؛ ایمان مردم ما با همه شدت و ضعف ها و تنوع ها، و با وجود بمباران تبلیغاتی انبوه دشمنان، ایمان ریشه داری است و همین، ایران عزیز ما را در برابر حملات بدخواهان حفظ کرده است.

همین روزها، می توان ده ها هزار محفل پر رونق قرآن و مناجات و سفره های مردمی افطار در خیابان ها و گذر ها و مساجد را رصد کرد که از کودک و نوجوان تا جوان و پیر را در ضیافت الهی گرد هم آورده است.

این هویت مردم ماست؛ همان که دو ماه قبل در جشن کم نظیر ۲۲ بهمن درخشید؛ و ان شاء الله در هفته های پیش رو، با مراسم با شکوه شب های قدر و صف های میلیونی نمازگزاران عید فطر، به چشم دوستان و دشمنان خواهد آمد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top