تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/01/15 - 12:50
کد خبر: 465982

بهترین مهندس طراح ویلا و باغ ویلا

بهترین مهندس طراح ویلا و باغ ویلا

امروزه اغلب مردم برای ساخت ویلاهای خود به دنبال طراحان با تجربه و با سابقه هستند. طراح ویلا به طور کلی باید دارای دانش، تخصص و مهارت کافی باشد تا بتواند طراحی باغ و یا ویلا را به درستی انجام دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه اغلب مردم برای ساخت ویلاهای خود به دنبال طراحان با تجربه و با سابقه هستند. طراح ویلا به طور کلی باید دارای دانش، تخصص و مهارت کافی باشد تا بتواند طراحی باغ و یا ویلا را به درستی انجام دهد. در واقع امروزه سبک‌های مختلفی از طراحی وجود دارد که کارفرماها می‌توانند از آن سبک‌ها برای طراحی ویلای خود استفاده کنند. ولی به طور کلی یک مهندس طراح ویلا و یا باغ ویلا باید مهارت‌های کافی را در این زمینه داشته باشد. در این محتوا قصد داریم تا در ابتدا شما را با انواع طراحی ویلا، باغ ویلا و اصول این نوع طراحی آشنا کنیم. سپس به معرفی بهترین تیم مهندسی طراح باغ و ویلا در تهران بپردازیم. پس تا آخر محتوا با ما همراه باشید.

طراحی باغ ویلا بر چه اساسی انجام می‌شود؟

در واقع برای دستیابی به بهترین مهندس طراح ویلا و باغ در شهر تهران ، ابتدا باید با مفهوم ویلا و طراحی آن آشنا شویم. به طور کلی ویلا، مکانی است که دارای سطح بالایی از آرامش، طراحی جذاب و موقعیت مکانی متمایز شده می‌باشد. این نوع ویلا اغلب در زمینی بسیار بزرگ طراحی و ساخته می‌شود و معمولا چهار طرف آن فضای باز و یا دیوارهای کوتاهی دارد. به طور کلی ویلا و باغ، قسمت‌های مختلفی را شامل می‌شود. این قسمت‌ها شامل ورودی، اتاق نشیمن، اتاق‌های خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، بالکن، محوطه باغ، استخر، آلاچیق و غیره می‌باشد. هر یک از این بخش‌های باغ ویلا باید به درستی و توسط مهندسین طراح ویلا با تجربه و حرفه‌ای آرین پاراکس انجام شود. طراح ویلا در ابتدای کار انواع سبک‌های طراحی ویلا را برای کارفرما بازگو می‌کند. به طور کلی برای طراحی باغ ویلا سبک‌های متعددی وجود دارد.

سبک مدرن، کلاسیک، تلفیقی، ، بومی روستیک و غیره از جمله سبک‌های طراحی برای ویلا و باغ ویلاها می‌باشد. هر یک از این سبک‌ها دارای طراحی منحصر به فرد و متفاوتی می‌باشند. انتخاب سبک مورد نظر به سلیقه کارفرما و همچنین بودجه و هزینه او بستگی دارد. برای کارفرما در طراحی باغ ویلا خصوصا اطراف شهر تهران که هزینه ها بالاست ، مدیریت هزینه‌ها موضوع بسیار مهمی می‌باشد. اگر کارفرما ساخت و طراحی ویلای خود را به یک شرکت معتبر و همچنین مهندس طراح با سابقه بسپارد، میت‌واند هزینه‌های برآورد شده را مدیریت کند. اگر این کار انجام شود، در هزینه‌ها 40 درصد و در زمان تحویل پروژه 60 درصد صرفه جویی خواهد شد. به طور کلی مهندس طراح ویلا، باید مشاور و متخصص بسیار مناسبی نیز باشد و بتواند نیازهای کارفرما را در عین زیبایی و رعایت اصول و استانداردها برطرف کند. کارفرما در این صورت به راحتی به عملکرد شرکت مهندسی و طراحی ویلا آرین پاراکس اعتماد می‌کند و صفر تا صد پروژه‌ی خود را به متخصصین می‌سپارد.

بهترین مهندس طراح ویلا و باغ ویلا

مهندس طراح ویلا بر چه اصولی طراحی می‌کند؟

طراح ویلا، برای شروع کار خود باید یک پلان بسیار مناسب و عالی طراحی کند. در طراحی یک پلان، مهم‌ترین اصل برقراری ارتباط مناسب بین بخش‌های مختلف ویلا و باغ ویلا می‌باشد. البته برای شروع طراحی باید نقشه‌های فاز دو توسط مهندس مربوطه تهیه و ترسیم شوند. در این نقشه‌ها تمامی اطلاعات لازم از جمله ابعاد و اندازه دقیق ستون، سقف، جنس مصالح و متریال مورد استفاده، نوع فونداسیون، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و غیره وجود دارد. در ادامه طراحی هر یک از بخش‌های داخلی و خارجی ویلا و باغ ویلا را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

مهندس طراح ویلا، جهت طراحی اتاق نشیمن باید به نکات بسیار مهمی توجه کند. به طور کلی اتاق نشیمن باید در فضایی قرار بگیرد که نزدیک به در ورودی باشد. در واقع در ویلاهایی که متراژ کمی دارند، در ورودی مستقیم به سمت اتاق نشیمن باز خواهد شد. ولی در ویلاهایی که متراژ آن‌ها بزرگ‌تر می‌باشد، بهتر است بین در ورودی و اتاق نشیمن یک فضا و راهرویی وجود داشته باشد. اتاق نشیمن باید دارای مساحت کافی برای جمع شدن خانواده، منظره مناسب به بیرون، نور کافی و در نهایت مبلمان مناسب با سبک طراحی ویلا داشته باشد. آشپزخانه، فضای دیگری است که باید در طراحی آن دقت لازم را داشت. آشپزخانه نیز بخشی از ویلا می‌باشد که باید به در ورودی نزدیک باشد. در واقع این مکان وظیفه سرویس دادن را انجام می‌دهد. در نتیجه باید دارای یک تهویه مناسب، نور کافی و منظره خوب باشد.

اگر در آشپزخانه، ماشین لباسشویی وجود داشته باشد، توصیه می‌شود فضای بالکن جهت خشک شدن لباس‌ها و یا صرف غذا در برخی روزها، در مجاورت آشپزخانه قرار بگیرد. دلیل اصلی نزدیک بودن این بخش به در ورودی، حمل راحت و ورود آسان مواد خریداری شده به آشپزخانه و همچنین خروج مواد زائد و اضافی از این مکان می‌باشد. به طور کلی مجاورت و نزدیکی آشپزخانه و اتاق نشیمن نیز باعث می‌شود هر دو فضا به راحتی قابل دید باشند. غذاخوری و یا صبحانه خوری، بخش دیگری از طراحی ویلا می‌باشد. این بخش باید در نزدیکی آشپزخانه قرار بگیرد.

البته این نزدیکی باید به گونه‌ای طراحی شود که به طور مستقیم به یکدیگر دید نداشته باشند. در واقع این بخش از ویلا باید در مجاورت اتاق نشیمن نیز باشد. به طور کلی بهترین و مناسب ترین مکان برای غذاخوری و یا صبحانه خوری، بین آشپزخانه و نشیمن می‌باشد.

طراحی نقشه باغ ویلا

مهندس طراح ویلا در شرکت آرین پاراکس arianparax.com در زمان طراحی قسمت های مختلف از جمله اتاق خواب‌ها به نکات مهمی توجه می‌کند. در ابتدا مکانی که برای اتاق خواب‌ها در نظر گرفته می‌شود، باید در فضایی ساکت و بدون هیچ گونه سر و صدایی قرار بگیرد. دسترسی به اتاق‌های خواب به هیچ وجه نباید از قسمت نشیمن و قسمت‌های عمومی ویلا باشد. بهتر است برای جداسازی و تفکیک این بخش‌ها از یک راهرو استفاده شود. به طور کلی در هر ویلایی بسته به متراژ آن، یکی از اتاق خواب‌ها اتاق مستر است. این اتاق نسبت به بقیه اتاق خواب‌ها بزرگ‌تر است و شامل فضای خواب، نشستن، کمد، سرویس بهداشتی کامل و رخت کن نیز می‌باشد.

ورودی ویلا از دیگر مکان‌هایی است که در لحظه اول مهمان‌ها و ساکنان ویلا با آن برخورد می‌کنند. این فضا باید به گونه‌ای زیبا، جذاب و دعوت کننده باشد. در واقع برای این ورودی باید فضایی جهت درآوردن کفش‌ها و یا تعویض لباس‌ها نیز در نظر گرفته شود. 

 طراحی باغ ویلا توسط بهترین مهندس طراح ویلا 

به طور کلی محوطه سازی در طراحی باغ ویلا همانند بخش‌های داخلی ویلا باید توسط یک مهندس طراح ویلا و باغ ویلای حرفه‌ای انجام شود. در واقع در تمامی محوطه‌های ویلاها، فضای سبز و استفاده از گل و گیاه مرسوم است. این فضای سبز، درختکاری و گلکاری در جذابیت و چشمگیر شدن فضای باغ ویلا بسیار موثر می‌باشد. البته اگر در کنار این فضا از آبنما، برکه و یا استخر نیز استفاده شود، جذابیت فضا چندین برابر خواهد شد. وجود آبنما با صدای شرشر آب، آرامش فوق العاده‌ای را به محیط و ساکنان ویلا خواهد داد. استفاده از آلاچیق نیز از دیگر تجهیزاتی است که معمولا در باغ ویلاها مشاهده می‌شود. آلاچیق به عنوان یک سایه بان به ویژه در فصل‌های گرم وسیله‌ای بسیار کاربردی می‌باشد. در طراحی باغ ویلا ها، فضایی را نیز برای بازی کودک در نظر می‌گیرند. البته برای کفسازی این مکان باید از فوم‌های خاص و ویژه استفاده شود. 
به طور کلی پارکینگ‌ها بر اساس نیاز و سلیقه کارفرما به صورت سر باز و یا سر بسته طراحی می‌شوند. در مورد مبلمان محوطه باغ نیز باید طراح بر اساس نوع و سبک ویلا، آن‌ها را جانمایی کند. در برخی ویلاها بر اساس نیاز ممکن است از موتورخانه و مکانی به عنوان انباری نیز استفاده شود. البته وجود موتورخانه در اغلب ویلاها مشاهده می‌شود. در این صورت به دلیل آلودگی صوتی که در موتورخانه وجود دارد، این فضا اغلب در انتهای ویلا و یا کنار انباری و پارکینگ قرار می‌گیرد.

در نهایت مهندس طراح ویلا و باغ در شرکت آرین پاراکس با استفاده از نورپردازی فوق‌العاده و مناسب در محوطه باغ ویلا، یک فضای جذاب و چشمگیر را ایجاد می‌کند. در واقع بخش نورپردازی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی می‌باشد و می‌توان در ویلاها با استفاده از لامپ‌های رنگی، ریسه‌های نوری و پروژکتورها در شب یک فضای بسیار زیبا را ایجاد کرد.

منبع : سایت آرین پاراکس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
سعیدی
1402/03/03 - 15:09

سلام شرکت آرین پاراکس کار طراحی ویلا و محوطه باغ ویلای من را انجام داد و بسیار تیم حرفه ای دارد.
محمد نژاد
1403/02/31 - 10:22

آرین پاراکس یکی از شرکت های باسابقه هست که کار طراحی و ساخت ویلا انجام میده. چند سال پیش کار ساخت ویلای من انجام دادن در کل راضی بودم.
تورهای مسافرتی آفری
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top