تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/01/20 - 07:32
کد خبر: 466474

رفراندوم برای بازگشت حسن روحانی؟!

رفراندوم برای بازگشت حسن روحانی؟!

حسن روحانی، رئیس جمهور سابق ایران و چهره نزدیک به اصلاح طلبان اخیرا در اظهاراتی ویدئویی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، خواستار برگزاری رفراندوم شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن روحانی، رئیس جمهور سابق ایران و چهره نزدیک به اصلاح طلبان اخیرا در اظهاراتی ویدئویی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، خواستار برگزاری رفراندوم شد.

روحانی در این اظهارات گفته است:

"تحولی که مردم میخواهند باید ملموس باشد. اساس جمهوری اسلامی این است که مردم راضی باشند و خدا هم راضی باشد. به نظر من در این مقطع بالاترین تحول اینست که ما به قانون اساسی عمل کنیم... اصل 59 را اجرا کنیم و این قانون اساسی به ما میگوید در مسائل فوق العاده مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی میشود به آرای عمومی مردم مراجعه کرد. به نظر من در یک همه‌پرسی 3 سوال در زمینه اقتصادی، سیاست داخلی و سیاست خارجی بپرسیم. -اگر این کار را بکنیم- گام بسیار مهمی در تحول برداشتیم که می تواند مردم را امیدوار کند.

*آقای روحانی و دوستان حلقه نزدیکش همواره طی دوران 8 ساله دولت اعتدال؛ بیش از آنکه بر کارآمدی و ظرفیت های داخلی توجه داشته باشند اما به برجام (در بعد سیاست خارجی) و رفراندوم (در بعد سیاست داخلی) تأکید داشتند.

تأکیدی بیمارگونه که البته اثرات خود را هم بر معیشت مردم و اقتصاد ایران گذاشت، رشد اقتصادی را کاهش داد و فجایعی مثل بی آبرویی آقایان در ماجرای بیدستاوردی برجام را پدید آورد.

دقت شود که در مدیریت های کلان اجرایی؛ هنگامی که یک مدیر ارشد از اصول اولیه ای که باید به آنها ملتزم باشد دست بردارد و مشغول اباطیل و حواشی و کارهای غیر ضرور شود؛ اهداف اصولی سازمان بلافاصله دچار خلل شده و سرعت پیشرفت، کاهش چشمگیری پیدا می کند. اتفاقی که دقیقا در دوران دولت اعتدال شاهد آن بودیم و آقایان به جای اینکه هم و غم خود را صرف نظارت بر بازار، پاسخ اصولی به تحریم ها، ارتقای تولید و کاهش تورم کنند اما ذهنشان بین کشورهای اروپایی و آمریکا در هروله بود تا شاید اتفاقی رخ دهد! و نتیجه هم شد همانچه که دیدیم. تقریبا هیچ...

مسئله رفراندوم نیز اگرچه از اصول قانون اساسی است اما اجرای آن نیازمند دلایل عقلانی است.

چه حاجت به رفراندوم هنگامی که همه می دانیم مطالبه عقلانی مردم در اقتصاد کاهش تورم است، در سیاست داخلی ایجاد اتحاد برای کارآمدی و در سیاست خارجی هم تعامل سازنده و عزتمندی ملی برای ایران.

آقای روحانی یا این 3 مطالبه معقول مردم را نمی داند که خواستار برگزاری رفراندوم میشود و یا می داند و قصد دارد با این حرفها زمینه بازگشت خود و دوستانش به عرصه اجرائی کشور را هموار کند.

حرفهایی که البته در دوران ریاست او بر قوه مجریه شنوای آنها بودیم و در نتیجه آنها هم چیزی جز گرانی، سیاست بازی بیقاعده‌ی چپ‌روانه و تعامل خارجی کدخدامحور و بیگانه با عزت ملی نصیب مردم و نظام اسلامی نشد.

اگر هم آقای روحانی انتقادی به وضع موجود و عملکرد دولت فعلی دارند؛ راه حل مشکل را بایستی در گزینه عقلانی "رأی خوب" جستجو کنند نه در مسیرهای غلطی که قرار است در پیامد آنها هیچ چیزی عاید سفره های مردم نشود!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top