تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/01/24 - 09:00
کد خبر: 466837

طراحی‌های خاص پله دوبلکس فلزی ویلایی ۲۰۲۳

طراحی‌های خاص پله دوبلکس فلزی ویلایی ۲۰۲۳

استفاده کردن از جدیدترین مدل‌های پله دوبلکس علاوه بر ایجاد یک راه ارتباطی مناسب بین طبقات می‌تواند فضای شیک و جذاب را در دکوراسیون داخلی ساختمان شما ایجاد کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پله دوبلکس یکی از انواع راه‌ پله‌های مدرنی است که امروزه جایگزین پله‌های سنگی قدیمی شدند و از آنها برای برقراری ارتباط بین دو طبقه استفاده می‌کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش صنعت دکوراسیون داخلی، طراحی راه پله به صورت مدرن و مجلل مورد توجه سازندگان قرار گرفته است.

این نوع پله‌ها را می‌توان در مدل‌های مختلف و متریال‌های متنوع، فلزی، چوبی، شیشه‌ای و غیره طراحی و اجرا کرد. اما در این بین پله دوبلکس فلزی به دلیل استحکام و مقاومت زیاد در برابر تحمل وزن و فشار بیش از همه طرفدار دارد. ما در این بخش تلاش کرده است تا دید مخاطبان را نسبت به نوع طراحی این محصولات فلزی تغییر دهد تا  مشتریان عزیز انتخابی آگاهانه و هوشمندانه داشته باشند.

پله مدرن دوبلکس چیست؟

اغلب خانه‌های امروزی با طراحی مدرن ساخته می‌شوند که نیاز به راه پله‌های مدرن و شیک نیز دارند تا خاص بودن معماری ساختمان دو چندان شود. البته ساختمان‌ها با معماری سنتی و کلبه‌های ویلایی نیز می‌توانند با ساخت و طراحی راه پله‌ خاص، اصالت خود را زیباتر به نمایش بگذارند.

در این بین پله مدرن دوبلکس جزو دسته پله‌های مدرن پیش ساخته‌ای هستند که علاوه بر زیبایی ظاهری از استحکام بالا و قیمت مقرون به صرفه‌ای برخوردار هستند. اجرای راه پله دوبلکس فلزی همراه با نرده فرفورژه باعث می‌شود که نگاه هر فردی در لحظه اول ورود به خانه را به سمت خود جلب کند. در واقع طراحی و پیاده‌سازی راه پله در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان به صورت منحصر به فرد، تاثیر بسزایی در نمای ساختمان دارد.

بخش اصلی‌ پله فلزی دوبلکس

پله فلزی دوبلکس مانند هر سازه فلزی دیگری از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که روی کیفیت، کاربرد و ایمنی آن تاثیر مستقیم می‌گذارد. از مهم‌ترین این بخش‌ها می‌‍‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کف پله: یکی از اصلی‌ترین بخش های راه پله، کف پله است که برای بالا و پایین رفتن از این سازه فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع کیفیت و استحکام کف پله باعث می‌شود که فرد پاهایش را اطمینان روی آن قرار داده و جابجا شود.
  • پیشانی راه پله: به فاصله عمودی بین دو کف پله، پیشانی راه پله می‌گویند که باید با فاصله استاندارد طراحی و ساخته شود.
  • پاگرد پله: محلی که فرد بعد از طی کردن چندین کف پله به آن خواهیم رسید تا استراحت کرده و رفع خستگی کند.
  • گونه پله: به بخش بغل هر راه پله، به اصطلاح گونه راه پله می‌گویند.
  • نرده راه پله: به نرده فلزی که به عنوان حفاظ در دو طرف راه پله دوبلکس قرار داده می‌شود، نرده راه پله می‌گویند. این بخش سبب افزایش ایمنی راه پله خواهد شد و از لحاظ زیبایی نیز نقش مهمی در معماری داخلی ساختمان دارد.

طراحی‌های خاص پله دوبلکس فلزی ویلایی 2023

مزایا و ویژگی‌های اجرای راه پله دوبلکس

اجرای پله دوبلکس باعث تسهیل ارتباط بین بخش داخلی طبقات ساختمان خواهد شد که از مهم‌ترین ویژگی این سازه فلزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش امنیت راه پله
  • استفاده از متریال به روز و مستحکم
  • کاهش وزن و فشار وارده به سازه پله
  • افزایش فضای طراحی داخلی ساختمان
  • زیباسازی نمای ساختمان
  • امکان نورپردازی مناسب

البته این ویژگی‌ها منوط بر انتخاب نوع پله‌ها و طراحی مناسب است که تنها با مشارکت تیمی مجرب و باسابقه محقق می‌شود. در همین راستا شرکت صنایع فلزی باغی نو با بهره‌گیری از توان تیم مجرب و خلاق، بهترین طراحی و با کیفیت‌ترین کار را در اختیار شما مشتریان قرار می‌دهد. این مجموعه با طراحی انواع راه پله فلزی دوبلکس به صورت مدرن و لوکس، زیباترین و خیره‌کننده ترین دکوراسیون را برای محل زندگی و کار شما خلق خواهد کرد.

آشنایی با انواع پله دوبلکس

پله دوبلکس آهنی یکی از پرطرفدارترین انواع پله دوبلکس مدرن و جدید است که با مدل‌های مختلف متناسب با فضای منزل طراحی می‌شود. در ادامه به معرفی تعدادی از انواع مختلف این مدل راه پله‌ها خواهیم پرداخت.

پله دوبلکس پیچ فلزی

پله پیچ فلزی یا مارپیچی که اغلب فرمی مثلثی شکل دارد برای زاویه دادن و چرخش راه پله بسیار مناسب است. پله پیچ دوبلکس طرحی کلاسیک دارد و طراحی آن با عناصر مدرن بسیار جذاب و لوکس خواهد شد. پله گرد دوبلکس با توجه به میزان فضای در دسترس، نوع کاربری، جنس و فرم سازه می‌تواند به اشکال مختلف طراحی و ساخته شود. پله گرد حول محور مرکزی به حالت چرخشی و مدور قرار می‌گیرد و جهت قرارگیری پله‌ها با هم مقدار کمی تفاوت دارد. اجرای پله دوبلکس گرد برای محیط‌های فضای اجرای راه پله کم است، بسیار مناسب بوده و اغلب برای خانه‌هایی با متراژ کم طراحی می‌شود.

راه پله دوبلکس دو محور

یکی از مدل‌های قدیمی و پرطرفدار در اجرای پله، راه پله دوبلکس دو محور است که با یک طراحی هوشمندانه و استفاده از ابزارهای مدرن می‌تواند یک راه پله شیک و لوکس در ساختمان شما ایجاد کند. این طرح راه پله برای ساختمان‌های با متراژ بالا بیشترین کاربرد را دارد.

راه پله سه محور

این مدل راه پله به مدل شکسته شناخته می‌شود. از ویژگی این مدل پله دوبلکس می‌توان به منقطع بودن مسیر پله‌ها و تغییر جهت آنها در فواصل مشخص اشاره کرد. راه پله سه محور ه به دلیل کمتر اشغال شدن فضا طرفداران بسیاری بین سازندگان و طراحان دکوراسیون داخلی دارد.

طراحی‌های خاص پله دوبلکس فلزی ویلایی 2023

پله گرد تک محور کنسولی

پله گرد تک محور کنسولی از بهترین پله‌های شیک امروزی است که در تمام فضاهای بزرگ و کوچک قابلیت اجرا دارد. این نوع از پله دارای یک محور کناری است که اسکلت اصلی پله را تشکیل می‌دهد و بیشتر برای ساختمان‌های مسکونی کاربرد دارد. مهم‌ترین اصل در طراحی و اجرای پله کنسولی این است که از صفحات فلزی مناسب برای مهار و تحمل فشار آن استفاده کرد.

راه پله گرد باکسی

پله گرد باکسی  از نظر استحکام و مقاومت، زیبایی ظاهری و طراحی از همه انواع پله گرد فلزی دوبلکس سرآمد است. شرکت صنایع فلزی باغی نو می‌تواند به صورت باکس‌هایی تا ضخامت ۱۰ سانتی‌متر اجرا کند.

پله نورد

پله نورد برای ساختمان‌های که امکان نصب بالابر و آسانسور را ندارند، بسیار مناسب است. این نوع پله‌ها مانند یک بالابر عمل کرده و افراد ناتوان و سالمند را به راحتی در بین طبقات جابجا می‌کند.

قیمت پله دوبلکس

راه پله‌های دوبلکس از نظر متریال به کار رفته و شکل ظاهری به انواع مختلف و بسیار متنوعی تقسیم می‌شوند که تمام این عوامل در قیمت پله دوبلکس تاثیر خواهد گذاشت. جهت استعلام قیمت طراحی، ساخت و نصب راه پله مورد نظر خود با ما تماس بگیرید.

جمع‌بندی

راه پله دوبلکس از نظر شکل ظاهری اغلب به صورت صاف و پیچ ساخته می‌شوند که بیشترین تفاوت بین انواع مختلف پله‌های دوبلکس می‌توان به ایمنی راه پله که همان نرده فلزی دور آن است، اشاره کرد. تیم مجرب شرکت صنایع فلزی باغی نو با توجه به ابعاد ساختمان و فضای قابل استفاده در آن، ارتفاع بین دو طبقه یک نوع طراحی مناسب برای پله‌های شما انتخاب خواهند کرد. برای مشاهده نمونه راه پله‌های فلزی به وب سایت باغی نو مراجعه کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top