تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/01/29 - 21:18
کد خبر: 467473

تصویب ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تجهیزات پزشکی

تصویب ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تجهیزات پزشکی

وزیر بهداشت گفت: با توافقی که با سازمان برنامه و بودجه داشته ایم، یک و نیم میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تجهیزات پزشکی و داروهای گران قیمت تصویب شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» بهرام عین اللهی، در نشست با مدیران سازمان نظام پزشکی با اشاره به شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید اظهار داشت: همه ما باید برای تحقق شعار سال تلاش کنیم و این شعار سرلوحه حوزه سلامت قرار بگیرد.

وی با اشاره به دغدغه رئیس جمهور نسبت به حوزه سلامت به ویژه تلاش‌های آیت الله رئیسی برای تأمین واکسن و مهار همه گیری کرونا، گفت: جمهوری اسلامی ایران از قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه برخوردار است و در اجلاس ژنو و قاهره همه کشورها بر این امتیاز ایران تاکید داشتند.

وزیر بهداشت با اشاره به نامه سازمان جهانی بهداشت و تبریک موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ریشه کنی سرخک و سرخچه گفت: این افتخار در حالی نصیب ما شده که بسیاری از کشورهای اروپایی با این بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

عین اللهی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در بسیاری از شاخص‌های سلامت پیشتاز است، گفت: نظام سلامت ما امروز به خود می بالد؛ چرا که از بزرگترین ظرفیت نیروی انسانی که اصلی ترین سرمایه ماست، برخوردار است.

وزیر بهداشت با بیان این که قطعاً یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت بوده است، تصریح کرد: امروز ما نه تنها بیماران خود را در داخل کشور درمان می‌کنیم، بلکه از کشورهای مجاور هم برای درمان به ایران می آیند و گردشگری سلامت از مزیت‌های نظام سلامت ایران اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز به اذعان همه، ایران اسلامی کشوری موفق در مهار کرونا بوده است، خاطرنشان کرد: ما تنها کشوری در منطقه هستیم که ۶ نوع واکسن کرونا با پلتفروم های مختلف تولید می‌کنیم و این افتخاری بزرگ است.

عین‌اللهی، ادغام آموزش پزشکی در درمان را دستاوردی بزرگ برای نظام سلامت کشور دانست و گفت: بسیاری از کشورها این روش را تأیید و تحسین کردند؛ چرا که ادغام جهشی بزرگ در کیفیت خدمات سلامت ایجاد کرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با استفاده از فرصت وظرفیت ادغام به دنبال پاسخگویی به نیاز جامعه هستیم و هدف ما، بهبود، ارتقا و حفظ سلامت مردم است که لازم است در تأمین این هدف با یکدیگر همکاری و هماهنگی مستمر داشته باشیم.

وی گفت: در ایام تعطیلات نوروز جامعه پزشکی فعالیت‌های شبانه روزی داشتند؛ به طوری که در این ایام حدود ۱۶ هزار عمل جراحی صورت گرفت.

عین اللهی ادامه داد: برای بهبود خدمات پزشکی و سلامت باید کیفیت آنها را حفظ و ارتقا دهیم و هر حرکتی که به سلامت مردم کمک کند، قطعاً باید توسط سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت حمایت شود.

وزیر بهداشت در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه با توافقی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم، یک و نیم میلیارد دلار ارز ترجیحی برای حوزه تجهیزات پزشکی و داروهای گران قیمت تصویب شد و در سال جاری هیچ گونه نگرانی در این حوزه نخواهیم داشت.

عین اللهی بیان داشت: امروز ذخایر دارویی ما به ۷۰ درصد و همچنین کمبودهای دارویی از ۴۰۰ به ۷۰ قلم رسیده است و تعداد شرکت‌های دانش بنیان نیز ۵۳ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به موضوع جوانی جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه جمعیت کشور رو به سالخوردگی می‌رود و اگر تدابیر لازم اتخاذ نشود، پویایی جامعه از دست خواهد رفت که برای ممانعت از وقوع این اتفاق باید اقدامات مناسب صورت گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top