تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/01/29 - 21:56
کد خبر: 467480

رشد یک‌پله‌ای سرعت اینترنت ثابت ایران

رشد یک‌پله‌ای سرعت اینترنت ثابت ایران

گزارش اسپید تست از سرعت اینترنت کشورهای جهان در مارس ۲۰۲۳ نشان می دهد در ماه گذشته میلادی جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت یک پله رشد کرده است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، وب سایت اسپید تست جدیدترین گزارش خود از میانه سرعت اینترنت ثابت و موبایل کشورهای جهان و همچنین رده بندی آنها بر همین اساس را منتشر کرده است. طبق این گزارش در مارس ۲۰۲۳ میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۴۱.۵۴ و میانه سرعت اینترنت ثابت آن ۷۹مگابیت برثانیه بوده است.

جایگاه ایران در رده بندی اینترنت موبایل ثابت ماند

همچنین گزارش اسپید تست نشان می دهد در سومین ماه ۲۰۲۳ میلادی سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۶.۳۳ و اینترنت موبایل آن ۱۱.۵۷مگابیت برثانیه بوده است. همچنین در رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل ایران در رده ۶۱ قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل(فوریه) هیچ تغییری نکرده است.

از سوی دیگر در رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت در رده ۱۴۶ قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله صعود کرده است.

امارات متحده عربی و قطر پرچمداران پرسرعت ترین های اینترنت موبایل

در مارس ۲۰۲۳ میلادی امارات متحده عربی با سرعت (۱۷۸.۲۵ مگابیت برثانیه) و قطر(۱۷۴.۵۶مگابیت برثانیه) به ترتیب در رده های اول و دوم فهرست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل قرار داشتند و جایگاه آنها نسبت به ماه قبل هیچ تغییری نکرده است.

در رده سوم این فهرست نروژ با میانه سرعت ۱۴۳.۵۵ مگابیت برثانیه و پس از آن کویت با میانه سرعت ۱۳۵.۶۳مگابیت برثانیه در رده چهارم قرار دارد. جایگاه نروژ در این رده بندی یک پله و کویت ۲ پله نسبت به فوریه صعود کرده است.

در رده پنجم دانمارک با میانه سرعت ۱۲۹.۹۵مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل هیچ تغییری نکرده است. اما کره جنوبی با ۳ پله سقوط در رده ششم فهرست قرار گرفته و میانه سرعت اینترنت موبایل آن ۱۲۰.۳۸مگابیت برثانیه گزارش شده است.

در رده های هفتم و هشتم به ترتیب هلند(۱۱۴.۱۹مگابیت برثانیه) و چین(۱۰۹.۰۹ مگابیت برثانیه)قرار دارند. جایگاه هلند در این رده بندی نسبت به فوریه ۲۰۲۳ یک پله صعود و چین یک پله سقوط کرده است.

در رده های نهم و دهم نیز به ترتیب بلغارستان(۱۰۳.۷۲مگابیت برثانیه) و بحرین(۱۰۲.۴۵مگابیت برثانیه) قرار دارند که جایگاه هرکدام در رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل یک پله صعود کرده است.

سقوط ۲ پله ای چین در رده بندی پر سرعت ترین های اینترنت ثابت

در رده بندی اسپید تست از کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت در مارس ۲۰۲۳ میلادی مانند ماه گذشته سنگاپور با میانه سرعت ۲۳۵.۴۰مگابیت برثانیه قرار دارد.

اما در رده دوم امارات متحده عربی با ۳ پله جهش قرار گرفته و میانه سرعت آن ۲۲۱.۸۷ مگابیت برثانیه ثبت شده است. در رده سوم نیز شیلی (۲۲۰.۳۹مگابیت برثانیه) با یک پله صعود قرار گرفته است.جایگاه چهارم این فهرست به چین با میانه سرعت ۲۱۶.۸۳مگابیت برثانیه تعلق دارد که البته نسبت به فوریه ۲۰۲۳ میلادی ۲ پله سقوط کرده است.

در رده پنجم و ششم به ترتیب دانمارک(۲۰۳.۷۸مگابیت برثانیه) و تایلند(۲۰۱.۰۲مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه دانمارک در رده بندی ۲ پله صعود کرده اما وضعیت تایلند نسبت به ماه گذشته میلادی تغییری نکرده است.

در رده هفتم فهرست موناکو با میانه سرعت اینترنت ثابت ۱۹۹.۱۹مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به فوریه ۲۰۲۳ میلادی ۴ پله سقوط کرده است.

در رده های هشتم، نهم و دهم به ترتیب آمریکا(۱۹۷.۸۴مگابیت برثانیه)، هنگ کنگ (۱۹۷.۲۴مگابیت برثانیه) و رومانی (۱۷۹.۶۵مگابیت برثانیه) قرار دارند. هرچند جایگاه آمریکا و رومانی هر کدام در این فهرست یک پله رشد کرده اما موقعیت هنگ کنگ نسبت به رده بندی فوریه یک پله سقوط کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
مربی برزیلی از برزیل ایران خاطره خوب دارد
خوش‌آمدگوییِ مادر ۲ شهید سمنانی به رئیسی +فیلم
رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان چه گفت؟ +فیلم
تهران رکورددار چند قلوزایی
تسلیحات استفاده شده در عملیات وعده صادق +فیلم
علی باقری: ایران نشان داد ضامن امنیت منطقه است
فواید بی‌نظیر ریواس
به آمریکا گفتیم کاری به شما نداریم و هدف اسرائیل است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top