تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/01/30 - 13:47
کد خبر: 467578

راهنمای سکونت در خیابان پاسداران انزلی

راهنمای سکونت در خیابان پاسداران انزلی

محله پاسداران در بسیاری از شهرهای کشور به تبعیت از پایتخت، یکی از بهترین و معروف ترین و به طور کلی مناسب ترین محله های شهر برای سکونت و سرمایه گذاری است. بندر انزلی هم از این اصل مستثنی نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محله پاسداران در بسیاری از شهرهای کشور به تبعیت از پایتخت، یکی از بهترین و معروف ترین و به طور کلی مناسب ترین محله های شهر برای سکونت و سرمایه گذاری است. بندر انزلی هم از این اصل مستثنی نیست. اگر قصد سرمایه گذاری یا خرید ملک در شهر بندری انزلی را دارید، ما خیابان پاسداران انزلی به شما پیشنهاد می کنیم. این خیابان طی سالهای اخیر، رشد فوق العاده ای در زمینه های مختلف داشته است.

عواملی مختلفی در انتخاب یک مکان مناسب برای سرمایه گذاری و سکونت دخیل هستند. البته گاهی این عوامل و شرایط با توجه به شرایط شهر می توانند خاص و منحصر به فرد باشند. شهر توریستی و بندری انزلی، شهری با خصوصیت ها و قابلیت های خاص به حساب می رود که خرید ملک و سرمایه گذاری در آن مزیت های خاص خودش را دارد. این خصوصیت ها و مزیت ها در خیابان پاسداران بیشتر نمود پیدا کرده اند. اثرات پیشرفت، مخصوصا در زمینه گردشگری در بلوار پاسداران بندر انزلی کاملا نمایان است به طوری که بهترین هتل ها و مسافر خانه ها و همچنین ویلاهای لوکس برای اجاره در اینجا قرار دارند. اکثر مسافران حرفه ای این بندر هم با توجه به شناختی که از این مساله دارند، این نقطه را برای انتخاب و اقامت کوتاه مدت و بلند مدت خود انتخاب می نمایند.

شرایط خاص ساحلی این بندر باعث شده تا مانند نگینی در بین شهرهای شمالی کشور بدرخشد. نوار ساحلی بی نظیر بندر انزلی که بلوار و خیابان پاسداران به موازات آن احداث شده است، رونق خاصی به این شهر بخشیده است.

همانطور که اشاره شد، این بلوار مخصوصا طی سال های اخیر تغییرات بسیاری کرده است. امتداد خیابان پاسداران از انتهای خیابان ناصر خسرو به سمت غرب، و ادامه آن تا بازار آسیای میانه این شهر، رونق خاصی به آن بخشیده است. این تغییرات باعث شده تا تمایل به سرمایه گذاری تجاری و مسکونی در خیابان پاسداران انزلی طی سالهای اخیر بسیار  بیشتر شود. تغییرات صورت گرفته مخصوصا در زمینه آپارتمان نشینی در این خیابان، چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت.

چرا خیابان پاسداران بندر انزلی

خیابان پاسداران انزلی از گذشته به عنوان یکی از شناخته ترین و معروفترین خیابان های شهر بندر انزلی به شمار می رفت و تغییرات سال های اخیر نیز، مسلما بر شهرت و اعتبار آن افزوده است. فاصله کوتاه این بلوار تا دریا، امتیاز بزرگی است که تقاضا برای سکونت موقت و دائمی در این خیابان را بین مهمانان به طور چشمگیر افزایش داده است. البته نمی توان از ساخت چشم نواز و زیبای ویلاها و ساختمان ها در این بلوار هم به راحتی صرف نظر کرد. ویلاها و ساختمان های لوکسی که بلافاصله چشم هر مسافر و مهمانی را به خود جلب می کند.

این خصوصیات و مزایا باعث شده تمایل به سرمایه گذاری در حوزه های مختلف مانند توریسم و گردشگری، فروش مواد غذایی و مراکز رفاهی و تفریحی بیشتر شود. میدان مادر به عنوان تنها میدان این خیابان 7 کیلومتری جایگاه خاصی در این بلوار دارد. موج شکن جدید شهر بندر انزلی هم به صورت یک مسیر فرعی دقیقا در مقابل این میدان احداث شده است.

فاصله اندک خیابان پاسداران انزلی با خیابان بزرگ سی متری هم  از دیگر خصوصیات آن است. این خیابان از سمت شرق به موج شکن قدیم منتهی می شود. در ابتدای این خیابان پارک و در نبش خیابان ناصر خسرو، پارک کودک واقع شده است که خود تفریحگاه مناسبی به حساب می آید. علاقه مندان به کتاب هم می توانند در صورت تمایل از کتابخانه امام صادق در نزدیکی این پارک استفاده کنند. اگر به این شهر آمده باشید حتما می دانید که تنیدگی زیاد خیابان ها و محلات در این شهر از جمله ویژگی های آن محسوب می شود. تنیدگی که در کنار مدرنیته و پیشرفت قابل توجه آن طی سال های اخیر، تقابل زیبایی از تجمع سنت و تجدد را برای بیننده تداعی می کند. در ادامه چند نقطه دیدنی و جذاب دیگر از خیابان پاسداران انزلی را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

پارک ساحلی خیابان پاسداران انزلی

به طور کلی دو کیلومتر ابتدایی خیابان پاسداران انزلی از نظر اماکن جذاب و دیدنی دارای اهمیت خاصی و ویژه ای است. پارک ساحلی پاسداران در این محدوده قرار دارد. مکان تفریحی که در ایام مختلف سال می تواند استراحتگاه بسیار خوب و مناسبی برای مهمانان و مسافران محترم باشد. پارک ساحلی در مجاورت دریا قرار دارد. امکانات رفاهی متعددی هم در این پارک فراهم شده است. مخصوصا اگر به خورد و خوراک در سفر اهمیت می دهید، می توانید از بستنی و آبمیوه فروشی های مختلف مستقر در این پارک استفاده کنید. خوردن یک بستنی یا آبمیوه و یا فالوده در کنار دریا، طرفداران خاص خودش را دارد.

مراکز اقامتی در خیابان پاسداران انزلی

شک نکنید خیابان پاسداران انزلی بهترین و پر طرفدارترین خیابان این شهر است. این خیابان تمام امکانات لازم برای اقامت کوتاه مدت و بلند مدت مسافران را دارد. مراکز اقامتی مختلف مخصوصا بعد از کیلومتر دوم آن همه ساله و در فصل های مختلف میزبان مهمانان و مسافران این شهر رویایی هستند.

هتل های سبلان، مرجان، کادوسان، پارسیو پامچال از جمله مراکز اقامتی هستند که مهمانان را از سراسر کشور برای به سوی خود می خوانند. همچنین مرکز اقامتی و تفریحی درنا از جمله مراکزی است که می تواند خاطره ای خوش برای مسافران به یادگار بگذارد. البته هتل های دیگری هم مانند هتل ملل، هتل نگین و حتی هتل آپارتمان سفیر و مهمانپذیر اسپیناس در خیابان پاسداران انزلی خودنمایی می کنند. مجتمع اقامتی میلاد هم از دیگر مراکز تفریحی آن به شمار می رود.

دسترسی، کوچه‌ها و خیابان‌های این محدوده

حتی اگر ماشین شخصی هم نداشته باشید، نباید خیلی نگرانی به خود راه دهید. سیستم حمل و نقل عمومی همه محدوده خیابان پاسداران انزلی را پوشش می دهد. به طور کلی دسترسی به همه نقاط کلیدی و اصلی شهر از خیابان پاسداران انزلی و بالعکس بسیار راحت است. مسلم است که اگر بخواهید از ماشین های کرایه ای و تاکسی هم استفاده کنید، کار سختی نخواهید داشت.

اگر بخواهیم برخی از کوچه های خیابان پاسداران انزلی را خدمتتان معرفی کنیم، باید به کوچه های یاس، عبدی پور، وثوق، شقایق، زند، شیرازی و کوچه سعادت اشاره کنیم. تمام این کوچه ها در کیلومتر اول این خیابان واقعند. خیابان های شهدای شمالی و صابر حنان و همچنین خیابان معروف جهانگانی هم به خیابان پاسداران انزلی منتهی می شوند. در واقع این خیابان ها خیابان مطهری را به خیابان پاسداران انزلی متصل می کنند.

البته نباید از خیابان ورزش (کمی بالاتر از خیابان جهانگانی) غافل شد که با توجه به ساخت و ساز آپارتمانی سال های اخیر، رشد قابل توجهی داشته است. در کیلومتر آخر خیابان پاسداران انزلی هم خیابان پرستار قرار دارد.

کجای پاسداران ملک بخریم؟

تقریبا می توان گفت تمام قسمت‌های این بلوار ساحلی برای خرید ملک و سرمایه گذاری مناسب است. بهتر است به اولویت ها و بودجه مورد نظر خود خود نگاه کنید، اما به طور کلی، خرید آپارتمان در پاسداران انزلی، کیلومتر اول ظرفیت بسیار خوبی دارد. کوچه هایی که در بالا از آنها نام بردیم، مکان های مناسبی برای این منظور هستند.

منبع عکس: «وبسایت خانه انزلی»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top