تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/02/05 - 00:14
کد خبر: 468021

بومی‌سازی تجهیزات فناوری حفاری جهت‌دار با توانمندی یک شرکت دانش‌بنیان

بومی‌سازی تجهیزات فناوری حفاری جهت‌دار با توانمندی یک شرکت دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کاوشگران طلای سیاه به معرفی محصول دانش‌بنیان این شرکت پرداخت و گفت: نام این محصول سیستم حفاری جهت‌دار یا اصطلاحاً حفاری انحرافی است و این محصول توانسته با توانایی و دانش نوین و فناوری بالای به کار رفته در آن نقش پشتیبانی شرکت‌های خارجی را بسیار کم‌رنگ کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سیدرضا سید طبیب، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کاوشگران طلای سیاه به معرفی محصول دانش‌بنیان این شرکت پرداخت و گفت: نام این محصول سیستم حفاری جهت‌دار یا اصطلاحاً حفاری انحرافی است و این محصول توانسته با توانایی و دانش نوین و فناوری بالای به کار رفته در آن نقش پشتیبانی شرکت‌های خارجی را بسیار کم‌رنگ کند.

وی ادامه داد: عمده‌ترین اهمیت حفاری در میادین مشترک نفتی و گازی با کشورهای همسایه از جمله عراق و قطر است.

مدیرعامل شرکت کاوشگران طلای سیاه به شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین مخاطبین خود اشاره کرد و گفت: این محصول یک محصول صنعتی است و مخاطبین آن شرکت‌های سرویس‌دهنده حفاری جهت‌دار هستند.

رفع یکی از نیازهای صنایع نفت و گاز

این فعال حوزه فناوری بیان کرد: در این شرکت یک محصول منطبق با کیفیت بین‌المللی را با تجهیزات پیشرفته، به روش مهندسی معکوس تولید کرده‌ایم به طوری که دقیقا مشابه نمونه غربی آن است و بسیار باکیفیت‌تر و کارآمدتر از نمونه‌های چینی آن است.

وی همچنین به تأمین نیازهای فناورانه در حوزه  قطعات الکترونیک و سنسورهای پیشرفته  با دور زدن تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم تا با ساخت این قطعات، ضمن تأمین نیاز صنعت الکترونیک کشور، زمینه برای بومی‌سازی و تولید داخلی این تجهیزات فراهم شود.

طبیب، در خصوص اشتغال‌زایی توسط این مجموعه دانش‌بنیان گفت: به طور مستقیم 7 نفر به صورت تمام‌وقت و 6 نفر به صورت پاره‌وقت با این شرکت همکاری می‌کنند، این در حالی است که این واحد فناور، به صورت غیر مستقیم از ظرفیت‌های بالقوه صنایع قطعه‌سازی استفاده می‌کند.

مدیرعامل کاوشگران طلای سیاه، با تأکید بر حمایت‌های صورت گرفته توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به سخت شدن ارزیابی‌ها توسط این معاونت محترم اشاره کرد و گفت: از آنجایی که دید کافی برای ارزیابان معاونت نسبت به همه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد، روند ارزیابی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سخت‌ و تبدیل به یک چالش شده است، که این خود منجر به دسترسی سخت‌تر به حمایت‌های مالی و تسهیلاتی که معاونت و صندوق‌ها ارائه می‌دهند شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top