تاریخ انتشار: شنبه 1402/02/09 - 15:55
کد خبر: 468516

چگونه از آسیب کلر به مو جلوگیری کنیم؟

چگونه از آسیب کلر به مو جلوگیری کنیم؟

با نزدیک شدن به گرمای تابستان، آب تنی در یک استخر می تواند طراوات و شادابی از دست رفته را به ما برگرداند. اما همه استخرهای شنا حاوی کلر هستند. این یک ماده شیمیایی ضروری برای از بین بردن باکتری ها و انگل های آب استخر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با نزدیک شدن به گرمای تابستان، آب تنی در یک استخر می تواند طراوات و شادابی از دست رفته را به ما برگرداند. اما همه استخرهای شنا حاوی کلر هستند. این یک ماده شیمیایی ضروری برای از بین بردن باکتری ها و انگل های آب استخر است. اگرچه کلر از ما در برابر بسیاری بیماری ها محافظت می کند اما برای موهای ما آسیب زننده است.

مواد شیمیایی موجود در استخرها، پوست سر ما را تحریک می کنند و با از دست دادن روغن های طبیعی مو، باعث خشکی موها می شوند. قرار گرفتن مدام در معرض آب کلردار همچنین احتمالا رنگ موهای شما را تغییر می دهد و باعث از بین رفتن رنگ ها و هایلایت ها می شود.

علاوه بر این ها، از دیگر علائم موهای آسیب دیده با کلر می توان به خارش، پوسته پوسته شدن، دو شاخه شدن انتهای مو و ظاهر شکننده اشاره کرد.

خوشبختانه راه هایی برای کاهش آسیب مو در معرض کلر وجود دارد. از بهترین روش ها می توان به آبکشی موها بلافاصله قبل و بعد از شنا و استفاده از محصولات مراقبت از مو، اشاره کرد. علاوه بر این، مراجعه منظم به سالن زیبایی مشهد باعث می شود موهای شما سالم و هیدراته بماند.

قبل از شنا موهای خود را ببندید

شما می توانید با به حداقل رساندن تماس موها با آب استخر، از موهایتان در برابر کلر محافظت کنید. به عبارت دیگر، تلاش کنید تا موهایتان کمتر با آب برخورد داشته باشند.

برای این منظور بهتر است از انواع کلاه های شنا استفاده کنید. این کلاه های شنا از سیلیکون یا لاتکس ساخته می شوند که هر دو ضد آب بوده و موهای شما را به طور موثری از کلر محافظت می کنند.

همچنین اگر معمولا سرتان را وارد آب نمی کنید، می توانید با دم اسبی بستن موهایتان، از برخورد آن ها با آب جلوگیری کنید.

موهایتان را قبل و بعد از شنا بشویید

عادت کنید قبل از اینکه وارد استخر شوید، موهایتان راآبکشی کنید. این کار باعث می شود تا موهایتان قبل از شنا، با آب تمیز و بدون کلر خیس شده و نتواند مقدار زیادی آب استخر را جذب کند. در نتیجه، کلر تاثیر کمتری روی موهایتان خواهد داشت و به موهای شما آسیب زیادی نمی رساند.

به همین ترتیب، به محض خارج شدن از استخر نیز باید موهایتان را آبکشی کنید. شستشو اثرات کلر را از بین می برد. اگر این کار را انجام ندهید، کلر مدت زیادی روی موهای شما می ماند و باعث آسیب شدید می شود.

موهایتان را کوتاه کنید

اگر زیاد استخر می روید، بهتر است با استفاده از خدمات سالن زیبایی آمل هر بار کمی موهایتان را کوتاه کنید تا موهایتان بازسازی شده و آسیب های کلر را به حداقل برسانید.

برای جلوگیری از آسیب کلر، شامپو بزنید

پس از خروج از استخر، موهایتان را با یک شامپوی شفاف کننده بشویید تا کلر اضافی از موهای شما خارج شود. این شامپوها می توانند از آسیب کلر به موهایتان جلوگیری کنند و به آرامی مواد شیمیایی مضر را از بین ببرند. همچنین این شامپوها مانند یک شامپوی معمولی عمل می کنند و موهای شما را تمیز و سالم می کنند.

اگر زیاد استخر می روید، به احتمال زیاد مواد شیمیایی مخرب استخر موهای شما را خشک می کند. کلر روغن طبیعی موهای شما را از بین می برد و آنها را خشک و مستعد شکستگی می کند. برای جلوگیری از این مشکل، هر بار که موهایتان را شستید، یک نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده ها می توانند رطوبت طبیعی موهای شما را جبران کرده و موهایتان را ابریشمی و صاف کنند.

بعد از شنا از اسپری بازکننده مو استفاده کنید

بعد از شنا کردن، احتمالا کلر باعث خشکی موهایتان می شود و در عین حال موهایتان گره خورده اند، بنابراین مهم است که از یک اسپری بازکننده مو استفاده کنید تا گره ها را به راحتی و بدون شکستن موهایتان باز کنید.

چگونه از آسیب کلر به مو جلوگیری کنیم؟

قبل از شنا، اسپری محافظ مو بزنید

قبل از اینکه به شنا بروید، از یک اسپری محافظت مو استفاده کنید. این اسپری ها معمولا pH متعادل دارند و می توانند اثرات کلر را خنثی کند.

همچنین می توانید قبل از شنا، کمی روغن نارگیل به موهایتان بزنید تا روغن طبیعی رشته های شما را حفظ کرده و از نفوذ کلر به آنها جلوگیری کند.

خدمات ترمیم مو در سالن زیبایی

درنهایت می توانید هر چند وقت یکبار از خدمات ترمیم موی سالن زیبایی رشت  استفاده کنید تا موهایی سالم، براق و تمیز داشته باشید. آرایشگران حرفه ای می توانند با استفاده از مواد و دستگاه های پیشرفته، موهای شما را ترمیم کرده و آن ها را به بهترین شکل ممکن نگه دارند. پس مهم است که به طور منظم از یک سالن زیبایی معتبر نوبت بگیرید و برای سلامتی موهایتان زمان بگذارید.

سالن زیبایی در تهران

یک آرایشگر حرفه ای می تواند هر گونه آسیب دیدگی ناشی از کلر را درمان کند. با مراجعه منظم به یک سالن زیبایی حرفه ای، می توانید همیشه موهای خود را سالم و شاداب نگه دارید. موهای شما لایق بهترین ها هستید. پس با مراقبت خوب از آن ها در برابر کلر، به شادابی خودتان کمک خواهید کرد. در سالن زیبایی محدوده ولنجک می توانید تمامی خدمات لاین مو را با کیفیت بالا و قیمت های مناسبی دریافت کنید.

استفاده از خدمات سالن زیبایی در پاسداران به شما کمک می کند تا در محدوده محل زندگی خودتان، از خدمات آرایشگران حرفه ای استفاده کنید. این حق شماست که بتوانید بدون دغدغه فکری بابت هزینه، تجربه آرایشگر و سرعت دریافت خدمات، خدمات باکیفیت بالایی را دریافت کنید.

سالن زیبایی

سالن زیبایی ما به تمام بانوان تهرانی خدمات خود را ارائه می دهد. فقط کافیست با شماره های ما تماس بگیرید و از نزدیک ترین سالن به خودتان، یک نوبت رزرو کنید. همکاران ما سریع ترین زمان ممکن را برای شما ثبت نموده و با مراجعه در تایم موردنظر، می توانید موهایتان را حالت داده و یا آن ها را ترمیم کنید. انواع خدمات شینیون و ترمیم مو در سالن زیبایی ما قابل دریافت می باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top