تاریخ انتشار: 25 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4686

اعتراض ایرانی‌های امریکا به اوباما

جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا دراعتراض شدید نسبت به تصمیم اخیر اداره امنیت حمل ونقل آمریکا مبنی بر اعلام نام شهروندان ایرانی در فهرست اتباع شماری از کشور های مورد ظن خواستار ملغی کردن این تصمیم و عذر خواهی رسمی از شهروندان 14 کشورمسلمان این فهر ست شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، این نامه با خطاب قرار دادن رییس جمهوری آمریکا, می گوید ما امضاکنندگان این نامه پس از چندین دهه زندگی در خاک آمریکا , این حرکت را شدیدا سوال برانگیز تلقی می کنیم.

امضا کنندگان این نامه خطاب به اوباما گفته اند«چنان که بر سلف تو رفت, فرصت از دست برود سیاستهای آمریکایی را همانگونه که یک سال پیش وعده اش رامی دادی تغییر بده. مسیر کنونی آمریکا بزودی تو را به باتلاقی فرو خواهد برد. انتخاب با تو است .»

جمعی از ایرانیان میهن دوست مقیم آمریکا در این نامه افزوده اند « گنجاندن نام برخی از ملیت ها به ترتیبی مثل ایرانیان, سوریه ای ها, کوبائئ هاوسودانی ها ضمن این که انگیزه ای سیاسی دربر دارد غیر عادلانه و غیر خردمندانه بوده و برای منافع ایرانیان, آمریکاییها و سایر کشور هایی که درردیف اهداف امنیت ملی امریکا منظور شده زیانبار خواهد بود.

نامه مذکور که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار دفتر ایرنا در نیویورک قرار گرفت , اشاره دارد این حرکت دولت آمریکا , نشانه بارزی از این حقیقت است که تلاش آمریکا در متقاعد ساختن مسلمانانی که دراین کشور زندگی می کنند به اینکه "نبرد با تروریسم "از سوی این کشورمعطوف به عدالت و نیات درست و حقیقی است با شکست مواجه شده است.

نویسندگان این نامه تصریح کرده اند که« دولت ومردم آمریکا به خوبی آگاهند که ایرانیان داخل وخارج ایران جزو گروه های درگیر فعالیت های تروریستی , قاچاق مواد مخدر, اسلحه , فروش اندام های انسانی وپولشویی نبوده وایران درواقع مثل سایر کشور های منطقه خود دردرون وبیرون مرزهایش با کشته شدن مقامات امنیت ملی و دیپلمات هایش قربانی تروریسم بوده است».

این نامه گفته است «بسیاری از افراد وگروه هایی که مرتبط ودرگیر درعملیات تروریستی بوده اند از همان کشور هایی می آیند که حکام آن ها درشمار دوستان آمریکا به حساب می آیند, ازجمله آن هایی که از عربستان سعودی, از ارتش شکل گرفته و حمایت شده آمریکا یعنی طالبان در کشور های افغانستان و پاکستان ویا ازگروه مجاهدین خلق(منافقین) که تحت حفاظت وفرمان آمریکا درعراق به سر می برند می آیند».
« برای مردم ایران , سوریه , کوبا وسودان فهم این نکته مشکل نیست که گنجاندن نام کشور های زادگاهشان درفهرست» دولت های حامی تروریسم « انگیزه ای سیاسی داشته و با طرح ایجاد وتشدید فضای رعب و وحشت در آمریکا و جهان صورت گرفته تا دولت اوباما وکنگره آمریکا بتوانند توجیهی برای گسترش جنگ از کشورهای عراق , پاکستان وافغانستان به کشور یمن را در دست داشته باشند وبتواننداز عربستان سعودی به عنوان مجرایی استفاده کرده و هزینه های جانی ومالی سنگینی را بر مردم آمریکا تحمیل کنند».

امضاکنندگان این نامه به ادبیات تازه ای که اوباما درسخنان اخیر خود برگزیده اشاره کرده وسخنان اورا شبیه به سخنان سلف او جرج بوش در توجیه آغاز جنگ علیه کشور های عراق وافغانستان توصیف و یادآور شده اند که اتخاذ سیاست ارعاب و منفور جلوه دادن چهره شهروندان کشور هایی که اکثریت جمعیت آن ها را مسلمانان تشکیل می دهند«تردیدی درمورد عناد ودشمنی آمریکا با یک میلیاد و 500 میلیون پیروان دین اسلام که یک چهارم جمعیت کل جهان را تشکیل می دهند باقی نمی گذارد».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
رئیسی: امروز در دانشگاه‌های غربی شرافت مقابل شرارت قرار گرفته است
خضریان: الکترونیکی کردن معاملات گامی مهم در مسیر شفافیت است
سخنگوی ستاد انتخابات کشور: هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس چاپ می‌شود
یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
معامله ۱۹۰ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا
تشکیل شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top