تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/02/11 - 11:19
کد خبر: 468766

راه‌حل کاهش گرانی محصولات اولیه شیمیایی پیدا شد

راه‌حل کاهش گرانی محصولات اولیه شیمیایی پیدا شد

با افزایش و رشد نرخ دلار در چند روز گذشته، پیش بینی مبنی بر رشد کالاهای شیمیایی از سمت، تحلیل گران بازار کالا به گوش می رسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از دارو رایان، با افزایش و رشد نرخ دلار در چند روز گذشته، پیش بینی مبنی بر رشد کالاهای شیمیایی از سمت، تحلیل گران بازار کالا به گوش می رسد.  گفتنی است که خرید دی کلسیم فسفات و خرید منیزیم نیترات از سمت شرکت های صنعتی به دلیل افزایش قیمت محصولات اولیه کاهش پیدا کرده است. در ادامه این مقاله شاهد برسی راه حل کاهش گرانی محصولات اولیه شیمیایی خواهیم بود تا با انجام آن ها بتوان تورم موجود در کشور را کنترل کرد. در صورتی که علاقه دارید تا با این 4 راه حل برای کاهش گرانی محصولات اولیه شیمیایی آشنا شوید تا انتها همراه ما باشید.

راه‌حل کاهش گرانی محصولات اولیه شیمیایی چیست؟

راه‌حل کاهش گرانی محصولات اولیه شیمیایی پیدا شد
راه‌حل اول کاهش گرانی محصولات اولیه شیمیایی:

راه‌های اقتصادی زیادی برای کاهش قیمت‌های محصولات شیمیایی وجود دارد. یکی از این راه‌حل‌ها بهادادن به شرکت‌های خصوصی و متخصص در زمینه تولید محصولات اولیه شیمیایی است. درصورتی‌که به شرکت‌های ایرانی که در این زمینه بها داده شود، می‌توان با تولید بیشتر و تکیه بر دانش جوانان ایرانی قیمت‌های کاذب را کاهش داد.

درصورتی‌که سیاستمداران بتوانند مشکلات این شرکت‌ها را حل نمایند، این شرکت‌ها نیز می‌توانند با افزایش ظرفیت تولید، گام بزرگی بر کنترل تورم در کشور بردارند.

راه‌حل  دوم کاهش گرانی محصولات اولیه شیمیایی:

راه‌حل دیگری که می‌توان برای کاهش  قیمت محصولات اولیه تولید مواد شیمیایی به کار گرفت، اهدای وام با نرخ بهره 4 درصد به شرکت‌های تولید کنده مواد اولیه شیمیایی است. این شرکت‌ها با دریافت وام می‌توانند خط تولید خود را گسترش دهند با به‌کارگیری نیروی جوان بیشتر، علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان مقدار بیشتر مواد اولیه لازم برای صنعت را تولید کنند و درپی تولید بیشتر و فروش بیشتر می‌توانند هزینه تولید را کاهش دهند و در نتیجه این کار سبب کاهش قیمت مواد اولیه خواهد شد.

راه‌حل سوم:

راه سوم که یکی از راه‌حل‌های مؤثر است، کاهش مالیات‌بردرآمد شرکت‌های مهم صنعتی است. شرکت‌هایی که تولیدکننده مواد اولیه هستند جزو شرکت‌های مهم صنعت محسوب می‌شوند؛ زیرا تولید هر کالایی به مواد اولیه نیازمند است. درصورتی‌که هزینه تمام شده مواد اولیه بالا باشد، تولیدکنندگان کالاها مجبور به افزایش قیمت کالاهای خود هستند و درنتیجه این افزایش قیمت از جیب مردم باید پرداخت شود. اما  درصورتی‌که مالیات‌بردرآمد شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه کاهش یابد، این شرکت‌ها خواهد توانست با قیمت کمتری اقدام به فروش مواد اولیه خود کنند و در نهایت هزینه تمام شده کالا نیز کمتر خواهد شد. با این کار مردم باقیمت‌های کمتری می‌توانند مایحتاج زندگی خود را تأمین نمایند.

راه‌حل چهارم:

راه چهارم و نهایی که می‌توان برای کاهش قیمت‌ها به کاربر برد کاهش صادرات مواد اولیه شیمایی خام به کشورهای دیگر است. درصورتی‌که میزان صادرات این مواد اولیه به کشورهای دیگر کاهش یابد میزان موجودی بازار نیز افزایش پیدا خواهد و در نتیجه به دلیل عرضه بیشتر به نسبت تقاضا، قیمت این مواد اولیه کاهش پیدا خواهد کرد. برای این که چرخ اقتصاد همچنان به چرخش ادامه دهد، به‌جای ارسال مواد اولیه خام شیمیایی باید کالاهای تولید شده از این مواد اولیه به کشورهای دیگر صادر شود تا با این کار هم آورده ارزی به کشور داشته باشیم و هم تولیدکنندگان بتوانند کالاهای خود را به بازار جهانی عرضه کنند.

سخن پایانی

در این مطلب به مسائل اقتصادی کشور پرداختیم و به راه‌حل‌های کاهش قیمت محصولات اولیه شیمیایی اشاره کردیم. در ابتدا گفتیم که دلیل افزایش قیمت محصولات اولیه شیمایی چیست و در ادامه به برسی 4 راه‌حل عملی برای کاهش قیمت محصولات اولیه شیمیایی پرداختیم. درصورتی‌که سیاستمداران زحمت‌کش کشورمان بتوانند موارد گفته شده را برای مهار گرانی در کشور به کار ببرند می‌توان امیدوار بود که تورم در کشور کنترل شود و روزبه‌روز شاهد بهبود معیشت مردم در کشور باشیم. به امید روزی که هیچ نیازمندی در کشور عزیزمان باقی نماند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محمد تیموری
1402/02/27 - 18:24

با سلام بنده به عنوان یک تحلیل گر ملان قصد دارم تا درباره این موضوع نظر خودم را اعلام نمایم.
در ابتدا باید بگویم که با نیمی از صحبت ها موافق و با نیمی از صحبت ها مخالف هستم
از این که عرض کردید باید دولت برای کاهش گرانی ها حمایت های لازم را انجام دهد و مالیات این شرکت ها را کاهش دهد کاملا موافقم زیرا این کار سبب کاهش قیمت تولید می شود و به نقع مصرف کننده است. اما از آنجایی که عرض کردید برای این شرکت هاند وام 4 درصدی تعلق گیرد کاملا مخالفم زیرا این وام 4 درصد اثرات منفی ای برای شرکت خواهد داشت و ممکن است شرکت بدون انجام کار مفید این وام را دریافت نماید و در جهت توسعه خرج نکند که آسیب بزرگی را به دولت وارد خواهد کرد
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top