تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/02/13 - 00:42
کد خبر: 468944

مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد

به مناسبت بزرگداشت روز معلم و تکریم اساتید و پیش‌کسوتان عرصه تعلیم و تعلم، روز سه‌شنبه مورخه ۱۳ اردیبهشت ماه، مراسمی با حضور رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی سردار اسماعیل احمدی مقدم، مسئولین آموزش ستادکل نیروهای مسلح، اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی در محل سالن همایش‌های سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار گردید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، به مناسبت بزرگداشت روز معلم و تکریم اساتید و پیش‌کسوتان عرصه تعلیم و تعلم، روز سه‌شنبه مورخه ۱۳ اردیبهشت ماه، مراسمی با حضور رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی سردار اسماعیل احمدی مقدم، مسئولین آموزش ستادکل نیروهای مسلح، اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی در محل سالن همایش‌های سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار گردید.

در این مراسم، ابتدا رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با تبریک روز معلم به همه اساتید دانشگاه و معلمین سراسر کشور و با تقدیر و تشکر از تلاش اساتید در طول یک سال گذشته در تربیت مؤثر و کارآمد مدیران راهبردی در حوزه کشوری و لشکری، با اشاره به آیات قرآنی اظهار داشت که اولین معلم و تربیت کننده انسان، خداوند تبارک و تعالی بوده و سپس پیامبران الهی و ائمه اطهار صلوات الله علیهم این وظیفه را به عهده داشته‌اند.

وی در ادامه افزود: علم باید علم نافع باشد زیرا علم برای پرده‌برداری از مجهولات انسان و رسیدن به کمال است و و این وظیفه کسب علم تا زمان مرگ ادامه خواهد یافت، اما نکته مهم، ترکیب علم و عمل است که تأثیر زیادی بر عملکرد دانشجویان و مدیران آینده خواهد داشت. ایشان با اشاره به بازدید اخیر ریاست محترم جمهور از مراکز علمی و صنعتی کشور افزود که انسان به اینگونه نتایج علمی و موفقیت‌هایی که در راه خودکفایی به دست آمده است افتخار می‌کند.

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت ملی دانشگاه عالی دفاع ملی در تربیت و تعلیم مدیران راهبردی بیان داشت که نقش دانشگاه یک نقش ملی در تعلیم و تربیت مدیران و مسئولان کشوری و لشکری است و با افزایش ظرفیت‌های دانشگاه در سال جاری، میزان دانشجویان این دانشگاه تا سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با ذکر مسئولیت دانشجویان این دانشگاه در حل و فصل مشکلات ملی کشور افزود: دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی کشور در رساله‌های خود باید برای مسائل مختلف کشور در سطوح راهبردی راهکار عملی نشان دهند و رساله‌های دانشجویان بایستی کاربردی باشد، لذا بایستی از تمام ظرفیت‌های ملی چه در سطح لشکری و چه در سطح کشوری استفاده گردد.

در پایان ایشان با اشاره به اهمیت برگزاری «همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی» اظهار داشت که این همایش با مشارکت بیش از ۱۶ کشور دنیا در تاریخ ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌گردد و همه مقدمات کار برای برگزاری همایش انجام شده است.

در این مراسم سردار ظریف‌منش معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه عالی دفاع ملی نیز با بیان نحوه انتخاب اساتید برتر دانشگاه در سال جاری، از همه اساتید و دست اندرکاران عرصه آموزش دانشگاه قدردانی نمود.

در پایان این مراسم به ۷ نفر از اساتید برتر تقدیرنامه و هدایایی اهدا گردید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
طلای جهانی پس رفت
صداوسیما ادعای هک را رد کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top