تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/02/14 - 10:21
کد خبر: 469108

زمان مصاحبه و ظرفیت پذیرش دکتری شریف اعلام شد

زمان مصاحبه و ظرفیت پذیرش دکتری شریف اعلام شد

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف ضمن اعلام تاریخ مصاحبه دکتری گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۱۴۰۲ در دانشگاه شریف به ۲۲۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، در پاسخ به این سوال که مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۲ چه زمانی برگزار می شود، گفت: مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ از ۲۰ خردادماه آغاز می شود و تا ۲۳ خرداد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: البته اکثر دانشکده ها مصاحبه را در روزهای ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می کنند. یک دانشکده هم که اساتیدش فرارشته ای هستند به دلیل اینکه تداخلی با برنامه داخلی دانشکده ها ایجاد نشود، مصاحبه را در روز ۲۲ و ۲۳ خردادماه برگزار می کند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف افزود: ظرفیت پذیرش دکتری در دفترچه سال ۱۴۰۱، ۲۱۴ نفر بوده و در سال ۱۴۰۲، به ۲۲۰ نفر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته سازمان سنجش از دانشگاه ها خواست ترازها را اعلام کنند و ما تا ۷ روز آینده تراز حدنصاب برای مرحله اول مصاحبه را به سازمان اعلام خواهیم کرد. دانشکده ها به طور مستقل عمل می کنند و پس از دریافت تراز آزمون از سوی سازمان سنجش، با یک تحلیل آماری و کیفی، یک ترازی به صورت خام به معاونت آموزشی اعلام می شود و در اختیار سازمان سنجش قرار می گیرد؛ سازمان نیز ترازها را به داوطلبان اعلام خواهد کرد.

وثوقی بیان کرد: دعوت شدگان به مصاحبه باید سوابق آموزشی، پژوهشی و معدل کارشناسی و ارشد و کارنامه خود را به مدارک خود پیوست و در سامانه مربوطه بارگذاری کنند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف ضمن اشاره به اینکه دانشگاه شریف در ۱۴ رشته اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری می کند، گفت: این رشته ها عبارت است از شیمی، ریاضی، فیزیک، مهندسی برق، مهندسی عمران،مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد،مهندسی انرژی و بین رشته ای نانوتکنولوژی و میان رشته ای مدیریتِ اقتصاد.

وثوقی ادامه داد: سال گذشته برای ۲۱۴ نفر، هزار و ۳۶۵ نفر از طرف سازمان سنجش به دانشگاه معرفی شدند اما از این تعداد فقط ۸۶۷ نفر در سامانه دانشگاه شریف ثبت نام و تقاضای پذیرش کردند، یعنی حدود ۶۳ درصد کسانی که از لحاظ تراز آزمون واجد شرایط بودند، ثبت نام کردند و ۳۷ درصد تقاضایی ثبت نکردند.

وی بیان کرد: سال گذشته از بین ۲۱۴ نفر، فقط ۱۸۷ نفر از طرف دانشکده ها واجد شرایط علمی شناخته شدند و ۱۵۵ نفر قبول شده نهایی بودند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top