تاریخ انتشار: جمعه 1402/02/15 - 10:57
کد خبر: 469184

ماده آزمایشگاهی تری سدیم سیترات دی هیدرات چیست

ماده آزمایشگاهی تری سدیم سیترات دی هیدرات چیست

ماده شیمیایی تری سدیم سیترات یک نمک قلیایی به فرم جامد است که عمده مصرف آن در صنایع غذایی میباشد. این ماده به دو فرم خشک و دی هیدرات یا دو آبه تولید می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماده شیمیایی تری سدیم سیترات یک نمک قلیایی به فرم جامد است که عمده مصرف آن در صنایع غذایی میباشد. این ماده به دو فرم خشک و دی هیدرات یا دو آبه تولید می شود.

ماده آزمایشگاهی تری سدیم سیترات دی هیدرات چیست

تری سدیم سیترات دی هیدرات چیست

تری سدیم سیترات دی هیدرات نمک اسید سیتریک و دارای مزه شور و ترش می باشد. این ترکیب که سدیم سیترات هم نامیده می شود، دارای دانه های کریستالی یا به صورت پودر سفید رنگ بوده که در آب محلول و در اتانول نا محلول می باشد. سیترات تری سدیم عموما به عنوان طعم دهنده و نگهدارنده در صنایع غذایی استفاده می شود. سیترات تری سدیم به همراه اسید ضعیف (اسید سیتریک) در نقش بافر عمل کرده و به عنوان تنظیم کننده pH کاربرد دارد.

ماده تری سدیم سیترات دی هیدرات کاربردهای زیادی در تحقیقات و پژوهش ها دارد. توصیه میشود این ماده را از برند های معتبری مانند برند مرک آلمان تهیه نمایید.

 

به طور کلی تولید تری سدیم سیترات دی هیدرات از طریق فرآیند خنثی سازی اسید سیتریک با هیدروکسین سدیم انجام می گیرد که به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها و مواد غذایی وجود دارد و از طریق تخمیر مخمرها و با روش جداسازی استخراج حلال به دست می‌ آید. تولید سدیم سیترات در مقیاس صنعتی و انبوه از طریق فرایند تخمیر در تجهیزات راکتور انجام می‌شود. محلول نهایی از طریق فرآیند فیلتراسیون، جداسازی شده و اسید سیتریک از طریق رسوب جدا می شود. ترکیب شیمیایی سدیم سیترات از نظر تولید تجاری به شکل کریستال جامد سفید رنگ و به فرم دی هیدرات  به بازار عرضه می ‌شود.

کاربرد تری سدیم سیترات

تری سدیم سیترات به عنوان افزودنی در غذاها به شکل چاشنی یا نگه دارنده مورد استفاده قرار می گیرد. سدیم سیترات در اجزای ترکیبی سوسیس خام نیز قرار دارد. سدیم سیترات هم چنین در مخلوط گلاتن، بستنی، ماست، ژله ها، پودر شیر، پنیر فرآوری شده، نوشیدنی های کربناتی و سایر مواد نیز وجود دارد.

امروزه، این ماده در تیوب‌های جمع‌کننده خون و برای حفاظت از خون در بانک‌های خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیترات با تشکیل ترکیبات کلسیم سیترات، یون‌های کلسیم را به وجود می‌آورد که باعث جلوگیری از لخته شدن خون می‌گردد. هم چنین از سدیم سیترات به عنوان عامل قفلی در خطوط همودیالیز استفاده می‌شود تا به جای هپارین مورد بهره‌برداری قرار گیرد که باعث می‌شود ریسک‌های ناشی از استفاده هپارین برطرف شوند.

ماده آزمایشگاهی تری سدیم سیترات دی هیدرات چیست

ارتباط با دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران

شما میتوانید جهت استعلام قیمت مواد شیمیایی و پیدا کردن کد مرک  مواد شیمیایی با کارشناسان شرکت دایا اکسیر تماس حاصل بفرمایید. همچنین این شرکت نمایندگی سیگما آلدریچ در ایران میباشد که از طریق فروشگاه اینترنتی مواد شیمیایی امکان خرید محصولات سیگما آلدریچ با قیمت های مناسب فراهم گردیده است.

شماره تماس فروش مواد شیمیایی:

شماره تماس 22327043-021

تلگرام، واتساپ و پیامک 09017777023

کارشناسان ما سریعا پاسخگو میباشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top