تاریخ انتشار: جمعه 1402/02/15 - 16:08
کد خبر: 469197

ارتش اسرائیل منحل می‌شود؟/ تصمیم سخت نتانیاهو

ارتش اسرائیل منحل می‌شود؟/ تصمیم سخت نتانیاهو

هاآرتص نوشت: برای یک سیاستمدار مسئول یکی از این گزارش‌ها کافی بود تا کودتای قضایی را متوقف کرده و از وخامت اقتصاد و جامعه اسرائیل جلوگیری کند؛ اما این چیزی نبود که جلوی قانونگذاری طرح اصلاحات را گرفت. چیزی که این روند را متوقف کرد گزارشی فاش‌نشده بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، هشدارهای محافل صهیونیستی درباره خطر اقدامات کابینه تل‌آویو به ریاست «بنیامین نتانیاهو» با طرح «اصلاحات قضایی» تشدید شده و گفته می‌شود باعث انحلال ارتش رژیم اشغالگر خواهد شد.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی 21»، روزنامه عبری «هاآرتص» گزارشی در این باره تهیه کرده و نوشت: انبوهی از گزارش‌ها در مورد تاثیرات کودتای رژیم بر اقتصاد اسرائیل در دفتر نخست‌وزیری انباشته شده است. همه آن‌ها نسبت به وخامت سریع وضعیت اقتصاد، به ویژه در توسعه‌یافته‌ترین و امیدوارکننده‌ترین حوزه‌های اقتصادی اسرائیل هشدار می‌دهند.

در ادامه گزارش هاآرتص آمده است: «همه گزارش‌ها به تصمیم‌گیرندگان ارائه شد، اما آن‌ها با بی توجهی فراوان با آن‌ها برخورد کردند. آیا رشد اقتصادی آسیب خواهد دید؟ این وحشتناک نیست، سرمایه‌گذاری خارجی کاهش پیدا می‌کند؟ این یک ضربه خفیف به بال و پر ماست؛ شرکت‌های هایتک اکنون در خارج از کشور ثبت خواهند شد؟ این شرایط بی‌معنی است».

هاآرتص نوشت: برای یک سیاستمدار مسئول یکی از این گزارش‌ها کافی بود تا کودتای قضایی را متوقف کرده و از وخامت اقتصاد و جامعه اسرائیل جلوگیری کند؛ اما این چیزی نبود که جلوی قانونگذاری طرح اصلاحات را گرفت. چیزی که این روند را متوقف کرد گزارشی فاش‌نشده بود.

این روزنامه عبری در ادامه گزارشش فاش کرد: «هنوز هم تردید وجود دارد که دلیل اصلی توقف طرح فاش شود؛ اما دلیل همان گزارش ارتش اسرائیل بود که در پی آن یوآو گالانت، وزیر امنیت در ۲۵ مارس درخواست کرد اصلاحات فوراً متوقف شود، چراکه این قوانین امنیت اسرائیل را به خطر می‌انداخت».

گزارش هاآرتص در ادامه توضیح می‌دهد: گالانت اظهارات خود را بر اساس این گزارش استوار کرده و گفته بود که شکاف در جامعه که در حال گسترش است به ارتش و سرویس‌های امنیتی اسرائیل نیز رسیده است.

این گزارش در حالی روز گذشته منتشر می‌شود که یک روز پس از هشدار گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو خواستار برکناری وی شد. پس از اعتراض ده‌ها هزار صهیونیست معترض و انتقاد شدید از حزب «لیکود» به دلیل این اقدام عجولانه، نتانیاهو از برکناری گالانت صرف‌نظر کرد اما نگرانی‌های بیان شده در این گزارش همچنان برای محافل سیاسی-رسانه‌ای تل‌آویو پابرجا هستند و روزبه‌روز تقویت می‌شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انگلیس خواستار افزایش اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل شد
تظاهرات در یمن در حمایت از غزه و لبنان
مصونیت رژیم صهیونیستی در بیانیه شرم‌آور شورای اروپا
زمان و جزئیات ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ اعلام شد
ثبت نام بیش از ۱۲۱ هزار داوطلب در آزمون ارشد ۱۴۰۴
ثبت نام بیش از ۱۲۱ هزار داوطلب در آزمون ارشد ۱۴۰۴
آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد
نودانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران بخوانند
حمایت سیاسی از مردم غزه و لبنان ضروری است
تمدید مهلت دریافت معافیت تحصیلی و ثبت نام در دانشگاه‌ها
طلای جهانی مرز ۲۷۰۰ دلار را هم شکست
ریابکوف: به اسرائیل هشدار داده‌ایم که به حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران حتی فکر هم نکند
نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران
هشدار ایران به اروپا
درخواست عجیب آلمان از حماس در پی ادعای شهادت السنوار
حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
برنامه‌های دولت چهاردهم برای نهادینه کردن استفاده از هوش مصنوعی
فرمانده‌ای که سرسخت‌تر از سنگ بود
تسلیت به خانواده محترم فرزین‌فرد در سوگ ضایعه درگذشت پدربزرگ گرامیتان
اوضاع خیطه!
علیه ایران، وسط تهران!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top