تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/02/20 - 08:57
کد خبر: 469736

از دوچرخه بازی اصلاح طلبان تا توسعه مترو و حمل و نقل شهری توسط زاکانی

از دوچرخه بازی اصلاح طلبان تا توسعه مترو و حمل و نقل شهری توسط زاکانی

موضوع اصلی اینجاست که این اقدامات باید دیروز و در زمان مدیریت اصلاح طلبان در شهر تهران انجام می شد اما با حضور قصور مدیریتی که وجود داشته است زمانبر و فرسایشی شده و شهروندان نتوانسته از خدمات رفاهی مربوط به آن بهره مند شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تخریب خط مشی بسیاری از رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی اصلاح طلب علیه مدیریت‌‌های دولتی، مجلس و شهرداری است و در این راستا اگرچه تخریب‌ها عمق و مبنای خاصی ندارد اما اصلاح طلبان سعی می کنند که بر همین اساس وجهه رقیب سیاسی خود را به هر ترتیب ممکن خدشه دار کنند.

یکی از نقاط مدیریتی که در حال کار است و شبکه رسانه‌ای اصلاح طلب برای تخریب آن از ابتدا دست به کار شدند، شهرداری تهران بوده است. شهرداری تهران در دوره مدیریت جدید سعی کرده به موارد عمرانی خدماتی کلانشهر تهران بپردازد و در این راستا «علیرضا زاکانی» شهردار تهران طی نشستی با خبرنگاران گزارش عملکردی از 20ماه گذشته مدیریت خود در پایتخت ارایه کرد.

از جمله اقداماتی که زاکانی در گزارش کاری شهرداری در 20ماهه اخیر در بخش عمرانی از آن یاد کرد فعال ساز ی پروژه‌های بزرگراهی یادگار امام، شهید برجردی و شوشتری بود و همچنین مذاکره با سرمایه گذار داخلی و خارجی برای 139 همت در جهت پیشبرد پروژه های زیرساختی از جمله اقدامات دیگر شهرداری تهران در زمان مدیریت زاکانی بوده است.

همچنین بازپس گیری 20 هزار میلیارد تومان از اموال پایتخت و توافق برای انتقال پادگان های دوشان تپه و 06 پاسداران ازجمله دیگراقداماتی بود که زاکانی در نشست خبری خود با خبرنگاران از آن سخن گفت.

برنامه و نوع عملکرد شهرداری تهران در این یک نزدیک دو سال نشان از اقدام و عمل شهرداری برای ایجاد رفاه و خدمات رسانی به شهروندان پایتخت دارد و حرکت رو به جلویی را در این اقدامات می توان به خوبی مشاهده کرد اما جالب است که این روزها هجمه رسانه‌ای از سوی جریانی دراین حوزه علیه شهرداری صورت می گیرد که وقتی کلید بهشت را در دست داشت به تحرکات نمایشی روی آورد تا جایی که «مهدی چمران» در آن زمان بیان کرده بود که «متاسفانه افرادی که بعد از مدیریت شهری جدید به مجموعه شهرداری افزوده شدند افرادی کاملا سیاسی هستند که نه تنها تجربه مدیریت شهری ندارند بلکه سبب توقف پروژه‌ها و خدمات رسانی در شهرداری تهران شدند.»

چمران در همان زمان با اعلام خطر از این نوع مدیریت با بیان اینکه «محمدعلی نجفی» شهردار اول اصلاح طلبان در شورای پنجم شهر تهران برای کار کردن و ماندن نیامده بود، مطرح کرد: «رویکرد سیاسی اصلاح طلبان در شورا و شهردار‌ی با مدیر آینده نیز ادامه می‌یابد چرا که اصلاح طلبان به دنبال خدمات رسانی نیستند، امیدواریم شهردار آینده تهران از روحیه خدمتگزاری صادقانه و خالصانه برخوردار باشد هر چند که زمان از دست رفته در زمان نجفی را نمی‌توان بازگرداند.»

درحالی که بعد از نجفی نیز مدیریت بعدی پس از مدتی به سبب بازنشسته بودن برکنار شد و پیروز حناچی شهردار بعدی نیز نه تنها به موارد عمرانی چندانی نپرداخت بلکه به طرح هایی رو آورد که با همه سر و صدایی که داشت نمی توانست مشکلات کلانشهر تهران را حل کند. حمل و نقل با دوچرخه یکی از این موارد بود که حتی مورد انتقاد «غلامحسین کرباسچی» و «محسن هاشمی» قرار گرفت که مطرح می کردند که این طرح نمی تواند حتی چند درصد (2 درصد) از مشکل حمل و نقل تهران حل کند. این درحالی است که در دوره اخیر علاوه بر اینکه موضوع گسترش حمل و نقل عمومی از طریق افزایش ایستگاه مترو و افزایش ناوگان اتوبوسرانی در برنامه شهرداری قرار دارد مساله حمل و نقل پاک از جمله موتورهای برقی و ... نیز مورد توجه شهرداری قرار گرفته است.

از سوی دیگر شهرداری تهران موضوع ساخت خانه و ایمنی سازی بناهای پایتخت را نیز در دستور کار خود دارد. با این اوصاف از مدیریت بهم ریخته و چند نفری و بی ثبات دوره اصلاحات به یک مدیریت چندجانبه و برنامه محور در تهران رسیده‌ایم. جالب است که اصلاح طلبان نوع مدیریت خود در دوره پنجم شورای شهر تهران را به کلی فراموش کرده اند و در مقابل اقدامات نمایشی که عایدی برای مردم پایتخت نداشت، سکوت می کردند اما در مقابل کار مدیریت شهرداری امروز به منتقدان دوآتیشه تبدیل شده اند!

موضوع اصلی اینجاست که این اقدامات باید دیروز و در زمان مدیریت اصلاح طلبان در شهر تهران انجام می شد اما با حضور قصور مدیریتی که وجود داشته است زمانبر و فرسایشی شده و شهروندان نتوانسته از خدمات رفاهی مربوط به آن بهره مند شوند. دیروز باید این موارد انجام می شد اما تا به امروز به درازا کشیده است و مدیریتی که در حال انجام کارهای اصلی و نه فرعی و نمایشی است باید تحت فشار قرار بگیرد؛ چراکه یک گروه سیاسی تنها به علت سیاسی کاری و عدم حضور نیروی خود در پست مدیریتی منتقد شده است. برای همین اصل و ارزش برای این گروه سیاسی نه تنها کار است بلکه بیشتر موارد سیاسی و منافع جناحی مبنای عمل در این جریان سیاسی قرار می گیرد.

شاید سیاسی کاری این جماعت در سخنان خود زاکانی که با همه اقدامات تحت فشار قرار دارد بیشتر گویا باشد. شهردار تهران پیرامون کمک‌های دولت سیزدهم به توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت نیز گفته است: « از سال 95 دولت موظف بود 630 واگن با فاینانس 15 درصد را در اختیار شهرداری قرار دهد اما در دولت های قبلی این مسئله به سرانجام نرسید و  پس از 6 سال دولت سیزدهم این وعده بر زمین مانده را محقق کرد.»

منبع: جهان نیوز

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top