تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/02/21 - 08:44
کد خبر: 469855

عزاداری شبکه‌های لندنی برای پدرخوانده کوکایین

عزاداری شبکه‌های لندنی برای پدرخوانده کوکایین

حکم اعدام ۳ نفر از اعضای باند پنجک بزرگ‌ترین کارتل توزیع کوکائین که از کارتل‌های اصلی مواد مخدر در کشور بودند پس از طی مراحل قانونی روزگذشته اجرا شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه جوان نوشت: روز گذشته حکم اعدام سه تن از اعضای باند پنجک، بزرگ‌ترین کارتل توزیع کوکایین که از کارتل‌های اصلی مواد مخدر در کشور بودند، اجرا شد. حسین پنجک سرکرده این باند که به پدرخوانده کوکایین ایران شهرت داشت، یکی از این اعدامی‌ها بود.

بی‌بی‌سی فارسی در پوشش رسانه‌ای این خبر، با تیتر «سه نفر در ایران اعدام شدند؛ تجمع شبانه مقابل زندان قزلحصار»، آورده: «سازمان حقوق بشر ایران گزارش می‌دهد که بامداد چهار‌شنبه حکم اعدام سه زندانی در قزلحصار کرج اجرا شده است. این احکام با وجود اعتراض‌های گسترده‌ای علیه اعدام و تجمع دیشب خانواده‌ها و زندانیان زیر حکم اعدام به اجرا در آمد. بنابر گزارش نهاد‌های حقوق بشری حسین پنجک، عبدالحسین امامی مقدم و بابک آقایی سه نفری هستند که اعدام شده‌اند. این احکام در حالی به اجرا در آمد که بنابر گزارش‌ها از شب گذشته، خانواده و بستگان زندانیانی که قرار بود اعدام شوند، در مقابل زندان تجمع کردند که با تیراندازی و شلیک گاز اشک آور همراه بود.»

بی‌بی‌سی و نهاد‌های مدعی حقوق بشر به موضوع کوکایین در اجرای این احکام اشاره نمی‌کنند و حتی بی‌بی‌سی می‌نویسد: «ناظران حقوق بشر نگرانند که تعداد اعدام‌شدگان بیشتر باشد. ارسلان یار احمدی از فعالان حقوق بشر به بی‌بی‌سی فارسی گفت شمار اعدام‌های بامداد چهار‌شنبه می‌تواند بیش از این باشد و دستکم ۱۰ زندانی که زیر حکم اعدام بودند به سلول انفرادی منتقل شده بودند». چرا نهاد‌های حقوق بشر باید برای اعدام پدرخوانده کوکایین در ایران نگران شوند؟ سود امثال بی‌بی‌سی و این نهاد‌های دروغین حقوق بشر در نابودی مردم ایران است و اعتیاد به مواد مخدر و توزیع کوکایین طبعاً یکی از این مسیرهاست. به همین دلیل هم از این اعدام‌ها ناراحت می‌شوند. از سویی آن‌ها به دنبال خشن و ظالمانه نشان دادن قوانین ایران هستند. از همین رو این اعدام‌ها را بدون اشاره به دلیل محکومیت به اعدام، پررنگ می‌کنند.

شبکه تلویزیونی من‌وتو، از رسانه‌های نزدیک به خاندان پهلوی هم فیلمی از شیون و عزاداری خانواده این سه قاچاقچی کوکایین، در بیرون از زندان قزلحصار منتشر کرده است. طبعاً هر فردی برای مرگ عضو خانواده‌اش می‌تواند عزادار باشد، حتی اگر او قاچاقچی بزرگ مواد مخدر باشد و طی یک دهه با فعالیت‌هایش صد‌ها خانواده و صد‌ها فرد را ویران کرده باشد. یعنی بر خانواده‌های عزادار حرجی نیست، اما اینکه یک رسانه چطور به این موضوع می‌پردازد، نشان‌دهنده جهت‌گیری آن رسانه است و در این موضوع خاص باید گفت من‌وتو همراه و همدل با کارتل کوکایین در ایران است و عزادار مرگ قاچاقچی‌های مواد مخدر شده است.

همین واکنش‌های بی‌بی‌سی و من‌وتو به اعدام قاچاقچی‌های بزرگ مواد مخدر برای مخاطبان آن‌ها کافی است که بدانند چقدر در ادعای دلسوزی برای مردم ایران صادق هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کمیته استیناف آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت
در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟
استقبال از رئیسی در جشن دختران آرمانی +فیلم
وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند
"مثل ستاره‌" با نوای عبدالرضا هلالی +فیلم
درهای نمایشگاه کتاب تهران به روی مردم باز شد
تغییر نام استقلال منتفی شد
چرا موبایلمان هک می‌شود؟
کاهش دمای محسوس در شمال شرق
زنان می توانند گواهینامه موتورسیکلت بگیرند؟ +فیلم
لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان و خانواده
درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
زمان واریز وام تحصیلی دانشجویان اعلام شد
ماجرای بلوکه شدن دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق
داروی رشد مجدد دندان‌ در فاز آزمایش بالینی
سرمربی استقلال احضار شد
ظرفیت جذب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام شد
دانشجویان بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی تجمع می‌کنند
مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
با اعلام برگزاری همایش ملی پیشگیری از خودکشی در شهریور ۱۴۰۳ عنوان شد
برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولاد کشور ۲۴ اردیبهشت در دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top