تاریخ انتشار: شنبه 1402/02/23 - 12:31
کد خبر: 470024

هیزم‌کش اغتشاشات به دنبال شکستن درخت معلمان

هیزم‌کش اغتشاشات به دنبال شکستن درخت معلمان

محمد خاتمی، لیدر اصلاح‌طلبان به تازگی در یک دیدار سیاسی که گفته شده با تعدادی از فرهنگیان بوده، تأکید کرده است که معلمان ایرانی در سه نیاز ثروت، احساس قدرت و منزلت دچار محرومیت هستند!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد خاتمی، لیدر اصلاح‌طلبان به تازگی در یک دیدار سیاسی که گفته شده با تعدادی از فرهنگیان بوده، تأکید کرده است که معلمان ایرانی در سه نیاز ثروت، احساس قدرت و منزلت دچار محرومیت هستند!

به گزارش جماران، این فرد همچنین گفته است:

"در بخش ثروت، معلم ما در مقایسه با بخش‌های دیگر خود را عقب می بیند. معلمان یا جزء طبقه مستضعف جامعه (از حیث درآمد) هستند یا دست بالا در طبقه متوسط رو به پایین و معلمی که زندگی‌اش تامین نباشد، نمی‌تواند معلم و مربی خوبی باشد. از نظر قدرت -که این فقط اختصاص به معلمان ندارد- برای یک بخش با سلیقه‌ای خاص امکان به قدرت رسیدن فراهم است و بقیه بخش‌های جامعه محروم اند چه در انتخابات و چه نظارت‌های بیجا بر جامعه و...؛ در بخش منزلت، یکی از مشکلات اصلی معلمان، تحقیرشدگی است در حالی که معلم باید بالاترین میزان حرمت را در جامعه داشته باشد. "

*بماند که در بخش احساس قدرت، خاتمی تقلا کرده مطالبات ناحق خود و دوستانش در ستاد فتنه و اغتشاش را به اسم معلمان نجیب جامعه ما سند بزند و ادعای ناحق فتنه‌گران علیه شورای نگهبان را به گونه‌ای مطرح کند که انگار این معلمان هستند که چنین مطالبه ناحقی دارند و خواستار تأیید صلاحیت افراد بی‌صلاحیت در انتخابات‌ها بوده‌اند.

در بخش منزلت نیز او در حالت القاگری و تلقین به معلمان است... همان فتنه‌گری مزوّرانه‌ای که در سال 88 نیز خون‌های زیادی را بر زمین ریخت و دست آخر مشخص شد صرفا یک دروغ بوده است. باید از آقای خاتمی پرسید چه کسی در جامعه ما حرمت معلمان را شکسته است الّا آن بانیان آشوبی که آتش بیار معرکه "اعتراض و خیابان" هستند و در این راه به معلمان به چشم هیزم آتش نگاه می‌کنند!

کما اینکه می‌بینیم خاتمی در همین جلسه نیز خواستار ادامه سنت سیّئه اعتراض شده و البته برای اینکه مورد بازخواست امنیتی قرار نگیرد قید "خشونت پرهیزی" را نیز به آن چسبانده است.

پس می‌بینیم که اگر هم کسی قصد پایمال کردن منزلت معلمان و فرهنگیان عزیز جامعه ما را دارد؛ آن فرد، آقای خاتمی و دوستان ایشان هستند که به معلمان به چشم هیزم آتشی نگاه می‌کنند که قرار است با فرماندهی بانیان آشوب در فتنه اقتصادی شعله بکشد.

و باز هم بماند که انتظار بود خاتمی بعنوان یک رجل سیاسی و فردی که 2 دوره رئیس جمهور ایران بوده از این عقلانیت برخوردار باشد که به حضّار جلسه بگوید "خیابان" و اعتراض خیابانی راه حل هیچ مشکلی نیست و افزایش سرعت حل مشکلات منوط به انجام وظیفه خوب معلمان در تربیت نسلی فهیم و البته در "رأی خوب" به یک رئیس جمهور خوب است.

و ما مسئله ثروت!

معلمی یک شغل شریف و با وظایفی خطیر است. لکن وقتی کسی این شغل را انتخاب می‌کند تصور درست و روشنی از درجه انتفاع اقتصادی و جایگاه اجتماعی آن دارد و کسی نمی‌تواند مدعی باشد که این شغل را از روی اجبار یا با چشمانی بسته انتخاب کرده است.

لکن رذالت برخی افراد برنشسته در ستاد آشوب و براندازی از اینجا آشکار می‌شود که تقلا می‌کنند معلمان و فرهنگیان را به سمت مطالباتی نادرست سوق داده و به بهانه مشکلات اقتصادی که عمده ایرانیان بصورت بیش و کم با آن مواجه‌اند اما برای آتش فتنه خود هیزم فراهم بیاورند.

بله! معلمی حتما به اندازه زمین‌داری و بنگاه معاملات املاک درآمد ندارد. اما آیا به این بهانه باید معلمان را به سمت خیابان و اعتراض تشویق کرد؟

آیا بدیهی نیست که در ادامه این بازی شوم؛ می‌ـوان همه قشرهای درآمدی را با یک تصور غلط به خیابان کشاند و امنیت و اقتصاد و اجتماع ایرانی را به مسلخ ناامنی کشید؟

مخاطبان صحبت‌های خاتمی در یک دو راهی قرار دارند: اینکه مفتون بشوند و به این "ماسک لبخند و دلسوزی" امیدوار شوند. یا اینکه این ماسک را کنار زده و در زیر این لبخند تصنعی و دستکش چرمی؛ صورتی کریه و خشن را ببینند که با دست چدنی خود مشغول فراهم آوردن هیزم برای آتشی است که قصد دارد آنرا در فتنه اقتصادی علیه نظام و مردم روشن کند.

منبع: مشرق

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صدور مجوز حرفه‌ای AFC برای ۸ باشگاه/ استقلال و پرسپولیس جریمه می‌شوند
ویژگی‌های یک کارت ویزیت حرفه‌ای چیست؟
نکات مهم در چاپ پلات
افتتاحیه مجلس خبرگان فردا برگزار می‌شود
برنامه سطوح مهاجرتی کانادا برای سال های ۲۰۲۴-۲۰۲۶
مهره پرچی چیست؟ کاربرد‌های مهره پرچی در صنعت
نامگذاری یک خیابان به نام شهید ابراهیم رئیسی در تهران
زمان تشییع و مکان تدفین پیکر شهید آیت الله رئیسی اعلام شد
انتخابات ریاست جمهوری تا چند روز دیگر باید برگزار شود؟
فواید جوانسازی واژن با تزریق چربی
چرا دولت تعطیل عمومی اعلام نکرد؟ +فیلم
اعلام زمان تشییع پیکر مطهر شهید رئیسی در تبریز و قم
وزیر کشور سرپرست استانداری آذربایجان شرقی را منصوب کرد
اجرای عایق صوتی دیوارمشترک برای همسایه مزاحم
مزایای نیمکت‌های چوبی برای فضاهای باز
در ۵ روز عزای عمومی، کشور تعطیل است؟
معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت مقام معظم رهبری عهده‌دار امور است
تردید اوسمار برای تمدید قرارداد با پرسپولیس
چرا یادگیری زبان آلمانی به صورت آنلاین بهترین گزینه است؟
بهترین سایت های آگهی مشاغل در سال
پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی برای شهادت رئیس‌جمهور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top