تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/02/24 - 13:36
کد خبر: 470150

قبرس شمالی کجاست؟ معرفی فرهنگ قبرس

قبرس شمالی کجاست؟ معرفی فرهنگ قبرس

همه ما بارها نام قبرس را شنیده ایم. اما شاید افراد کمی بین ما باشند که نام قبرس شمالی را نیز شنیده باشند. قبرس یکی از جزایر واقع در شرق دریای مدیترانه بوده که بین قاره آسیا و اروپا واقع شده است.این جزیره در واقع به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همه ما بارها نام قبرس را شنیده ایم. اما شاید افراد کمی بین ما باشند که نام قبرس شمالی را نیز شنیده باشند. قبرس یکی از جزایر واقع در شرق دریای مدیترانه بوده که بین قاره آسیا و اروپا واقع شده است.این جزیره در واقع به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود.

قبرس شمالی کجاست؟ معرفی فرهنگ قبرس

بخش شمالی آن که به قبرس ترکی نیز معروف است، بنا به شرایط ویژه‌ و هزینه‌ی پایینی که برای زندگی و مهاجرت دارد، نظر بسیاری از افراد از سرتا سر جهان و به ویژه خاورمیانه را برای مهاجرت به خود جذب کرده است. در این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کلی با قبرس شمالی آشنا کنیم پس اگر قصد مهاجرت و یا مسافرت به این خاک را دارید، در ادامه همراه ما باشید.

 

عنوان

مشخصات

پایتخت

نیکوزیای شمالی

زبان رسمی

ترکی

آب و هوا

معتدل مدیترانه ای

واحد پول

لیر ترکیه

مساحت

۳٬۳۵۵ کیلومتر مربع

جمعیت

۲۹۴٬۹۰۶

پیش‌شماره تلفنی

+۹۰ ۳۹۲

عنوان

مشخصات

میانگین هزینه زندگی در ماه

2619 دلار

حداقل حقوق ماهیانه

315 یورو

میانگین حقوق ماهیانه

401 یورو

میانگین رتبه دانشگاه

5556

مشاغل مورد نیاز

مهندسی برق مکانیک، عمران و معماری، دندانپزشکی،توسعه دهنده نرم افزار، متخصص فروش و اپراتور ماشین‌های صنعتی

قبرس شمالی، کشوری در حال رشد و توسعه است که مکان مناسبی برای گردشگران، مهاجران، سرمایه گذاران و محصلان بین المللی شناخته می‌شود.

برای همه‌ی گروه‌های مهاجر، شناخت زوایای مختلف کشور قبرس شمالی اهمیت زیادی دارد. با ما همراه باشید تا به طور مفصل با این سرزمین جزیره‌ای و زیبا آشنا شوید.

قبرس شمالی کجاست؟

جزیره‌ی زیبای قبرس در شرق دریای مدیترانه قرار دارد. بخش شمالی این جزیره ترک نشین‌ و طبق قوانین و تحت قیومیت کشور ترکیه هستند. این بخش از قبرس، پس از جنگ داخلی کشور قبرس، از بخش جنوبی جدا شد.

تاریخ کشور قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی، از لحاظ قدمت حکومت بسیار جوان است و مدت زیادی نیست که ترکیه آن را از خود مستقل می‌داند. می‌توانیم حمله‌ی ترکیه به خاک کشور قبرس در سال ۱۹۷۴ و استقرار نیروهای ارتشی در آن که به علت اختلافاتش با یونان اتفاق افتاد را، شروعی برای بنیان‌گذاری دولت فعلی آن بدانیم. تایم لاین زیر، تغییرات حکومتی این کشور از ۱۹۷۴ را نشان می‌دهد.

مساحت قبرس شمالی چقدر است؟

قبرس شمالی مساحت خاکی‌ای برابر با 3355 کیلومتر مربع دارد. همچنین میزان مساحت آبی متعلق به این کشور برابر با 2.7 درصد می‌باشد.

ببینید: شرایط خرید ملک در قبرس شمالی + قیمت

آب و هوای قبرس شمالی

قبرس شمالی از خوش آب و هوا ترین کشورهاست؛ چه از نظر دما و چه از نظر شاخص آلودگی. این کشور را در حالت کلی می‌توان یک کشور چهارفصل دانست که در اکثر روزهای سال آفتابی دلپذیر دارد امّا سرمای پاییزی و بهاری هم می‌توانید در آنجا تجربه کنید.

این جزیره‌ خوش آب و هوا، به علت کارخانه‌های تولیدی و صنایع محدودتر از باقی کشورهای منطقه و کم بودن رفت ‌و آمدها با ماشین شخصی در آن، آب و هوای پاک و مطلوبی هم دارد. اگر قصد سفر به قبرس شمالی را دارید جدول زیر می‌تواند به شما کمک کند تا آب‌ و هوای مناسب را برای سفر انتخاب کنید.

 

 

برهه‌ی زمانی

وضعیت آب و هوا
 

دسامبر تا ژانویه

سرد و زمستانی

فوریه تا مارس

هوای بهاری و بارانی

آپریل تا می

هوای بهاری

ژوئن تا اگوئست

تابستانی و گرمای شدید

سپتامبر تا نوامبر

پاییزی

شهرهای قبرس شمالی

بعد از انتخاب کشور مقصد، باید انتخاب کنید که می‌خواهید در کدام شهر زندگی کنید. چرا که در هر کشوری فرهنگ، امکانات، بافت شهری و اجتماعی، دانشگاه‌ها و.. شهر به شهر متفاوت است و باید همه شرایط آن‌ها را بررسی کرد. در ادامه به معرفی برخی شهرهای قبرس شمالی که محبوب‌تر و برای زندگی مناسبتر است، می‌پردازیم.

شهر نیکوزیا

نیکوزیا بعد از جدا شدن قبرس شمالی و جنوبی، به دو قسمت تقسیم شد و اکنون قسمت شمالی آن پایتخت قبرس شمالی است. نیکوزیا ساحلی نیست و به همین علت مناسب گردشگری نمی‌باشد اما برای زندگی دائم، شهر شهر آرام و زیبایی است که معماری تاریخی و مدرن در آن همواره جای بحث دارد.

شهر لفکه

یکی از شهرهای مهم قبرس شمالی است که بیشتر به خاطر سواحل، کوه‌ها و البته استعدا آن برای کشاورزی معروف است. در این شهر سه سد بزرگ چهارفصل قرار دارد که آب شهری قبرس شمالی را تامین می‌کند و با توجه به منابع آبی که دارد عجیب نیست که کشت میوه‌هایی که به آب زیاد نیاز دارند، در آن رایج باشد.

شهر فاماگوستا

شهر بعدی که به آن میپردازیم، فاماگوستا است که اگر دنبال یک شهر پرجاذبه برای گردشگری هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به آن بزنید. زندگی دائم در روستاها و مرکز این شهر نیز می‌تواند بسیار جذاب و به یاد ماندنی باشد

شهر گیرنه

گیرنه (کارینیا) یکی از مهمترین شهرهای قبرس شمالی استکه به آب‌های آزاد راه دارد و وجود سواحل زیبا، بناهای تاریخی چشم نواز، هتل‌های پرامکانات و.. این شهر را به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل کرده است. از طرفی 3 دانشگاه مهم در این شهر بنا شده اند و این مسئله گیرنه را پر از دانشجو کرده است. پس اگر قصدتان از سفر به این شهر گردشگری و یا مهاجرت تحصیلی است، انتخاب خوبی داشته اید اما اگر به دنبال آرامش و سکوت هستید، کارینیا برایتان بیش از اندازه شلوغ و پر جنب و جوش خواهد بود.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی

قبرس شمالی کشوری غنی از تمدن، تاریخ، طبیعت بکر و جاذبه‌های متنوعی است. جاذبه‌های گردشگری کشور قبرس شمالی، به اندازه‌ای زیاد است که اگر فقط برای دیدن این جاذبه‌ها به قبرس شمالی سفر کنید، یک ماه کامل زمانتان را باید آن‌ها بگذارید.

این جاذبه‌ها در اکثر شهرهای قبرس شمالی پراکنده هستند و زیبایی این کشور را صد چندان کرده‌اند. جهان‌گردان بسیاری، پس از سفر و مشاهده‌ی جزیره‌ی زیبای قبرس شمالی، مشتاق زندگی و مهاجرت به این کشور می‌شوند.

قبرس شمالی کجاست؟ معرفی فرهنگ قبرس

در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی می‌پردازیم.

بندر گرینه

شهر کیرینا یا همان گرینه شهر‌ی بندری در سواحل قبرس شمالی است. در اطراف بندر گرینه رستوران‌ها و کافه‌هی بسیار جذابی وجود دارد. دیدن این بندر برای عموم گردشگران پیشنهاد می‌شود.

غذاهای محلی‌ای که در این بندر وجود دارد و سرو می‌شود بسیار متنوع و خواستنی است.

قلعه‌ی گرینه

قلعه‌ی گرینه که درست در کنار بندر گرینه قرار دارد، یک معماری با ترکیبی پیچیده ساخته شده که دیدن آن بسیار توصیه می‌شود. جاذبه‌های مهمی مانند کلیسای سنت جورج، آپارتمان‌های پادشاهی و کلیسای کوچکی نیز در پشت دیوارهای قلعه وجود دارند، که دیدار آن‌ها خالی از لطف نیست.

همچنین در موزه‌ی کشتی‌های شکسته، قدیمی‌ترین کشتی کشف شده در کف دریا که مربوط به 300 سال قبل از میلاد است، قابل مشاهده می‌باشد.

ساحل لاکپشت‌ها

با شنیدن ساحل لاکپشت‌ها، حتما تصور می‌کنید که تعداد زیادی لاکپشت، همواره در این ساحل وجود دارند. در حقیقت تنها در فصل تابستان، لاکپشت‌های سبز رنگ، برای تخم‌گذاری به این ساحل طولانی و ماسه‌ای می‌آیند.

در مابقی ماه‌های سال، مردم بومی و اکثریت افرادی که اقامت قبرس شمالی را دارند، برای تفریح و استراحت به ساحل لاکپشت‌ها می‌روند. بنابراین، توریست‌ها، در اکثر ماه‌های سال، بیشتر از لاکپشت، از حضور مردم محلی و جشنواره‌ها و مراسم‌های آن‌ها بهره می‌برند.

منبع: zeytoonestate.com

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top