تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/02/28 - 13:29
کد خبر: 470595

دریافت بهترین خدمات جراحی و ارتودنسی دندان با ثناگو

دریافت بهترین خدمات جراحی و ارتودنسی دندان با ثناگو

سلامت و زیبایی دندان‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ به همین دلیل امروزه انواع جراحی‌های زیبایی برای سلامت دندان‌ها ابداع شده که با آن مشکلاتی از قبیل نامرتب بودن دندان‌ها را درمان می‌کنند. ارتودنسی دندان که برای این کار انجام می‌گیرد، انواع مختلفی دارد و یکی از عمل‌های معمول روی دندان است که توسط پزشک متخصص دنداپزشک انجام می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سلامت و زیبایی دندان‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ به همین دلیل امروزه انواع جراحی‌های زیبایی برای سلامت دندان‌ها ابداع شده که با آن مشکلاتی از قبیل نامرتب بودن دندان‌ها را درمان می‌کنند. ارتودنسی دندان که برای این کار انجام می‌گیرد، انواع مختلفی دارد و یکی از عمل‌های معمول روی دندان است که توسط پزشک متخصص دنداپزشک انجام می‌شود.

در این گزارش قصد داریم تا در کنار بررسی اهمیت ارتودنسی و مزایا و معایب آن، یکی از بهترین پزشکان ارتودنسی ایران را نیز به شما معرفی کنیم. برای این که ارتودنسی موفقیت آمیز باشد و افراد زیبایی و سلامت دندان‌های خود را مجدد به دست آورند، فرایند درمان باید توسط یک پزشک متخصص در این زمینه انجام شود. در صورتی که اشتباهی در ارتودنسی انجام شود، ممکن است به قیمت خراب شدن دندان‌ها تمام شده و هزینه‌های بیشتری روی دست بیمار بگذارد. ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد که در این مطلب به معرفی مختصر آن‌ها خواهیم پرداخت. برای آشنایی با ارتودنسی و همچنین آشنایی با دکتر ثناگو، یکی از بهترین دندانپزشکان ایران، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ارتودنسی و زیبایی دندان

ارتودنسی دندان،‌ روشی در دندانپزشکی است که با استفاده از آن، مشکلاتی مانند نامرتبی دندان‌ها، فک و انحرافات استخوانی در ناحیه فک و دهان برطرف می‌شود. این روش پیشینه زیادی دارد؛ اما با تجهیزات به‌روز و تخصصی امروزی که برای این کار طراحی شده‌اند، این روش از همیشه آسان‌تر شده است. ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها با نظر پزشک متخصص و همچنین بودجه بیمار برای ادامه درمان انتخاب خواهند شد. پزشک متخصص ابتدا پس از ویزیت شما، انواع ارتودنسی که برای شما مناسب هستند را معرفی کرده و شما می‌توانید درمان مورد نظر را با توجه به هزینه‌های مربوطه انتخاب کنید.

به صورت کلی، ارتودنسی به دو دسته متحرک و ثابت تقسیم می‌شوند. روش متحرک از روش‌های نوین در این زمینه است که یکی از انواع آن ارتودنسی نامرئی نام دارد. در بخش بعدی، در رابطه با ارتودنسی نامرئی بیشتر توضیح خواهیم داد.

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت به انواعی از ارتودنسی گفته می‌شود که به صورت ثابت در دهان قرار گرفته و تنها پزشک متخصص برای بیرون آوردن آن اقدام می‌کند. این نوع ارتودنسی تا زمان درمان کامل در دهان قرار می‌گیرد و شخص نمی‌تواند آن را خارج کند. این عمل تنها با نظر پزشک متخصص و با ابزار مخصوص ارتودنسی خارج می‌شود.

انواع ارتودنسی ثابت عبارتند از ارتودنسی سرامیکی، لینگوال و دیمون. ارتودنسی سرامیکی به صورت ثابت در دهان قرار می‌گیرد و گیره‌هایی که روی دندان تعبیه می‌شوند از جنس سرامیک هستند. این نوع از ارتودنسی باعث می‌شود تا فرد لبخند زیباتری داشته باشد و گیره‌های ارتودنسی در دهان زیاد مشخص نباشند. ارتودنسی لینگوال به نوعی ارتودنسی نامرئی نیز نامیده می‌شود. در این نوع از درمان، براکت‌ها و سیم‌ها در پشت دندان قرار می‌گیرند و دیده نمی‌شوند؛ به همین دلیل اعتماد به نفس و زیبایی بیمار حفظ می‌شود.

نوع دیگر ارتودنسی ثابت، ارتودنسی دیمون است. این نوع ارتودنسی به عنوان ارتودنسی خود تنظیم نیز شناخته می‌شود؛ زیرا با حرکت دندان‌ها، تنگ‌تر شده و نیازی به مراجعه به پزشک ندارد. همچنین، درد دندان را نیز بسیار کاهش می‌دهد. هرچند که این نوع درمان در مقایسه با دیگر روش‌های ارتودنسی ثابت، هزینه‌های بیشتری دارد و به دلیل این که براکت‌ها و سیم‌های آن روی دندان مشخص هستند، زیبایی لبخند شما را کاهش‌ می‌دهد.

هرکدام از ارتودنسی‌های ثابت مزایا و معایب خود را دارند که باید با توجه به آن‌ها تصمیم بگیرید که کدام برای شما مناسب‌تر خواهد بود. این تصمیم‌گیری با نظر و مشورت پزشک متخصص انجام می‌گیرد.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک نوع دیگری از ارتودنسی است که برای هر مشکل دندانی کاربرد نخواهد داشت. این نوع از درمان بیشتر برای دندان‌هایی به کار گرفته می‌شود که نامرتبی جزئی یا متوسط داشته و یا برای جلوگیری از ایجاد ناهنجاری در آینده استفاده می‌شوند. برای درمان ناهنجاری‌های شدیدتر بهتر است از درمان ثابت استفاده کنید.

ارتودنسی نامرئی دندان؛ مزایا و معایب

یکی از انواع ارتودنسی است که به تازگی ابداع شده و در زیرمجموعه ارتودنسی متحرک قرار می‌گیرد. این نوع ارتودنسی از روش‌هایی استفاده می‌کند که روی دندان به سختی دیده شده و به همین دلیل به آن نامرئی گفته می‌شود. ارتودنسی نامرئی روش‌های مختلفی دارد و معروف‌ترین روش برای ارتودنسی نامرئی، روش الاینر شفاف یا اینویزالاین است.

ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال، نوعی ارتودنسی نامرئی است که در پشت دندان قرار می‌گیرد. این نوع از ارتودنسی به دلیل این که در پشت دندان قرار می‌گیرد دیده نمی‌شود؛ اما معایبی نیز به همراه دارد. به دلیل این که ارتودنسی لینگوال در پشت دندان قرار می‌گیرد، دسترسی پزشک به آن سخت خواهد بود و همچنین نگه‌داری و نظافت دندان با وجود چنین درمانی مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

ارتودنسی سرامیکی نیز با توجه به این که همرنگ دندان است، دیده نمی‌شود و یا به سختی دیده خواهد شد. این نوع از ارتودنسی نیز معایبی به همراه دارد. با توجه به سرامیکی بودن براکت‌ها و سیم‌های آن، امکان شکستن آن‌ها بیشتر از براکت و سیم فلزی است. همچنین، اگر به درستی از آن‌ها نگهداری نشود، امکان رنگی شدن براکت‌های آن وجود دارد.

محبوب‌ترین ارتودنسی نامرئی که به صورت متحرک نیز استفاده می‌شود، الاینر شفاف است. این نوع ارتودنسی، پلاکی شفاف از جنس پلاستیک دارد. مهم‌ترین مزیت این نوع از ارتودنسی،‌ متحرک بودن آن است. الاینر به دندان‌ها نمی‌چسبد و می‌توانید به راحتی آن را جدا کنید. این کار در هنگام غذا خوردن و آشامیدن نوشیدنی اهمیت پیدا می‌کند و از خراب شدن یا رنگ گرفتن مواد روی دندان جلوگیری خواهد کرد. از طرف دیگر، الاینر به صورت کاملا شفاف ساخته شده است و هیچ رنگی در آن متمایز با دندان‌های شما نخواهد بود.

متحرک بودن ارتودنسی الاینر، از یک طرف مزیت و از طرف دیگر یکی از معایب آن است. با توجه به این که شما می‌توانید هر زمان که خواستید آن را جدا کنید، باید صبر و بردباری زیادی در درمان ناهنجاری‌ها داشته باشید. این کار باعث می‌شود طول درمان شما طولانی‌تر شود.

زیبایی و سلامت دندان با متخصص ارتودنسی، دکتر ثناگو

ارتودنسی دندان، درمانی است که برای دندان‌های نامرتب و ناهنجاری‌های فک و صورت استفاده می‌شود. این درمان روش‌های زیادی دارد که با مشورت و نظر پزشک متخصص انجام می‌گیرد. در ایران در زمینه دندانپزشکی افراد زیادی هستند که می‌توانید برای درمان ناهنجاری‌های دهان و دندان خود به آن‌ها مراجعه کنید. یکی از پزشکان جوان و همچنین باتجربه و متخصص در زمینه ارتودنسی، دکتر ثناگو است. دکتر ثناگو دارای برد تخصصی در زمینه ارتودنسی است و یکی از بهترین متخصصین ارتودنسی دندان در تهران شناخته می‌شود. تیم دکتر ثناگو با تجربه چندید ساله در این زمینه و همچنین در یک محیط حرفه‌ای و با تجهیزات و مواد درجه یک، مراجعین خود را درمان می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دکتر ثناگو و دریافت مشاوره رایگان به وبسایت ایشان مراجعه کرده و یا در مطب تخصصی دکتر ثناگو حاضر شوید!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top