تاریخ انتشار: شنبه 1402/02/30 - 08:39
کد خبر: 470706

پنجاه‌ و هفتمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا برگزار شد؛

دیدار خصوصی با رهبر انقلاب تا برگزاری همایش بین المللی در تهران

دیدار خصوصی با رهبر انقلاب تا برگزاری همایش بین المللی در تهران

پنجاه‌ و هفتمیمن نشست سالانه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا چندین ماه قبل از پایان دوره قبلی و در تهران برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد حسین عطایی دولت آبادی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا گفت: "پیرو اتمام مدت فعالیت دوره 56 اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، دوره 57 اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا رسما شروع به کار کرده است.

 نشست 57ام در "تهران"

با توجه به ایام تعطیلی دانشگاه ها در ایام سال نو میلادی، و برگزاری دومین همایش علمی بین المللی دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور و اردوی زیارتی و سیاحتی به مشهد و دیدار صمیمانه اعضای شورای مرکزی اتحادیه و همراهان با رهبر انقلاب در تهران؛ بر خلاف سالهای اخیر 57امین نشست سالانه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا چندین ماه قبل از پایان دوره قبلی و در تهران برگزار شد. 

57امین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، در حوالی برگزاری دومین همایش علمی بین المللی دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور و دیدار صمیمانه شورای مرکزی اتحادیه و همراهان با رهبر انقلاب؛ با حضور جمعی از دبیران دفاتر و اعضای شورای مرکزی، در فضایی گرم و صمیمی و به دور از هرگونه حواشی در تهران برگزار گردید. 

دیدار با رهبر انقلاب پس از 12 سال 

یکی از رویدادهای به یاد ماندنی نشست 57 اتحادیه، دیدار شورای مرکزی اتحادیه و همراهان، با مقام معظم رهبری (حفظه الله) بود. شورای مرکزی اتحادیه و همراهان، پس از 12 سال توفیق یافتند که در این روز با رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، دیدار نمایند. دیدار در فضائی صمیمانه با نماز ظهر و اقتدای حاضران به رهبری آغاز گردید.

پس از نماز، ابتدا حجت الاسلام واعظی، نماینده رهبری در اتحادیه و امور دانشجویان در اروپا، به ذکر نکاتی پیرامون وضعیت فعلی اتحادیه به لحاظ یکپارچگی و انسجام شورای مرکزی و هدف گذاری و محوریت همایش علمی اتحادیه پرداختند. پس از ایشان، دبیرکل اتحادیه، محمدحسین عطایی دولت آبادی به ارائه نکاتی پرداختند.

ایشان ضمن ابلاغ سلام و اظهار علاقه و ارادت اعضای حال حاضر و سابق اتحادیه، دانشجویان و دانشگاهیان خارج کشور به مقام معظم رهبری، بر لزوم تامل جدی پیرامون وضعیت دانشگاهیان ایرانی خارج کشور و خصوصا ظرفیت عظیم علمی آنان، به طرح 6 محور از مشکلات و راه حل های پیشنهادی آنان پرداختند:
 
1. عدم وجود دستورالعمل واحد برای سفارت و مراکز اسلامی، علی الخصوص در حوزه فعالیت با دانشجویان و اتحادیه. ایشان راه حل این مشکل را تصویب دستورالعمل واحد برای کلیه نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور دانسته و نقش اتحادیه را تدوین طرح و هماهنگی با حجت الاسلام قمی جهت مشورت و تصویب برشمردند و از رهبر انقلاب اسلامی درخواست داشتند که در صورت صلاحدید، تاکید فرمایند که پس از تدوین و تصویب، طرح مذکور، اجرائی گردد.  

 2.وضعیت ناکارآمد سازوکار فعلی رایزنی های علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج کشور. استقرار رایزن علمی و فرهنگی در کشور مقصد و آشنائی وی با نیروهای محلی و مراکز، نیازمند زمان است در حالیکه منصوبین در جایگاه های مذکور، پیش از برآورده شدن زمان مورد نیاز جهت آشنائی مذکور، جابه جا شده و تغییر می یابند. 
مهندس عطائی، دبیرکل اتحادیه، راه حل معضل مذکور را بهره گیری از ظرفیت نیروهای ایرانی متخصص در حوزه های علمی و فرهنگی و مستقر در کشورهای خارجی برشمردند. ایشان بر آمادگی اتحادیه جهت معرفی افراد واجدالشرایط مستقر در کشورهای اروپائی تاکید نموده و از مقام معظم رهبری، تقاضا داشتند در صورت صلاحدید و موافقت با طرح مذکور، بر اجرای آن تاکید نمایند.

3.مسئله ی دیگر، عبارت بود از عدم وجود پل ارتباطی کارآمد، که اخبار و مشکلات ایرانیان خارج کشور را به گونه ای صحیح و سریع، به داخل کشور منتقل نماید. راه حل پیشنهادی دبیرکل اتحادیه، اختصاص یک کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای ایرانیان خارج کشور بود.   

4.معضل دیگر، مشکل سربازی ایرانیان خارج کشور و هدر رفتن ظرفیت عظیم ایشان در حوزه های علمی است. ایشان، تشکیل کارگروه تخصصی جهت به روز رسانی طرح های سربازی را به عنوان راه حل معضل مذکور برشمردند و بر آمادگی اتحادیه جهت حضور در کارگروه مذکور و گردآوری و ارائه نظرات تخصصی تاکید داشته، از مقام معظم رهبری درخواست نمودند که در صورت صلاحدید، بر شکل گیری چنین کارگروهی تاکید نمایند.

 5. مسئله ی دیگر، کم توجهی و عدم بهره گیری از ظرفیت اعضای اتحادیه و دانشجویان ایرانی محصل خارج کشور، در حوزه های اجرائی، علمی و فرهنگی کشور است. راه حل پیشنهادی مسئله مذکور، استفاده از اعضای خوشنام و با سابقه اتحادیه در جایگاه های مذکور، بر مبنای تخصص و پیشینه آنان است. ایشان بر آمادگی اتحادیه جهت معرفی چنین افرادی تاکید داشته و از مقام معظم رهبری تقاضا نمودند که در صورت صلاحدید در این خصوص گره گشائی نمایند.

6. مهندس عطائی، دبیرکل اتحادیه در آخرین محور بحث، ضمن اشاره به معضل عدم وجود ساختمانی متعلق به اتحادیه در تهران، جهت هماهنگی و پشتیبانی دفاتر و انجمن های اتحادیه، اختصاص ساختمانی به این منظور به اتحادیه در تهران را خواستار شدند.  

ایشان همچنین به انتقاد از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری و ریاست بنیاد ملی نخبگان به جهت کم توجهی آنان در قبال همایش (ICRE2023) پرداختند. عطایی، در پایان اظهارات شان، درخواست داشتند که به تعداد حاضران، تبرکا انگشتر و چفیه اهدا گردد. 
 
مقام معظم رهبری، با زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی مرحوم اژه ای، انجمن های اسلامی را یکی از ثروت های جمهوری اسلامی و دارای ماموریت های منحصر به فرد خواندند. ایشان تاکید نمودند که انجمن های اسلامی توسط دانشگاهی های مذهبی همچون مرحوم بازرگان با دو هدف تقویت پایه های فکری-اعتقادی اعضا و همچنین اثرگذاری بر محیط پیرامونی شکل گرفت اما انجمن های اسلامی در خارج از کشور یک ماموریت دیگر نیز دارد که معرفی تفکر بنیادی و مرکزی جمهوری اسلامی است. 

مقام معظم رهبری تبیین چگونگی جمع بین اسلام و مردم سالاری در قالب جمهوری اسلامی را کلیدی برشمردند. و همچنین بر لزوم به روزرسانی انجمن های اسلامی با حفظ اصول و مبانی تاکید نمودند. ایشان همچنین از برگزاری همایش علمی ICRE2023  توسط اتحادیه تقدیر نموده و تاکید داشتند: "مسئله ی پیشرفت علمی و عبور از مرزهای دانش نباید فراموش شود یا اینگونه تصور شود که توجه به جنبه های دینی و انقلابی موجب غفلت از پیشرفت های علمی است." 


 در پایان نیز حضار، میهمان وعده ناهار بیت معظم له بودند و همچنین چفیه های متبرک را به عنوان هدیه دریافت نمودند.  مراسم افتتاحیه در روز نخست نشست با سخنرانی مهمانانی چون حجت الاسلام واعظی (نماینده رهبری در اتحادیه) و حجت الاسلام قمی(مسئول بین الملل دفتر مقام معظم رهبری) برگزار گردید.

 تلاش‌ برای معرفی اسلام به دانشجویان در اروپا

 در مراسم افتتاحیه، حجت الاسلام واعظی، دیدار اعضای شورای مرکزی اتحادیه و همراهان با رهبر انقلاب را بسیار دلگرم کننده و نشانه خوشحال رهبر انقلاب از عملکرد شورای مرکزی اتحادیه و علاقه ایشان به اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا دانستند. حجت الاسلام واعظی از دبیر اتحادیه محمد حسین عطایی دولت آبادی و سایر اعضای شورای مرکزی اتحادیه جهت برگزاری همایش علمی و اولین کراوان زیارتی اربعین حسینی (ع) تشکر کردند و در مقایسه با همایش سال گذشته همایش امسال را قویتر و با کیفیت بهتری دانستند.

ایشان اذعان داشتند در طی سال اخیر صمیمیت بیشتری بین اعضای اتحادیه شکل گرفت فعالیت ها رشد پیدا کرده و کارهای دسته جمعی بهتری نیز اتفاق افتاده و سال را سال مبارکی دانستند. سپس، ضمن خیرمقدم به حجت الاسلام قمی، به اظهار سخنانی در باب هویت انجمن اسلامی دانشجویان پرداخته و ضمن اظهار ارزشمندی "تعریف هویت خویش" به عنوان دانشجوی مسلمان، بر ارزشمندی تلاش در راستای آشنا شدن سایر دانشجویان با اسلام تاکید نمودند.


 ایشان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و خصوصا سردار دلها، عزت سردار دلها را ثمره یک عمر هزینه دادن برای اسلام دانستند و فرمودند شهدا زحمت کشیدند تا به این مقام رسیدند و ما گرچه با شهدا فاصله داریم ولی نباید بهراسیم از اینکه در این مسیر حرکت کنیم. ما بایستی با تحصیل علم، صداقت و تعهد، سعی کنیم راهرو خوبی برای شهدا باشیم. فعالیت در انجمن، کاری اختیاری و داوطلبانه ست ولی وقتی فرد مسئولیتی را قبول کرد، بایستی متعهد باشد و برایش کار کند. اینگونه نگاه کند که فرصتی است جهت قدم برداشتن برای دین و مکتبم؛ باید خدا را شکر کنیم که خدا بر ما منت نهاد و در این موقعیت قرار داد.

ایشان همچنین به آیاتی از قرآن به عنوان موید این اظهارات اشاره کردند:  "ان احسنتم، احسنتم لکم." ، "ان الله غنی عن العالمین" . در پایان نیز دعا کردند که امیدواریم که شجره طیبه ای که مرحوم اژه ای و شهید بهشتی بنا نهاد را توسعه و گسترش دهیم.

حجت الاسلام قمی به عنوان سخنران ویژه مراسم افتتاحیه ضمن اهدای سلام به ارواح طیبه 3500 شهید دانشجو، به اعضای انجمن های اسلامی در خارج کشور و دبیران انجمن های اسلامی، سلام و خیرمقدم گفته و از کسانیکه از وقت آزادشان کم می کنند برای خدمت به اسلام و سایر دانشجویان تشکر کردند.

حجت الاسلام قمی از محمد حسین عطایی دولت آبادی و شورای مرکزی اتحادیه و حجت الاسلام واعظی جهت برگزاری همایش علمی امسال و سال قبل و کاروان زیارتی اربعین حسینی (ع) و برنامه های دیگر اتحادیه تقدیر و تشکر ویژه کردند. ایشان همچنین دیدار شورای مرکزی اتحادیه و همراهان با رهبر انقلاب پس از 10 سال را مغتنم شماردند. همچنین اعلام کردند.

پرسش از وظایف دانشجوی مسلمان

دلیل اصلی حضور خود در مراسم افتتاحیه عرض تشکر و خسته نباشید است و قولی که آقای عطایی از مقام معظم رهبری گرفتند راجع به اینکه به تمامی حضار در دیدار انگشتر و چفیه تبارکی تقدیم کنند و قبل از ایراد سخنرانی خواستند امانتی که بر دوش ایشان است انجام دهند و سپس صحبت نمایند وهدایای انگشتری از سوی مقام معظم رهبری تقدیم حضار گردید. 
 
حجت الاسلام قمی سپس به ایراد سخنرانی پرداختند و فرمودند به مناسبت ایام پیش روی ولادت حضرت زهرا س به ذکر یکی از ویژگی های حضرت زهرا س پرداخته و فرمودند که یکی از ویژگی های حضرت در زیارت نامه ها "ممتحنه" است. خداوند همه را امتحان می کند ولی بعضی امتحانات وجودی است.

حضرت زهرا تمام زندگی شان امتحانات وجودی بوده است. زهد، علم، شجاعت، همه زندگی ایشان آزمایش بود. همه ما در زندگی مان آزمایش و امتحان داریم. ایشان همچنین با اشاره به وصیت نامه سردار دلها اظهار داشتند که اسلام نیاز به یاری دارد. یاری اسلام هوشیاری می خواهد و جمهوری اسلامی حرم است. ایشان در بخش دیگری از اظهارات شان به ارائه آمار رشد مشارکت زنان در جمهوری اسلامی و نقش رهبری در این زمینه پرداختند. 
 
ایشان همچنین با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران سه سطح را جهت تحلیل حوادث مذکور الزامی دانستند؛ خرد، کلان و تمدنی. این سه سطح در طول هم قرار دارند اما از هیچ یک نبایستی غفلت کرد. حجت الاسلام قمی در بخش پایانی اظهارات شان، به طرح پرسش از وظایف دانشجوی مسلمان در این شرایط پرداخته و ضمن استناد به فرمایشات رهبری، به ذکر مواردی پرداختند : 

1. حفظ معنویت خود و اطرافیان(راز و نیاز و ناز با خدا)
2. خوب درس خواندن(حرکت در مرزهای دانش)
3. درنوردیدن مرزهای دانش و افق گشائی ؛ مولفه های علم موجود، مولفه های مدرنیته و با فرهنگ مادی است. فرهنگ علوم را خوب بشناسیم.
4. ارتباط برقرار کردن با نخبگان 
5. جذب حداکثری 
6. داشتن سیاست تهاجمی و افشای موارد ضد حقوق بشر
7. ایجاد امید میان دوستانتان (دشمن دوست دارد یاس و ناامیدی ایجاد کند)
همه دنیا اروپا نیست و همه کشورهای اروپایی هم حاکمانشان نیستند و میتوانید با گروه هایی که طرفدار خانواده، صلح، محیط زیست هستند ارتباط داشته باشید. 
 
پس از برگزاری مراسم افتتاحیه نشست، رسمیت نشست با حضور نمایندگان انجمن ها آغاز شد. محوریت این جلسه به تعیین رئوس برنامه های تشکیلات، فرهنگی، علمی، صنفی و ارتباطات اتحادیه اختصاص پیدا کرد.

مجموعه ی پیشنهادات حاضران ثبت و مواردیکه در تضاد با اساسنامه نبود و قابلیت تصویب داشت، به رای گذاشته شد و حاصله آن 6 مصوبه مذکور بود که عبارتند از :
1. صدور حکم مسئولیت دبیران انجمن ها توسط شورای مرکزی اتحادیه، بصورت سالانه و پس از هر بار تایید انتخابات انجمن ها توسط شورای مرکزی اتحادیه.
2. فراهم نمودن ساختمان یا دفتری برای انجمن های فاقد دفتر و ساختمان.
3. بازنگری اساسنامه اتحادیه
4. بستن برنامه سالانه اتحادیه و انجمن ها تا پایان بهمن ماه. 
5. اختصاص ساختمانی در تهران به عنوان دفتر هماهنگ کننده اتحادیه در ایران.
6. اتحادیه علیه افراد و گروه هایی که با اتحادیه ارتباط تشکیلاتی ندارند و از عنوان و نشان اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و مجموعه های عضو اتحادیه استفاده میکنند، و یا اموال اتحادیه یا مجموعه های عضو اتحادیه را غصب کردند اقدام حقوقی کند. (در آلمان و هر کشور دیگری)
7. شرط زمانی فعالیت شش ماه انجمن های جدید قبل ازامکان پذیرفتن عضویت آنها در اتحادیه، حذف شد و شرط زمانی جدید به تشخیص شورای مرکزی اتحادیه محاسبه خواهد شد. (تا زمان تصویب اساسنامه جدید)
 

نتایج انتخابات اعضای شورای مرکزی دوره پنجاه و هفتم

سپس شورای مرکزی دوره 56، گزارش عملکرد دوره 56 خود تا این مقطع را ارائه کرد. سپس انتخابات هیئت رئیسه برگزاری انتخابات شورای مرکزی دوره 57ام اتحادیه برگزار شد وآقایان طاهری، حمادی و اجری پور از میان کاندیداها انتخاب گردیدند.
 پس از آن انتخابات اعضای شورای مرکزی و نماینده اتحادیه در تهران دوره 57 برگزار گردید. در جریان کاندیداتوری، بعض حضار، از شورای پیشین درخواست کردند مجددا جهت شورای جدید، کاندیدا شوند و بدین ترتیب مطابق با تبصره ماده 42 اساسنامه با کاندیداتوری شورای پیشین در کنار متقاضیان جدید، انتخابات تحت نظارت هیئت رئیسه، برگزار گردید. در پایان انتخابات، 5 عضو اصلی و 5 عضو علی البدل، توسط دبیران و نمایندگان دفاتر انتخاب گردیدند. بدین ترتیب شورای مرکزی منتخب، به ترتیب حروف الفبای واحد مربوطه عبارتند از :
 
-    محمد حسین عطایی دولت آبادی (دبیر اتحادیه)
-    عباس عالی زاده(مسئول ارتباطات)
-    تاج دینی (مسئول صنفی)
-    فاطمه نعمت الله زاده ماهانی (مسئول علمی)
-    عبدالحسین بیات (مسئول فرهنگی)
به عنوان اعضای شورای مرکزی و 
-    آقای رضا فدائی (علی البدل دبیر اتحادیه)
-    آقای میاحی (علی البدل مسئول ارتباطات)
-    آقای محمدرضا عباس زاده (علی البدل مسئول صنفی)
-    خانم میترا باقری (علی البدل مسئول علمی)
-    آقای یاسین دانشی (علی البدل مسئول فرهنگی)
به عنوان اعضای علی البدل انتخاب گردیدند. 
 
همچنین دکتر حسین قنبری از اعضای ادوار اتحادیه و رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی به عنوان نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا انتخاب شدند.
بخش دیگر نشست 57 اتحادیه زیارت حرم امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس بود.

از جمله برنامه های مشهد مقدس، زیارت سلطان سریر ارتضا حضرت علی بن موسی الرضا ع و نیز دیدار با تولیت حرم مطهر، حجت الاسلام والمسلمین مروی، بازدید از آرامگاه حکیم طوس، پارک آبی و منطقه گردشگری چالی دره و بازدید از موزه قرآن حرم را می توان بر شمرد. در حاشیه مراسم مذکور، نشستی دوستانه با دبیران و جمعی از دست اندرکاران همایش(ICRE2023) نیز برگزار گردید. در این نشست انتقادات و پیشنهاداتی برای بهبود همایش در سال آتی مطرح گردید. از جمله تخصصی شدن محور ها و نیز تاسیس دبیرخانه دائمی همایش در تهران.

  جمعی متشکل از دبیران و شورای مرکزی، با حجت الاسلام والمسلمین مروی دیدار کردند. ایشان در این دیدار با ذکر صلواتی که از سوی امام حسن عسگری علیه السلام صادر گردیده و در پایان مفاتیح الجنان موجود است، به استناد صلوات مذکور بر دو وجه امام رضا علیه السلام تاکید نمودند. 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الَّذِی ارْتَضَیْتَهُ وَ رَضَّیْتَ بِهِ مَنْ شِئْتَ مِنْ خَلْقِکَ . اللَّهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِکَ وَ قَائِماً بِأَمْرِکَ وَ نَاصِراً لِدِینِکَ وَ شَاهِداً عَلَى عِبَادِکَ وَ کَمَا نَصَحَ لَهُمْ فِی السِّرِّ وَ الْعَلانِیَةِ وَ دَعَا إِلَى سَبِیلِکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ وَ خِیَرَتِکَ مِنْ خَلْقِکَ إِنَّکَ جَوَادٌ کَرِیمٌ

خدایا درود فرست بر على بن موسى ع، که او را پسندیدى، و به وسیله او هرکه را از آفریدگانت خواستى، خشنود ساختى. و همچنان که او را قرار دادى، حجّت بر بندگانت، و قیام کننده به فرمانت، و یاور دینت، و گواه بر بندگانت، و چنان که براى آنان، در نهان و آشکار خیرخواهى نمود، و با حکمت و اندرز پسندیده، به راهت خواند، پس بر او درود فرست، برترین درودى که بر یکى از اولیایت، و برگزیدگان از آفریدگانت فرستادى، که تو بخشنده کریمى.


1. امام معصوم و از جمله امام رضا ع واسطه رضایت خداوند از بندگان هستند. در نتیجه جهت کسب رضایت خدا بایستی رضایت امام معصوم ع را جلب نمود. کسب رضایت امام معصوم ع نیز در گرو عمل به سیره و دستورات اهل بیت ع است.

2. یکی از فضائل اهل بیت ع ، فضیلت نصح و نصیحت است. نصیحت آن خیرخواهی است که ناصح می گوید و می گذرد. اما نصح، آن خیرخواهی است که فرد، برای ارشاد مخاطب خود را به سختی می افکند و خون دل می خورد.

ایشان به استناد آیه "ان اولی الناس بابراهیم للذین تبعوا " با تاکید بر اینکه مقرب ترین افراد به ائمه و انبیاء کسانی هستند که از ایشان تبعیت می کنند، دلسوزی برای هدایت مردم را یکی از مصادیق تبعیت بر شمردند. 

در این جلسه محمد حسین عطایی دولت آبادی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن انتقاد از عملکرد حوزه بین الملل آستان قدس که طی سالهای اخیر ضعیف شده، به لزوم تقویت حوزه بین الملل پرداختند. در پایان دیدار، انگشترهای مزین به سنگ مضجع شریف امام رضا ع، از سوی تولیت به حضار تقدیم گردید.

حاضران در مشهد، بتدریج محل اقامت را ترک گفته و راهی کشورهای محل تحصیل خود شدند تا سال دیگری از عمرشان و دوران عضویت شان در اتحادیه را با انگیزه ای بیشتر و با توشه ای پربار از معنویت حرم امام معصوم ع و قوت قلب حاصل از دیدار رهبر انقلاب اسلامی، آغاز کنند.

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top