تاریخ انتشار: شنبه 1402/02/30 - 15:49
کد خبر: 470769

دلیل رشد نکردن کاردانو چیست؟

دلیل رشد نکردن کاردانو چیست؟

رمز ارز کاردانو (ADA)، در ماه‌های اخیر بدلیل اخبار مرتبط با راه‌اندازی متاخر هارد فورک واسیل (Vasil)، شاهد نوسان‌های زیادی بوده است. اجرای این بروزرسانی، پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال کاردانو برای سال ۲۰۲۳ را پیچیده‌ کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رمز ارز کاردانو (ADA)، در ماه‌های اخیر بدلیل اخبار مرتبط با راه‌اندازی متاخر هارد فورک واسیل (Vasil)، شاهد نوسان‌های زیادی بوده است. اجرای این بروزرسانی، پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال کاردانو برای سال 2023 را پیچیده‌ کرده است. رمز ارز کاردانو در سال‌های اخیر بسیار مورد انتقاد کاربران قرار گرفته که عمدتاً به دلیل سرعت پایین توسعه در شبکه بوده است. سایر بلاک‌چین‌هایی که دارای رویکرد تجاری هستند مانند سولانا و آوالانچ نسبت به کاردانو، اغلب به نتایج سریع‌تری رسیده‌اند اما کاردانو تاکنون نتوانسته اینچنین سرعتی در ارائه عملکرد نشان دهد.

بعلاوه زمان زیادی صرف شد تا کاردانو توانست قراردادهای هوشمند را به طور کامل ارائه کند. در ادامه این مقاله به بررسی دلایل رشد نکردن کاردانو اشاره خواهیم کرد.

دلیل رشد نکردن کاردانو چیست؟

بررسی قیمت کاردانو در ماه‌های اخیر

قیمت ADA در اوایل ژوئن سال 2022 افزایش یافت و در همین موقع بود که کاربران در انتظار اجرای واسیل کاردانو در پایان ماه را داشتند. اما اواسط جولای قیمت آدا ریزش کرد و از دلایل رشد نکردن کاردانو این بود که در تست هارد فورک آن اشکالاتی دیده شد که باید قبل از اجرای واسیل برطرف می‌شدند. پس از این اتفاق و در اواخر جولای قیمت کاردانو چندین بار افزایش یافت اما موفق به یک افزایش پایدار نشد و نتوانست خود را بالای 0.5 دلار حفظ کند. آدا در نوامبر همراه با بازار گسترده‌تر کریپتو و در پی سقوط صرافی FTX، کاهش شدیدی را تجربه کرد.

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو در 18 سپتامبر سال 2022 در ویدئویی اعلام کرد که ارتقاء واسیل آغاز شده و تا تاریخ 22 سپتامبر کامل خواهد شد. علیرغم اجرای این بروزرسانی، آنچه شواهد نشان می‌داد بیانگر این بود که کاردانو بر خلاف انتظار توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران، رشد و عملکرد خوبی ارائه نداد.

قیمت لحظه ای کاردانو: https://sarrafex.com/price/ada

دلایل عدم رشد کاردانو

رمز ارز کاردانو همچنان با فراز و نشیب‌های بسیاری در بازار کریپتو روبرو است و برخی دلایل رشد نکردن کاردانو را در ادامه برای شما شرح داده‌ایم.

  • نوسانات بازار کریپتو

یکی از مهمترین دلایل رشد نکردن کاردانو، نوسانات بازار ارز دیجیتال است. کل بازار کریپتو در دوره اصلاح قرار دارد و کاردانو نیز از این قاعد و روند مستثنی نیست. در نتیجه این روند اغلب سرمایه گذاران محتاط‌تر عمل می‌کنند و گاها با فروش دارایی‌های خود باعث افت قیمت ارز کاردانو می‌شوند.

  • عدم بروزرسانی‌های جدید

از دیگر دلایل رشد نکردن کاردانو، عدم پیشرفت یا اعلام بروزرسانی‌های قابل توجه توسط تیم IOHK است. اغلب سرمایه‌گذاران کریپتو در پروژه‌های مختلف از پیشرفت‌های جدید استقبال می‌کنند بنابراین عدم وجود چنین مواردی باعث کاهش قیمت رمز ارز خواهد شد.

  • رقابت

یکی دلیل دیگر از دلایل رشد نکردن کاردانو احتمالا افزایش رقابت با ارزهای دیجیتال دیگر است. مثلا اتریوم اخیرا اقدامات‌ مهمی برای توسعه برداشته است بنابراین پذیرش آن تا حد زیادی افزایش یافته است. این قبیل موارد و رقابت‌ها بین ارزهای دیجیتال باعث دور شدن سرمایه‌گذاران از برخی رمز ارزها و رفتن به سمت سایرین خواهد شد.

  • وجود نگرانی‌های نظارتی

می‌دانیم که ارزهای دیجیتال در فضایی غیرقابل تنظیم فعالیت می‌کنند اما امروزه دولت‌ها و نهادهای نظارتی، نگاه دقیق‌تری به این صنعت دارند و در برخی موارد با وضع قوانین جدید و ایجاد برخی مقررات و محدودیت‌ها برای تجارت رمز ارزها، منجر به کاهش قیمت آن‌ها شده‌اند. بنابراین برخی از هولدها اقدام به فروش دارایی خود از جمله کاردانو می‌کنند و این نیز از دلایل رشد نکردن کاردانو است.

  • نگرانی‌ها درباره محیط زیست

در سال‌های اخیر نگرانی‌های زیست ‌محیطی بعلت فعالیت ارزهای دیجیتال بسیار افزایش یافته و اغلب سرمایه‌گذاران درباره تأثیرات استخراج رمز ارزها بر محیط زیست و افزایش مصرف انرژی نگرانند. ارز آدا با پیروی از الگوریتم اجماع اثبات سهام از نظر مصرف انرژی کارآمدتر از سایرین است. اما نگرانی‌های ذکر شده همچنان از دلایل رشد نکردن کاردانو است.

  • بازار خرسی

از بارزترین دلایل رشد نکردن کاردانو، ریزش بازار کریپتو است. در چنین شرایطی خریداران از انجام معامله هراس داشته و منتظر می‌مانند تا نشانه‌های خوبی مشاهده کنند. به همین دلیل وقتی شاهد بازار کاهشی باشیم، کاردانو نیز ضرر خواهد کرد.

  • تعداد زیاد توکن‌های در گردش

تعداد بالای توکن‌های آدا در گردش در بازار کریپتو از دیگر دلایل رشد نکردن کاردانو است. رمز ارز آدا با حدود ۴۵ میلیارد توکن در گردش از میزان بالای عرضه در گردش برخوردار است بنابراین انتظار افزایش قیمت در چنین شرایط دور از ذهن است.

آینده کاردانو

طبق اعلام تیم توسعه‌دهنده یک ارتقای برنامه‌ریزی شده دیگر در کاردانو بنام Hydra Cardano وجود دارد که ممکن است دلایل رشد نکردن کاردانو را پوشش داده و باعث افزایش قیمت این رمزارز شود. این ارتقا به منظور راه‌حلی برای مقیاس بندی لایه 2 و کاهش هزینه تراکنش‌هاست. این برنامه سیستم دفاعی شبکه را تقویت کرده و قابلیت‌های آن را تا حد زیادی گسترش خواهد داد. اگر چه رمز ارز کاردانو اخیرا به هارد فورک واسیل عکس المعل مناسبی نشان نداد و شاهد رشد چشمگیرقیمت نبود، شاید پس اجرای Hydra کمی بهبود را تجربه کند.

جمع‌بندی

طبق نظر کارشناسان در حال حاضر به علت قیمت پایین این رمز ارز، بهترین زمان برای خرید آن به شمار می‌آید و احتمال کسب سود در آینده وجود دارد. با توجه به پتانسیل آدا برای دموکراتیک کردن امور مالی و اجرای موارد جدیدی از برنامه‌های غیرمتمرکز، احتمال افزایش قیمت آن علیرغم همه دلایل رشد نکردن کاردانو دور از ذهن نیست. اگر چه این امر ممکن است زمانبر باشد اما می‌دانیم که ارز دیجیتال کاردانو در حال حاضر یکی از 10 رمز ارز برتر از نظر ارزش بازار است.

دلیل رشد نکردن کاردانو چیست؟

سؤالات متداول دلایل رشد نکردن کاردانو

آیا این رمز ارز آینده درخشانی دارد؟

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که ارز دیجیتال آدا تا پایان امسال بهبود قابل توجهی نشان خواهد داد و یکی از بهترین رمزارزها خواهد بود. آدا ممکن است بالاترین قیمت قبلی خود را شکست دهد حتی از مرز 3 دلار هم بگذرد.

چرا رمز ارز کاردانو زیاد محبوب نیست؟

مهمترین دلیل این است که اکوسیستم آن به اندازه کافی بزرگ نیست و توسعه‌دهندگان زیادی روی این بلاک‌چین کار نمی‌کنند، در نتیجه، اتفاقات مهمی در شبکه کاردانو رخ نمی‌دهد.

مهمترین دلایل رشد نکردن کاردانو کدامند؟

موارد مختلفی مانند بروز بازار کاهشی (خرسی) و نوسانات بازار ارز دیجیتال، نگرانی‌های نظارتی و زیست محیطی، رقابت در بازار کریپتو، تعداد زیاد رمز ارز آدا در گردش، عدم بروززسانی‌های جدید و... .

منبع: https://blog.sarrafex.com/the-future-of-cardano

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top