تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/02/31 - 11:32
کد خبر: 470880

همه‌چیز درباره مدارس شاهد در سال ۱۴۰۲

همه‌چیز درباره مدارس شاهد در سال ۱۴۰۲

در سال‌های اخیر تقاضای اسم‌نویسی در مدارس شاهد افزایش یافته است و آن هم به دلیل امکاناتی است که این مدارس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. مدارس شاهد در درجه اول برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و در وهله دوم برای دانش‌آموزانی که شرایط خاص دارند، راه اندازی شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در سال‌های اخیر تقاضای اسم‌نویسی در مدارس شاهد افزایش یافته است و آن هم به دلیل امکاناتی است که این مدارس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. مدارس شاهد در درجه اول برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و در وهله دوم برای دانش‌آموزانی که شرایط خاص دارند، راه اندازی شده است. واحدهای مختلف مدارس شاهد در سراسر کشور در سه مقطع تحصیلی دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم وجود دارد و این واحدها از میان داوطلبان واجد شرایط دارای سهمیه آزاد و ایثارگران پذیرش خواهند داشت. از آنجا که بسیاری از افراد در ارتباط با مراحل ثبت‌نام و همچنین شرایط مربوط به اسم‌نویسی مدارس شاهد اطلاعات کافی ندارند، از این رو در ادامه توضیحاتی در ارتباط با این موارد در اختیار شما قرار خواهیم داد.

همه‌چیز درباره مدارس شاهد در سال ۱۴۰۲

مزایای تحصیل در مدارس شاهد چیست؟

مدارس شاهد زیر نظر اداره کل امور ایثارگران آموزش و پرورش برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و دانش‌آموزانی که دارای شرایط ویژه از جمله داشتن سهمیه استعداد درخشان می‌باشند، ایجاد شدند. بسیاری از دانش‌آموزان این سؤال را دارند که مدارس شاهد چه امکاناتی را در اختیار متقاضیان می‌گذارد. در مجموع مدارس شاهد مزایای بیشتری نسبت مدارس دولتی دارند. دانش‌آموزان مدارس شاهد اغلب فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان هستند و امتیازات این مدارس شامل حال دانش‌آموزان دارای اولویت‌های ایثارگری، حافظان قرآن، نواده‌ها و ثلاثه خانواده شهدا می‌شود.

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در مدارس شاهد، یکدست بودن فضای فرهنگی دانش‌آموزان است که باعث می‌شود افکار آنها به یکدیگر نزدیک باشد و تنش‌هایی که در سایر مدارس میان دانش‌آموزان وجود دارد، در مدارس شاهد کمتر دیده شود، چرا که دانش‌آموزان باورهای یکسانی دارند و در خانواده‌های مشابهی تربیت شده‌اند.

این مدارس زیر نظر اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش فعالیت دارند و دائم بر روند ثبت‌نام دانش‌آموزان، شرایط رفاهی و تحصیلی آنها و روند انجام کار مسئولان در مدارس به طور مناسب نظارت وجود دارد.

علاوه بر این در مدارس شاهد همیشه تاکید ویژه بر مسائل پرورشی، تربیتی و فرهنگی وجود دارد و این تاکید به صورت کلاس‌های فوق برنامه آموزشی، فوق برنامه پرورشی و فوق برنامه فرهنگی است که برای داوطلبان ارائه می‌شود.

از سوی دیگر مدارس شاهد از لحاظ آموزشی بر برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و افزایش کیفیت آموزش تاکید دارند. به گونه‌ای که از نظر آموزش هفته‌ای ۴ ساعت مازاد بر ساعات درسی اصلی دانش‌آموزان، کلاس‌های فوق برنامه برگزار خواهد شد و همین امر باعث افزایش رشد تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود.

 مدارس شاهد تاکید زیادی بر آموزش زبان انگلیسی دارند و به صورت جداگانه و مازاد بر ساعات آموزشی دانش‌آموزان، کلاس‌های فوق برنامه آموزش زبان انگلیسی نیز برگزار می‌شود.

جذب بهتر نیروها از جمله مدرسان و دبیران باعث شده است که بازخورد مناسبی در مدارس شاهد وجود داشته باشد. علاوه بر این مسائل مربوط به شهریه مدارس شاهد که نسبت به مدارس تیزهوشان کمتر اما با امکانات رفاهی مشابهی می‌باشد، باعث شده که دانش‌آموزان زیادی متقاضی تحصیل در این مدارس باشند.

ثبت‌نام مدارس شاهد در سال 1402 – 1403

بسیاری از دانش‌آموزانی که مایلند در مدارس شاهد ادامه تحصیل دهند، در ارتباط با مراحل ثبت‌نام و اسم‌نویسی در این مدارس سؤال دارند. باید بگویم که اسم‌نویسی در مدارس شاهد در دو مرحله پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام قطعی از طریق سامانه my.medu.irصورت می‌گیرد.

در سال گذشته اسم‌نویسی مدارس شاهد تمام پایه‌ها حتی ثبت‌نام میان پایه مدارس شاهد به روش اینترنتی و از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش انجام شد و متقاضیان باید از مراجعه حضوری به مدارس شاهد خودداری می‌کردند، ثبت‌نام مدارس شاهد در سال تحصیلی 1402 – 1403 از طریق سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

آن دسته از متقاضیانی که واجد شرایط ثبت‌نام هستند، باید برای انجام پیش ثبت‌نام این مدارس به صورت غیر حضوری از طریق مراجعه به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک سازمان آموزش و پرورش فرایند اسم‌نویسی خود را تکمیل کنند. اما در ادامه لازم است به زمان ثبت‌نام در مدارس شاهد و همچنین شرایط ثبت‌نام مدارس شاهد اول ابتدایی و زمان اسم‌نویسی میان پایه مدارس شاهد اشاره خواهیم کرد.

تاریخ ثبت‌نام مدارس شاهد در سال 1402 – 1403

در سال گذشته اسم‌نویسی دانش‌آموزان مدارس شاهد از طریق سایت پادا انجام می‌شد، اما در سال جاری ثبت‌نام مدرسه شاهد از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir صورت می‌گیرد. ثبت‌نام دانش‌آموزان غیر شاهد نیز در دو مرحله ثبت‌نام موقت و ثبت‌نام قطعی خواهد بود. گفتنی است تاریخ ثبت‌نام مدارس شاهد ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره متوسطه دوم با یکدیگر تفاوت دارد.

زمان ثبت‌نام مقطع ابتدایی از ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آغاز شده، اما اسم‌نویسی مقاطع پایه هفتم، پایه دهم و میان پایه هنوز اعلام نشده است. از آنجا که ثبت‌نام مدارس شاهد در مقاطع مختلف با بقیه متفاوت است، در سال گذشته مراحل نام‌نویسی از اواسط خرداد ماه آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه داشت. پیش‌بینی می‌شود که ثبت‌نام مدارس شاهد در سال تحصیلی جدید نیز در همین بازه زمانی باشد و داوطلبان باید مدارک لازم را برای ارائه به مدارس آماده کنند.

 شرایط ثبت‌نام در مدارس شاهد در سال 1402 – 1403

دانش‌آموزانی که متقاضی ادامه تحصیل در مدارس شاهد هستند، باید واجد شرایطی باشند که برای دانش‌آموزان شاهد و غیر شاهد یکسان می‌باشد و در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • برخورداری از صلاحیت اخلاقی و رفتاری
  • رعایت شئونات اسلامی و داشتن پوشش مناسب سن دانش‌آموزان و ودره تحصیلی آنها
  • پایبندی و التزام به حفظ شئونات و ارزش‌های اسلامی و لزوم برخورداری از تربیت دینی
  • رعایت نمودن مقررات و آیین‌نامه‌های انضباطی، تربیتی و آموزشی مربوط به مدارس شاهد

شرایط عمومی بالا از طریق بررسی سوابق تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان با حضور والدین و خود دانش‌آموزان صورت می‌گیرد و مسئولیت آن در هنگام اسم‌نویسی به عهده ستاد ثبت‌نام مدارس و همچنین به عهده شورای مدرسه می‌باشد. علاوه بر این دانش‌آموزان باید حداقل امتیاز قبولی برای مدارس شاهد را کسب کنند تا مجاز به تحصیل شوند.

شرایط علمی لازم برای ثبت‌نام در مدارس شاهد 1402 - 1403

دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی برای تحصیل در مدارس شاهد باید امتیاز لازم مطابق با جدول زمانبندی ارائه شده این مدارس را کسب کنند و همچنین واجد شرایط عمومی باشند.

دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی باید نمره خیلی خوب را در همه دروس خرداد ماه را کسب نمایند.

دانش‌آموزان پایه هفتم متوسطه باید نمره خیلی خوب در همه دروس و نمره خوب برای حداکثر یک درس و مقیاس خیلی خوب برای باقی درس‌های پایه ششم ابتدایی را داشته باشند.

داوطلبان پایه هشتم و نهم متوسطه باید نمره قبولی در خرداد ماه را با معدل کل 18 و نمره 17 میانگین برای دروس خردادماه را کسب باشند.

داوطلبان پایه دهم متوسطه باید حداقل معدل 17 در پایه نهم و حداقل نمره 15 در همه دروس یک سال را در قبولی نهایی خرداد بدست آورند.

دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم متوسطه، باید دارای حداقل معدل کل 16 و حداقل نمره 15 در هریک از دروس اختصاصی مطابق با آخرین مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در رشته تحصیلی خود باشند.

چنانچه شما دانش‌آموزان عزیز در ارتباط با شرایط ثبت‌نام مدارس شاهد سؤال و ابهامی دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا شما عزیزان را در ارتباط با نحوه و شرایط ثبت‌نام این مدارس راهنمایی کنند.

فرایند ثبت‌نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1402 – 1403

والدینی که دارای فرزندان کلاس اولی هستند، برای ثبت‌نام مدارس شاهد اول ابتدایی می‌توانند از طریق سامانه my.medu.ir مراحل اسم‌نویسی را پیگیری کنند. لازم به ذکر است که ثبت‌نام کلاس اول سایر مدارس دولتی نیز از طریق سامانه مذکور از اردیبهشت ماه آغاز شده است.

 زمان ثبت‌نام مقاطع مختلف مدارس شاهد در سال 1402 – 1403 متفاوت است. تاریخ ثبت‌نام مدارس شاهد اول ابتدایی از ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است و داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه my.medu.ir مراحل ثبت‌نام خود را برای این مقطع انجام دهند. دانش‌آموزان شاهد مقاطع ابتدایی می‌تواند با وارد کردن اطلاعات خود در سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش و ارائه مدارک لازم توسط اولیا به مدرسه ثبت‌نام خود را قطعی کنند. اما دانش‌آموزان غیر شاهد با داشتن اولویت سهمیه ایثارگری در دو مرحله موقت و قطعی امکان تکمیل فرایند نام‌نویسی و پذیرش را خواهند داشت.

 ثبت‌نام میان پایه مدارس شاهد در سال 1402 – 1403

ثبت‌نام میان پایه شاهد در سال تحصیلی 1402 – 1403 از طریق مراجعه به سامانه دانش‌آموزی پادا به آدرس pada.medu.ir انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند مراحل پیش ثبت‌نام ابتدایی و متوسطه خود را از طریق این سایت در بازه زمانی تعیین شده انجام دهند. در سال‌های قبل، ثبت‌نام پایه‌های اصلی مدارس شاهد از جمله پایه‌های اول، هفتم و دهم به صورت پیش ثبت‌نام اینترنتی از طریق سامانه سجا به آدرس saja.medu.ir انجام می‌شد، اما سایت ثبت‌نام میان پایه شاهد به آدرس پادا تغییر کرده است. دانش‌آموزی که مایل به اسم‌نویسی در مقاطع میان پایه مدارس شاهد هستند، می‌توانند در زمان مقرر مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند. تا کنون تاریخ نویسی برای این مقطع هنوز اعلام نشده است. سال گذشته فرایند نام‌نویسی از اواسط مردادماه آغاز شد. پیش بینی می‌شود در سال جدید نیز فرایند ثبت‌نام میان پایه شاهد در تابستان صورت گیرد.

برای کسب اطلاع بیشتر از زمان و نحوه ثبت‌نام مقطع میان پایه مدارس شاهد می توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاوران متعهد و مجرب آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا راهنمایی‌هایی لازم را به شما عزیزان ارائه دهند. 

 سؤالات متداول پیرامون ثبت نام مدارس شاهد

 ثبت‌نام مدارس شاهد 1402 – 1403 چه زمانی است؟

 ثبت‌نام مدارس شاهد مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در بازه زمانی متفاوتی اعلام خواهد شد. ثبت‌نام مدارس شاهد ابتدایی از 17 اردیبهشت ماه آغاز شده است.

ثبت‌نام مدارس شاهد 1402 – 1403 از طریق چه سامانه‌ای انجام می‌شود؟

ثبت‌نام مدارس شاهد 1402 – 1403 از طریق سامانه my.medu.ir صورت می‌گیرد. اما متقاضیان مقطع میان پایه باید از طریق سامانه پادا پیگیر مراحل اسم‌نویسی خود باشند.

 شرایط ثبت‌نام مدارس شاهد چیست؟

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل در ارتباط با شرایط ثبت‌نام مدارس شاهد برای دانش‌آموزان شاهد و غیر شاهد توضیح دهیم.

خلاصه مطالب

 در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با ثبت‌نام مدارس شاهد و شرایط اسم‌نویسی در این مدارس اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل امکانات بسیار مناسبی که این مدارس در اختیار آنها قرار می‌دهند، مایل به ثبت‌نام در مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه اول متوسطه دوم می‌باشند. ثبت‌نام مدارس شاهد در مقاطع مختلف درباره زمانی متفاوت و از طریق سایت my.medu.ir صورت می‌گیرد.

همه‌چیز درباره مدارس شاهد در سال ۱۴۰۲

اما دانش‌آموزان داوطلب میان پایه مدارس شاهد باید از طریق سامانه دانش‌آموزی پادا مراحل پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند. چنانچه شما دانش‌آموزان عزیز در ارتباط با نحوه ثبت‌نام مدارس شاهد در مقاطع مختلف تحصیلی و شرایط پذیرش افراد شاهد و غیر شاهد نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی می‌باشید، کافی است از طریق شماره تماس 9099075307 با مشاوران باسابقه و مجرب آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را به بهترین شکل ممکن در این مسیر یاری کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top