تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/03/01 - 23:08
کد خبر: 471075

بایدن فاقد راهبرد در قبال ایران است

بایدن فاقد راهبرد در قبال ایران است

«هیل»، نشریه نزدیک به کنگره آمریکا در مطلبی امروز دوشنبه نوشته جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده فاقد سیاست در قبال ایران است. 

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «هیل»، نشریه نزدیک به کنگره آمریکا در مطلبی امروز دوشنبه نوشته جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده فاقد سیاست در قبال ایران است. 

در این مطلب آمده است: «از روی کار آمدن بایدن دو سال می‌گذرد اما او هنوز فاقد سیاستی در قبال ایران است که برای سال ۲۰۲۳ تدوین شده باشد. در همین حال، ایران بیکار ننشسته است. 

در این مطلب با اشاره به فرا رسیدن موعد انقضای محدودیت‌های موشکی سازمان ملل متحد علیه ایران طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تصریح شده که دولت باید بایستی در خصوص سیاست‌گذاری خود در خصوص ایران تجدیدنظر کند. 

موضوع انقضای محدودیت‌های موشکی ایران مطابق مفاد این قطعنامه که در سال ۲۰۱۵ برای تأیید برجام صادر شد اخیراً به یکی از موضوعات روز در میان سیاستمداران آمریکایی تبدیل شده است. 

هفته گذشته گروهی از قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا طرحی معرفی کردند که خواستار تحریم هر گونه فعالیت در حمایت از برنامه موشکی و پهپادی ایران قبل از انقضای محدودیت‌های موشکی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۳ است. 

مطابق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که حدود ۸ سال پیش برای تأیید برجام صادر شد  محدودیت‌های اعمال‌شده این سازمان در خصوص فعالیت‌های مربوط به موشک‌هالی بالیستیک ایران اکتبر ۲۰۲۳ منقضی خواهند شد. 

تهیه‌کنندگان طرح ضد ایرانی عنوان «Fight CRIME Act» (قانون مبارزه با جنایت» را برای آن انتخاب کرده‌‌اند. آنها هدف طرح را «منع حمایت بازیگران مخرب از ایران و نائبانش و جلوگیری از اشاعه این سلاح‌های خطرناک در میادین جدید جنگ، صرفنظر از پابرجایی محدودیت‌های سازمان ملل» عنوان کرده‌اند.

این طرح خواستار وضع تحریم‌های جدید علیه هر شخص یا نهاد دخیل در فروش، انتقال یا حمایت از برنامه موشکی و پهپادی ایران است. 

طرح مذکور علاوه بر این دولت بایدن را ملزم به ارائه گزارشی به نهاد قانونگذار آمریکا درباره وضعیت موشکی و پهپادی ایران است. 

علاوه بر این، دولت بایدن بایستی در گزارش مذکور، راهبرد خود را برای جلوگیری از انقضای محدودیت‌های موشکی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۳ تشریح کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نحوه تقسیط شهریه دانشجویان شهریه‌پرداز دانشگاه علامه اعلام شد
دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها منتشر شد
آمار شهدای غزه به ۴۰ هزار و ۸۱۹ نفر افزایش یافت
شایعه هیجان‌انگیز از دوربین شیائومی ۱۵ الترا
آمادگی دولت چهاردهم برای حمایت کامل از مقاومت ملت فلسطین
حضور پزشکیان در هیئت تبریزی‌های مشهدالرضا(ع)
ورود پیکر استاد بهمنی به بندرعباس
اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار می‌شود
هریس رئیس‌جمهور شود، ایکس از اپ‌استورهای گوگل و اپل حذف می‌شود
بازداشت دوروف و حکمرانی قانونمند بر فضای مجازی
پاسخ شورای عالی انقلاب فرهنگی به لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور
پسر خرم آباد در پاریس فرانسه طلایی شد
داعش مسئولیت حمله انتحاری کابل را پذیرفت
ضرب‌الاجل دو هفته‌ای آمریکا برای ترک مذاکرات آتش‌بس غزه
احتمال یک فاجعه در لیگ نخبگان!
زلزله در ستاد ارتش اسرائیل +جزئیات
سفیر استرالیا در تهران به وزارت خارجه احضار شد
امیدوارم سیر صعودی ما تا فینال ادامه داشته باشد
اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور شنبه برگزار می‌شود
آغاز ثبت‌نام عمره مفرده از ۱۷ شهریور
معرفی دانشگاه‌های برتر اتریش و رتبه‌بندی جهانی آنها در سال ۲۰۲۴
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top