تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/03/03 - 00:15
کد خبر: 471209

تظاهرات معیشتی کشاورزان اروپایی علیه واردات غلات از اوکراین

تظاهرات معیشتی کشاورزان اروپایی علیه واردات غلات از اوکراین

کشاورزان اروپای مرکزی و شرقی روز سه‌شنبه در بروکسل به خیابان‌ها آمدند تا به واردات غلات از اوکراین اعتراض کنند. تظاهرات‌کنندگان می‌گویند واردات این محصول بر معیشت آنها تأثیر می‌گذارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کشاورزان اروپای مرکزی و شرقی روز سه‌شنبه در بروکسل به خیابان‌ها آمدند تا به واردات غلات از اوکراین اعتراض کنند. تظاهرات‌کنندگان می‌گویند واردات این محصول بر معیشت آنها تأثیر می‌گذارد.

این گروه از اتحادیه اروپا می‌خواهد که اقدامات قاطع و بلندمدتی در مورد این موضوع که باعث ایجاد تنش در منطقه می‌شود، اتخاذ کند. 

سال گذشته، اتحادیه اروپا برای حمایت از کشور جنگ‌زده اوکراین عوارض واردات محصولات کشاورزی این کشور را لغو کرد اما غلات ارزان قیمت بسیاری از کشاورزان محلی را مجبور به خروج از این بازار کرده است. 

«دری بیزو» که یک کشاورز رومانیایی‌تبار است در گفت‌وگو با یورونیوز می‌گوید: «ما به اقداماتی نیاز داریم تا ترانزیت، پایان حمل و نقل نباشد. بنابراین ما می‌خواهیم غلات ما به کشورهای فقیرتر و به آفریقا برود زیرا ما آنقدر غلات داریم که غلات خودمان را بفروشیم.» 

اتحادیه اروپا در پایان ماه آوریل با پنج کشور عضو قراردادی منعقد کرد که به آنها اجازه می‌داد فروش و ذخیره غلات اوکراینی را در قلمرو خود متوقف کنند. این توافق همچنین به آنها کمک مالی ۱۰۰ میلیون یورویی اختصاص می‌دهد. با وجود این توافق مذکور در ۵ ژوئن منقضی می شود.

کشاورزان اکنون خواستار بودجه اضافی اتحادیه اروپا و همچنین اقدامات قوی‌تری مانند کنترل‌های کیفی‌تری برای واردات هستند.

تولیدکنندگان اروپای شرقی می گویند که نمی توانند با تولیدکنندگان اوکراینی رقابت کنند، زیرا آنها بر اساس قوانین سبز سختگیرانه اتحادیه اروپا و دستورالعمل های آفت کش‌ها عمل نمی‌کنند.

یوزف لوزی، نایب رئیس اتاق کشاورزی مجارستان، گفت که این منصفانه نیست. او گفت: «تولیدکننده اوکراینی با شرایط یکسان تولیدکننده اتحادیه اروپا تولید نمی‌کند.

ما قوانین سبزی داریم که در اتحادیه اروپا اجباری است و استفاده از مواد شیمیایی که ممکن است در اوکراین مجاز باشد از مدت‌ها پیش در اتحادیه اروپا ممنوع است.»

کشاورزان خواسته های خود را روز سه شنبه به کمیسر کشاورزی اروپا در بروکسل ارائه کردند. یک سخنگوی این کمیسیون به یورونیوز گفت که قبل از انجام هر گونه گام بعدی، آنها از همه کشورهای عضو انتظار دارند توافقات قبلی را اجرا کنند و ممنوعیت های واردات یک جانبه را لغو کنند، کاری که مجارستان تاکنون موفق به انجام آن نشده است.

میریام گارسیا فرر، سخنگوی کمیسیون، گفت: «در حال حاضر ما همچنان منتظر حذف برخی از اقدامات ملی یکجانبه هستیم که قبل از پیگیری مراحل بعدی ارائه شده است.»

سایر کشورهایی که درخواست کمک مالی می‌کنند و با مشکلاتی مانند خشکسالی مواجه هستند، هشدار داده‌اند که کمک به کشاورزان در اروپای شرقی نمی‌تواند به قیمت سایر مسائل ضروری باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top