تاریخ انتشار: 26 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4719

پنتاگون: مدرکی علیه ایران نداریم

مقام ارشد اطلاعاتی پنتاگون با صحه گذاشتن بر برآورد اطلاعات ملی آمریکا در سال 2007 گفت که مدرکی دال بر تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای وجود ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مقام ارشد اطلاعاتی پنتاگون در مصاحبه‌ای با «صدای آمریکا» گفت: هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ایران تصمیم نهایی برای ساخت بمب هسته‌ای را گرفته باشد، وجود ندارد. وی افزود: یافته‌های کلیدی در برآورد اطلاعات ملی سال 2007 مبنی بر اینکه ایران خود را متعهد به دستیابی به سلاحهای هسته‌ای نکرده است، هنوز هم صحیح و متعبر است. برگس گفت: ارزیابی‌های نهایی برآورد اطلاعات ملی (NIE) هنوز صحیح هستند. ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه دولت «ایران» تصمیمی برای حرکت در راستای برنامه «تسلیحاتی» گرفته باشد، ندیده‌ایم. رئیس اطلاعات پنتاگون ادامه داد: من یک فرد حرفه‌ای در زمینه اطلاعات هستم. شغل من راستی‌آزمایی است. ما به طور مداوم به تلاش خود برای تایید و راستی‌آزمایی آنچه که ایرانیان می‌گویند، ادامه می‌دهیم. برآورد‌های اطلاعات ملی آمریکا که در سال 2007 به تأیید 16 آژانس اطلاعاتی این کشور رسید اذعان می‌کند آنچه این سازمان‌ها برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران می‌خوانند از سال 2003 متوقف شده و تا اواسط 2007 از سرگرفته نشده است. آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند: «ایران بر خلاف آنچه که دولت واشنگتن ادعا کرده است، چندان به توسعه برنامه سلاح اتمی علاقه نشان نمی‌دهد.» بر اساس برآورد اطلاعات ملی آمریکا، بر سر توقف برنامه سلاح اتمی در اواخر سال 2003 اعتماد فراوان تصور می‌شود و به ممانعت تهران از ادامه این برنامه تا اواسط سال 2007 اطمینان متوسط وجود دارد. اظهارات برگس در شرایطی بود که قرار است نمایندگان گروه 1+5 امروز در نیویورک با هم درباره موضوع ایران رایزنی ‌‌کنند. چین اعلام کرده است که یک نماینده سطح پایین برای شرکت در این نشست اعزام می‌کند. رویترز با اشاره به این اقدام چین نوشت: این اقدام چین باعث آشفتگی در میان دیگر اعضای گروه 1+5 شده است که امیدوار بودند تا در نشست روز شنبه به توافق درباره اینکه آیا تهیه پیش‌نویش یک قطعنامه جدید شورای امنیت در زمینه دور چهارم تحریم‌ها علیه تهران را شروع کنند یا نه، برسند. «فیلیپ کرولی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نشست روز شنبه 1+5 در نیویورک گفت: من انتظار یک نتیجه قابل قبول از این نشست ندارم. وی گفت:‌ بعد از ظهر شنبه 1+5 نشستی را برگزار می‌کند. ما "بیل برنز "، مدیر سیاسی خود را به این نشست می‌فرستیم. ما می‌دانیم که چین مدیر سیاسی خود را اعزام نخواهد کرد، اما ما منتظر برگزاری نشست هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top