تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/03/09 - 12:40
کد خبر: 471938

چین؛ سرزمینی باستانی با عجایب فراوان!

چین؛ سرزمینی باستانی با عجایب فراوان!

جمهوری خلق چین با عجایب و جاذبه های فراوان به یکی از مهم ترین قطب های گردشگری دنیا تبدیل شده و افراد زیادی با درخواست ویزای چین و همراهی با تور چین به بازدید از این کشور پهناور می روند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر سال ها قبل درباره چین صحبت می کردیم قطعا آن را یک مقصد گردشگری نمی دانستیم! اما در حال حاضر که مشغول نگارش این مطلب هستیم باید بگوییم که جمهوری خلق چین با عجایب و جاذبه های فراوان به یکی از مهم ترین قطب های گردشگری دنیا تبدیل شده و افراد زیادی با درخواست ویزای چین و همراهی با تور چین به بازدید از این کشور پهناور می روند.

کشور چین با حدود یک و نیم میلیارد نفر سکنه، جزو پرجمعیت ترین کشورهای جهان است و پرتلاش ترین کارگران دنیا را دارد. شاید با خود بگویید که چین با توجه به دانسته هایمان آن قدرها هم جذاب نیست اما باید این واقعیت را قبول کنید که پتانسیل های گردشگری این کشور به قدری بالاست که به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران اروپایی و آمریکایی تبدیل شده است.

چین؛ سرزمینی باستانی با عجایب فراوان!

اگر تصمیم گرفته اید که به دیدار چشم بادامی ها بروید خوب است با موقعیت جغرافیایی و آب و هوای این سرزمین بیشتر آشنا شوید. چین در نواحی شرقی آسیا قرار گرفته و حدود ۵۰۰۰ کیلومتر پهنا دارد. آب و هوای غالب بر این سرزمین به گونه ای است که هم فصول خشک و هم فصول مرطوب را در بر می گیرد. در چین باران های موسمی بی خبر می بارد و شرایط گشت و گذار را برایتان متفاوت می کند.

اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین کدام اند؟

احتمالا راجع به شهر ممنوعه چین شنیده اید. این جاذبه گردشگری در حقیقت همان کاخ امپراطوری پکن است که جزو بزرگ ترین و قدیمی ترین بناهای این کشور به شمار می رود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این عمارت بیش از ۲۴ امپراتور در سلسه های مختلف زندگی می کردند. یکی دیگر از دیدنی های چین با نام ارتش تراکوتا، یکی از جالب ترین و عجیب ترین جاذبه های این شهر است. این منطقه در حقیقت معبد اولین امپراتور چین است که بعد از مرگش بیش از ۸۰۰۰ هزار مجسمه سرباز و ۵۲۰ مجسمه اسب را برای محافظت از روح او ساختند و روی آرامگاه بنا کردند. از دیگر جاذبه های چین می توان به کاخ تابستانی چین در پکن، رودخانه لی در شهر گویلین،‌ رودخانه یانگ تسه، کاخ پولاتا در تبت و بودای بزرگ لشان در سیچوآن اشاره کرد.

شهرهای توریستی چین را بشناسید

شناخت بهتر چین باعث می شود که بهتر بتوانید مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید. مثلا اگر راجع به پایتخت چین شهر معروف پکن، اطلاعات دقیقی داشته باشید به هنگام خرید تور چین یا خرید بلیط هواپیما با دانش بیشتری به استقبال سفر می روید. در ادامه به بررسی مختصری از شهرهای توریستی چین پرداخته ایم. با خواندن این مطلب سرزمین چین را بهتر می شناسید.

· شهر پکن

پکن دارای ۲۲ میلیون جمعیت است و یکی از پرجمعیت ترین مناطق در چین است. این شهر معماری مدرنی دارد و با جاذبه های گردشگری متعدد که بیشتر شامل دیدنی های تاریخی و کهن است بیشترین آمار جذب گردشگر را دارد. خوب است بدانید دیوار بزرگ چین، پل مارکوپولو و شهر ممنوعه در پکن قرار دارد.

· شهر شانگهای

دومین شهر بزرگ چین، شانگهای است. این شهر به نسبت پکن از تفریحگاه های بیشتری برای میزبانی از گردشگران بهره می برد. همچنین مهم ترین بنادر تجاری چین را در خود جای داده و به همین دلیل دارای سواحل زیبایی برای گشت و گذار و سیاحت است. موزه چین، میدان مردم، شهربازی هپی والی و پودانگ در این شهر قرار دارد.

· شهر گوانگژو

شهر گوانگجو دارای جاذبه های فراوانی است که همین موضوع آن را به یکی از بهترین شهرهای توریستی چین تبدیل کرده است. همچنین این شهر دارای یکی از بزرگ ترین فرودگاه های دنیاست و جذاب ترین مراکز خرید را در خود جای داده است. کلیسای جامع قلب مقدس، چایم لانگ، پارادایز پارک و برج کانتون از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر گوانگژو است.

· شهر هنگ کنگ

یکی دیگر از شهرهایی که می توانید برای سفرتان به چین انتخاب کنید شهر معروف هنگ کنگ با دولت خود مختار است. جالب است بدانید که در این شهر بالغ بر ۲۰۰ جزیره زیبا و شگفت انگیز وجود دارد و برای گردشگران بهترین مقصد گردشگری به شمار می رود. هانگ کانگ که تلفظ درست تری از این شهر جزیره ای است بالاترین هزینه ها را برای زندگی دارد.

هتل ها و اقامتگاه های چین

در تور گردشگری چین و سفر به این سرزمین هتل های لوکس و ۵ ستاره ای وجود دارد که اقامت با کیفیتی را برایتان به ارمغان می آورد. سعی کنید رزرو هتلتان را بعد از اخذ ویزای چین و خرید بلیط هواپیما انجام دهید. زیرا در این زمان دیگر تاریخ سفرتان مشخص شده و شهر مقصدتان منتظر شماست. در ادامه به معرفی هتل های معروف چین می‌ پردازیم.

  • هتل جی دبلیو ماریوت در پکن (JW Marriott Hotel Beijing)
  • کرون پلازا شانگهای فودان (Crowne Plaza Shanghai Fudan)
  • هتل دانلورد اینترنشنال در شانگهای (Donlord International hotel)
  • هتل نانیانگ کینگز گیت  در گوانگجو Nanyang Kings Gate hotel))

با تنوع غذایی چین بیشتر آشنا شوید

اگر شما هم با شنیدن نام غذای چینی یاد سوسک و ملخ می افتید باید بگوییم که تنها نیستید و مانند دیگر مردمان دنیا فکر می کنید! با این حال باید بدانید که چین در کنار این گونه غذاهای عجیب و غریب، غذاهای معروف دیگری نیز دارد که ممکن است به ذائقه تان خوش بیاید. این غذاها عبارت اند از:

  • خوراک مرغ کونگ پائو
  • برنج سرخ شده یانگژو
  • فیله گوشت شیرین و ترش
  • گوشت خردشده با طعم ماهی
  • تخم مرغ مخلوط شده با گوجه فرنگی
  • غذای چینی چیکن چامین

عجایبی در چین که با شنیدن آن ها مغزتان سوت می کشد

چین؛ سرزمینی باستانی با عجایب فراوان!

با خواندن این بخش از مطلب ابروهایتان بالا می رود و چشم هایتان درشت می شود! عجایبی در چین وجود دارد که فقط با سفر و همراهی با تور چین می توانید آن ها را لمس کنید.

  • چینی ها برای ساخت چاپستیک (همان چوب های نازکی که به عنوان قاشق و چنگال استفاده می شود) درختان زیادی را در سال قطع می کنند و همین موضوع باعث آلودگی هوا و تخریب محیط زیست شده است.
  • بعضی از چینی ها که آمار قابل توجهی هم دارند هنوز در غار زندگی می کنند! آن ها امکانات اولیه زندگی را دارند و عاشق سبک زندگی خود هستند.
  • در چین افراد ثروتمند زندانی نمی شوند! آن ها کسانی را استخدام می کنند که به جای آن ها در زندان حبس شود.
  • پخش تمام فیلم های برد پیت در چین ممنوع است! آن هم به دلیل نقش آفرینی برد پیت در فیلم ۷ سال در تبت است. در این فیلم داستان یک کوهنورد اتریشی در زمان تصاحب تبت توسط چینی ها روایت می شود.
  • انیمیشن عروس مرده را اگر دیده باشید درک این موضوع برایتان راحت تر می شود که بدانید کشور چین به دلالان هزینه ای پرداخت می کنند که همسری برای روح مرده عزیزانشان پیدا کنند.
  • از دیگر عجایب چین آزاد بودن مدفوع کودکان در خیابان است! به عبارتی کودکان می توانند در هر زمان که احساس دفع داشتند کارشان را در خیابان انجام دهند و بعد والدین وظیفه دارند که این کثیف کاری را تمیز کنند!

قوانین سفر به چین

سفر به چین دارای قوانین خاصی است. چین هم مانند دیگر کشورها برای ورود به خاک خود قانون هایی را وضع کرده است. در اولین مرحله باید نسبت به دریافت ویزای چین اقدام کنید. اما باید بدانید برای اخذ ویزای چین ارائه بلیط رفت و برگشت هواپیما، واچر هتل و سایر مدارک از الزامات است. پس بهتر است برای سفر به چین، از طریق یک آژانس هواپیمایی اقدام کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top