تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/03/16 - 08:51
کد خبر: 472362

پیری آیت‌الله جنتی خوب است یا بد؟!

پیری آیت‌الله جنتی خوب است یا بد؟!

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب و از تئوریسین های این جریان اخیراً عکسی را از حاشیه مراسم بزرگداشت سالگرد امام راحل در توییتر خود منتشر کرد که در آن چند نفر مشغول کمک به آیت ا... جنتی، رئیس مجلس خبرگان برای راه رفتن هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب و از تئوریسین های این جریان اخیراً عکسی را از حاشیه مراسم بزرگداشت سالگرد امام راحل در توییتر خود منتشر کرد که در آن چند نفر مشغول کمک به آیت ا... جنتی، رئیس مجلس خبرگان برای راه رفتن هستند.

عبدی همچنین با انتشار این عکس نوشته است: "تصویر واقعی از ساختار قدرت در ایران امروز"!

*ما در وبلاگ مشرق بارها و بارها این گزاره را هشدار داده و تکرار کرده ایم که از آسیب های مبتلی‌به جامعه ما مسئله "عوامزدگی خواص" است.

اینکه یک رجل سیاسی همنوا با آدم های جاهل و بی مطالعه اقدام به ریشخند یک عکس کند و شرایط فیزیکی یک مسئول رده بالای کشور را با شرایط حکومت منطبق کند حقیقا جای تأسف و تأمل دارد.

بماند که اتفاقا ساختار حکومت و قدرت در ایران اسلامی بر خلاف ادعای عبدی بسیار قوی است و از باب مقایسه باید اذعان کرد حکومتی که طی ۴۴ سال با انواع و اقسام توطئه های دوستان آقای عبدی (اعم از فتنه گری، جاسوس بازی، پیاده نظام شدن برای دشمن خارجی و حتی نظرسازی به اسم نظرسنجی) زمین نخورده، برقرار مانده و پیشرفت هم کرده است؛ پس حکما یک حکومت فرتوت نیست و بلکه بسیار هم جوان و قوی و پویاست.

از طرفی باید از عبدی پرسید چطور حاضر شده این ننگ تاریخی را به جان بخرد که به یک "قدرت هژمون" که در مقابل تحریم ها برقرار مانده و حتی از متحدانش نیز حمایت اقتصادی و نظامی و سیاسی دارد؛ کنایه پیری و فرتوتی بدهد؟!

جدای از این بایستی برای جوانان عزیز هم این توضیح تبیینی را ارائه کرد که پیر بودن برای سمت هایی که مثل سمت ریاست جمهوری کار اجرایی خاصی ندارند؛ یک عیب نیست و بسا یک حسن نیز باشد.

چه اینکه در سمت های سیاسی و حکومتی -و نه اجرایی- یک نظام سیاسی؛ معمّر بودن یک مسئول به معنی باتجربگی، صلابت فکری و سلامت سیاسی نیز هست و تجربه دیگر ملل هم نشان می دهد که همانطور که برای پست های اجرایی و جهادی به نیروی جوانی احتیاج است؛ برای سمت های سیاسی و حکومتی؛ معمّر بودن و پیرانه سری نه تنها یک ضعف نیست بلکه همانطور که اشاره کردیم بسا یک امتیاز نیز هست.

منبع: مشرق

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top