تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/03/16 - 12:02
کد خبر: 472397

تکنیک‌ها و مراحل کلی عمل جراحی بینی

تکنیک‌ها و مراحل کلی عمل جراحی بینی

قبل از جراحی زیبایی بینی در ملاقات اولیه با پزشک، قبل از عمل بینی شما ازنظر ظاهری و وضعیت تیغه بینی ، شاخک های داخل بینی و...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قبل از جراحی زیبایی بینی در ملاقات اولیه با پزشک، قبل از عمل بینی شما ازنظر ظاهری و وضعیت تیغه بینی ، شاخک های داخل بینی و... مورد معاینه قرار خواهد گرفت و مراقبت قبل از جراحی بینی به شما آموزش داده خواهد شد. درصورت لزوم برای شما آزمایش خون نیز درخواست خواهد شد. همچنین پرستار راهنمایی های لازم را به شما می کند تا نکات قبل از عمل بینی را در نظر بگیرید و اقدامات لازم بعد از عمل را انجام دهید. در روز عمل، با پرستار صحبت خواهید کرد (کسیکه شما را بیهوش می کند) و قبل از رفتن به اتاق عمل با دکتر خود ملاقات خواهید نمود. عمل جراحی بینی با توجه به ساختار زیرپوستی و میزان بافت اضافه حدود ۲ ساعت طول می کشد. اگر غیر از عمل بینی، عمل دیگری نیز داشته باشید، بالطبع این مدت بیشتر طول خواهدکشید. به هوش آمدن از حالت بیهوشی حدود یک ساعت طول می کشد و اکثر بیماران بعد از ۵ ـ ۴ ساعت پس از پذیرش مرخص می شوند.

شرایط عمومی جراحی پلاستیک بینی

معمـولاً سن مناسب جهت عمل جراحی بینی ۱۸ سالگی است ولی در صورت کامـل بودن رشد جسمی در سنین پایین تر مثل ۱۵ سالگی هم امکان پذیر است و حتی در مواردی که انسداد کامل بینی به علت تغییر شکل یا انحراف شدید تیغه بینی وجود دارد، انجام این جراحی در سنین پایین تر نیز ممکن می باشد. در افراد مسن نیز جراحی بینی محدودیتی ندارد، البته جراحی در سنین بالا نیاز به تکنیک های ویژه و جراح متبحر دارد.

علاوه بر آن افرادی می توانند متقاضی عمل زیبایی بینی باشند که از نظر قلب و ریه و دیگر اعضای حیاتی سالم هستند و از بلوغ فکری و رشد خوبی برخوردار هستند. همپنین افرادی که توقعات منطقی و واقع بینانه از جراحی داشته و محدودیت های عمل را می دانند، قبل از انجام جراحی با جراح همکاری کافــی داشته و نسبت به عمل جراحی و نتایج آن کاملا توجیه هستند نیز متقاضیانی عالی به شمار می روند.

اقداماتی که نیاز است قبل از عمل انجام دهید

  1. لطفا از خوردن آسپرین یا مواد حاوی آسپرین یا ایبوپروفن تا یک هفته قبل از عمل و ۱ هفته بعد از عمل خودداری فرمائید. برای آگاهی از لیست کامل داروهایی که نباید قبل از عمل مصرف کنید به منشی مطب مراجعه کنید. اگر دارویی مصرف می کنید که روی گردش خون و خونریزی تأثیر می گذارد سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید.
  2. لطفا پزشک را در جریان داروهایی که مصرف می کنید و سابقه پزشکی خود قرار دهید. شما باید داروهای روتین خود را مصرف کنید مگر اینکه پزشک از شما بخواهد. در قرار ملاقات قبل از عمل پرستار شما را در جریان داروهایی که باید در روز عمل با یک جرعه آب مصرف کنید، قرار می دهد.
  3. در قرار ملاقات پیش از عملتان به شما نسخه ای داده می شود که باید پس از عمل آنرا مصرف کنید، این نسخه شامل یک آنتی بیوتیک خوراکی، داروهای ضد درد و درمان ورم بعد از عمل بینی است.
  4. نباید از بعد از نیمه شب روز قبل از عمل چیزی بخورید یا بیاشامید. مگر اینکه پزشک خلاف این را برای شما تجویز نماید.

در طی عمل رینوپلاستی اشکالات مختلف بینی را می توان برطرف کرد که برای مثال به موارد زیر می توان اشاره کرد

  • بزرگ بودن اندازه بینی
  • قوزدار بودن بینی
  • افتادگی نوک بینی یا کم بودن زاویه بینی و لب
  • پهن بودن بینی
  • بزرگ بودن سوراخ های بینی
  • جعبه ای شکل بودن نوک بینی
  • زیاد بودن فاصله نوک بینی تا صورت
  • دررفتگی تیغه بینی و غیرقرینه بودن بینی
  • دو شاخه بودن نوک بینی
  • دماغ زین اسبی متعاقب ضربه های قبلی و یا عمل جراحی انحراف تیغه بینی
  • دفورمیتی های بعد از عمل جراحی

هنگامی که تمام عملیات جراحی و ترمیمی بینی انجام شد، پوست به چارچوب جدید برگردانده می شود. برخی جراحان از درون بینی بخیه می زنند و در تکنیک عمل بینی باز، بخیه بیرون بینی زده می شود. سپس به اتاق ریکاوری منتقل می شوید

تکنیک‌ها و مراحل کلی عمل جراحی بینی.

ریکاوری (به هوش آمدن پس از عمل بینی)

وقتی که به هوش می آیید در اتاق ریکاوری یا احیا هستید. سرم به شما وصل است و روی بینی آتل پلاستیکی، داخل بینی تامپون و زیر بینی گاز استریل قرار گرفته است. در این اتاق به مدت چند دقیقه تحت نظر قرار می گیرید تا به طور کامل به هوش آیید. معمولا گلودرد خفیفی شبیه آنچه در هنگام سرماخوردگی احتمالا تجربه کرده اید در این مرحله احساس می کنید که به علت وجود لوله پلاستیکی در گلو هنگام جراحی است. این درد خفیف معمولا ظرف چند ساعت و یا نهایتا ظرف یکی دو روز برطرف می شود.

ترخیص از کلینیک

پس از اینکه کارتان در اتاق ریکاوری تمام شد به بخش منتقل می شوید و چند ساعتی تا زمان ترخیص آنجا می مانید. معمولا هنگام ترخیص، تامپون از داخل بینی شما خارج می شود اما در صورت صلاحدید پزشک ممکن است در آوردن تامپون به روز بعد موکول شود. در نهایت سرم قطع می شود و سوزن پلاستیکی از رگ خارج می گردد. پس از آن اگر هیچ مشکلی نداشتید از کلینیک ترخیص می شوید. ممکن است که به صلاحدید پزشک، ترخیص شما صبح روز بعد انجام شود. حتما در هنگام ترخیص با خودتان حداقل یک نفر همراه داشته باشید زیرا رانندگی بعد از عمل مطلقا ممنوع است.

بعد از عمل جراحی بینی به بیماران توصیه می شود به دلیل کاهش ورم بینی و بهتر فرم گرفتن آن به مدت ۲ هفته تا ۲ ماه روی بینی چسب بزنند. چسب زدن به بینی موجب کاهش سریع تر ورم بینی، تسریع روند بهبودی و دستیابی به نتایج بهتر می شود.

دوره ی بهبودی پس از عمل بینی

حدوداً تا ۵ ساعت بعد از عمل نباید چیزی میل کنید چرا که به دلیل داروهای بیهوشی حرکات معده و روده شما کند است و چنانچه شما چیزی میل کنید باعث بروز حالت تهوع و استفراغ می شود. حدوداً ۵ ساعت بعد از عمل ابتدا کمی آب می آشامید اگر چنانچه مشکلی نداشتید یک ربع بعد مختصری آب میوه خواهید آشامید و بعداز آن میتوانید از غذاهای نرم استفاده کنید و از روز سوم به بعد هر چه خواستید میتوانید میل کنید . دراز کشیدن بعد از عمل باعث تورم بینی شما میشود لذا سعی کنید بعداز عمل فقط در حد معمول دراز بکشید. از روز سوم به بعد کارهای سبک مثل کارهای سبک منزل، کارهای اداری، کار با کامپیوتر و … بلامانع است.

در ۷ روز اول بعد از عمل لازم است هنگام خواب سرتان بالاتر از حد معمول قرار گیرد . استفاده از ۲ بالش بجای یکی برای این منظور مناسب است. هنگام خوابیدن بهتر است به پشت بخوابید و از خوابیدن به شکم پرهیز کنید. در صورت تمایل می توانید به پهلو هم بخوابید ، به شرط آنکه بینی شما با جائی تماس پیدا نکند و تحت فشار قرار نگیرد. البته ممکن است تورم صورت در آن سمت که به طرف پائین بوده است، بیشتر شود.

اولین چیزی که در مورد عمل زیبایی بینی باید بدانید این است که بعد از اینکه عمل به اتمام رسید، شما هنوز لوله ها، اسپلینت ها،‌ پانسمان و سایر موارد مربوط به جراحی را درون و اطراف بینی خود دارید تا که ساختار مطلوب پس از جراحی بینی حفظ گردد. انتظار می رود، پس از گذشت حدود۱۰-۷ روز پس از عمل زیبایی بینی باندها و پانسمان شما باز شود. طول این مدت گاهی کمتر از این مقدار و اغلب بیشتر است، و به نوع جراحی شما بستگی دارد.

شما هم چنین باید بدانید که ورم پس از عمل بسیار رایج است. برخی بیماران بیشتراز سایرین ورم می کنند که این به ژنتیک خاص هر بیمار و نوع جراحی که وی داشته بستگی دارد. ورم رایج است و نباید شما را غافلگیر یا وحشت زده کند حتی اگر بیشتر از آن چه که شما انتظار داشتید بود. در حقیقت اگر شما شکل بینی تان را تغییر دهید،‌ متوجه خواهید شد که پس از چندین ماه هنوز به طور کامل شکل جدیدش را نگرفته است. ورم کم کم برطرف خواهد شد اما زمان می برد تا بینی شکل دائمی جدیدش را بگیرد. همچنین یکی دو روز اول بعد از عمل ممکن است بیماران کمی کبودی داشته باشند ولی معمولا تا روز برداشتن گچ بینی که حدود روز ششم بعد از عمل است کبودی برطرف شده است. باید تا ۲۴ ساعت پس از عمل از کمپرس سرد استفاده کنید. تا وقتی که در مرکز جراحی بستری هستید پرستاران این کار را انجام خواهد داد. وقتی به منزل مراجعه کردید خودتان چند تکه یخ راخرد کرده و داخل کیسه فریزر ریخته و روی صورت و گونه هایتان قرار دهید. این کار باعث می شود ورم و کبودی شما به حداقل برسد.

https://ar.dr-soofizadeh.com

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top