تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/03/18 - 12:02
کد خبر: 472656

گردش در قلب طبیعت جزیره هنگام

گردش در قلب طبیعت جزیره هنگام

جنوب کشور ایران، سرزمین شگفتی‌هاست و جزیره زیبای هنگام قطعه‌ای دوست‌داشتنی از بهشت را در خود جای‌داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جنوب کشور ایران، سرزمین شگفتی‌هاست و جزیره زیبای هنگام قطعه‌ای دوست‌داشتنی از بهشت را در خود جای‌داده است. اگر به دنبال شهری هستید که بدون ماشین، بدون خیابان و بدون هتل‌های مجلل باشد؛ هنگام را انتخاب کرده و از آرامش دلپذیر، آب‌های زلال و شفاف، سواحل خوش‌منظره، طبیعت بکر و مردم خونگرم آن لذت ببرید. این ویژگی‌های منحصر به‌فرد است که بسیاری از مسافران و گردشگران جزیره قشم را به این جزیره کوچک دوست‌داشتنی در خلیج فارس جذب می‌کند.

در ادامه متن همراه ما باشید تا با زیبایی‌ها، راز‌ها و جاذبه‌های این مقصد شگفت‌انگیز در دل خلیج فارس آشنا شوید.

جزیره هنگام کجاست؟

گردش در قلب طبیعت جزیره هنگام

هنگام جزیره کوچکی در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس است. این جزیره دوست‌داشتنی علی‌رغم اندازه کوچک و امکانات متوسطی که دارد، میزبان بسیار خوبی برای گردشگران است. جزیره هنگام 3 روستای هنگام قدیم، هنگام نو یا ماشی و غیل را شامل می‌شود.

این جزیره با شکل نیمه مخروطی خود در فاصله 2 کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم قرار دارد. بلندترین نقطه آن در کوه ناکاس به 106 متر می‌رسد؛ همچنین وسیع‌ترین قسمت جزیره از روستای هنگام قدیم تا روستای هنگام جدید در حدود 9 کیلومتر و باریک‌ترین بخش آن حدود 5 کیلومتر است.

چرا جزیره زیبای هنگام دیدنی است؟

در سفر به هنگام، اولین لذت شما یک قایق‌سواری خاطره‌انگیز در آب‌های درخشان خلیج فارس خواهد بود؛ اما بقیه سفر شما به گشت‌وگذار و کشف مناظر شگفت‌انگیز این جزیره می‌گذرد. در هنگام همه چیز برای ایجاد آرامش کامل و ساخت شیرین‌ترین خاطرات شما آماده است؛ فقط باید بدانید که به کدام سمت بروید. در ادامه برخی از جا‌های دیدنی آن را به شما معرفی می‌کنیم.

سواحل زیبای هنگام

هیچ‌چیز مثل گذراندن مدتی در کنار خلیج فارس و تن‌دادن به ریتم خوش‌نواز امواج آن نخواهد بود. جزیره حیرت‌انگیز هنگام از هر طرف با این قلمرو نیلگون احاطه شده است. در واقع در هر بخش از خط ساحلی 50 کیلومتری این جزیره، جلوه‌ای از زیبایی را خواهید دید. چه در سواحل صخره‌ای آن قدم بگذارید و چه از پیاده‌روی با پای‌برهنه در سواحل ماسه‌ای آن لذت ببرید، نسیم ملایم که از سمت خلیج فارس آمده شما را نوازش کرده و شکوه و عظمتش شما را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

ساحل نقره‌ای هنگام

یکی از شگفت‌انگیزترین سواحل ایران، ساحل نقره‌ای هنگام است. درخشندگی بی‌نظیر این ساحل به دلیل مواد معدنی پر زرق و برق درون ماسه‌های آن است. به‌قدری زیبایی این منظره خیره‌کننده بوده که افراد بسیاری، مسافت‌های طولانی را طی کرده تا فقط به تماشای این شگفتی بنشینند؛ البته در سال‌های اخیر به دلیل آسیب‌هایی که توسط گردشگران به این منطقه وارده شده، بازدید از آن با محدودیت‌هایی روبه‌رو است.

حیات وحش هنگام

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به حیات‌وحش و گونه‌های جانوری مختلف هستید؛ قطعاً این جزیره، شما را غافلگیر خواهد کرد. جزیره هنگام مقصدی ایده‌آل برای دوستداران حیات وحش است. حیواناتی مانند دلفین‌ها، لاک‌پشت‌های پوزه عقابی و نوعی مارمولک در جزیره یا اطراف آن زندگی می‌کنند.

هنگام همچنین محل زندگی چینکاراس، نوعی غزال است که اغلب در بیابان‌های داغ هند، پاکستان، افغانستان و ایران زندگی می‌کند.

جزیره دلفین‌ها

یکی از لذت‌های جزیره که در برخی از ماه‌های سال می‌توانید آن را تجربه کنید، تماشای دلفین‌های بازیگوش است؛ البته به این نکته توجه داشته باشید که این دلفین‌ها در اواسط فصل پاییز راهی هنگام می‌شوند و تا اواسط فصل بهار در آنجا می‌مانند.

جالب است بدانید که حدود 13 گونه از مجموع 42 گونه دلفین، آب‌های ایران را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. با یک قایق‌سواری به وسط آب‌های نیلگون خلیج فارس رفته و به تماشای زیبایی‌های زندگی دلفین‌ها بنشینید.

آکواریومی طبیعی در خلیج فارس

مکانی در نزدیکی جزیره بی‌نظیر هنگام وجود داشته که به آکواریوم معروف است. در واقع دلیل این موضوع شفافیت بیش از حد آب در این قسمت از خلیج فارس بوده که باعث شده انواع گونه‌های ماهیان با رنگ‌های زیبا را به‌راحتی دید. برای این کار باید سوار یک قایق شده و به تماشای این آکواریوم زیبا بروید. البته به این نکته توجه داشته باشید که به ماهیانی که قایق شما را احاطه می‌کنند، غذا ندهید تا به اکوسیستم منطقه آسیب وارد نشود.

خاک سرخ و بی‌نظیر هنگام

علاوه بر جزیره زیبای هرمز در خلیج فارس، در هنگام نیز خاک سرخ یافت می‌شود. در واقع یکی از جاذبه‌های حیرت‌انگیز این جزیره، همین خاک سرخش است. از این خاک که در کوه‌ها و زمین‌های جزیره وجود داشته در صنعت، تزئینات و ساختمان‌سازی استفاده می‌شود.

جالب است بدانید که خاک سرخ هنگام، خوراکی بوده و بومیان جزیره از آن به‌عنوان چاشنی در غذا‌هایشان استفاده می‌کنند.

بازار محلی هنگام

یکی دیگر از جاذبه‌های جزیره و خاص‌ترین بازار‌های ایران، بازار هنگام است. با گشت‌وگذار در آن علاوه بر خرید سوغاتی و صنایع‌دستی که با صدف درست شده‌اند، می‌توانید از نزدیک سبک زندگی بومیان جزیره را درک کنید؛ همچنین از این فرصت استفاده کرده و با مردم خونگرم هنگام، هم صحبت شده و داستان‌هایی در مورد دریا بشنوید.

صخره مادر و دختر

صخره‌هایی به شکل انسان در نزدیکی روستای غیل قرار گرفته که به‌عنوان جاذبه‌ای خاص و ویژه در هنگام شناخته می‌شود. در فرهنگ عامه محلی این جزیره آمده است که سالیان بسیار دور مادر و دختری در حال گریز از دست گروهی راهزن بودند که پس از درماندگی، دست به دعا برداشته و از خدا می‌خواهند راه نجاتی برای آن‌ها فراهم کند. پس خداوند آن‌ها را به سنگ تبدیل کرد تا از گزند دشمنان محافظت کند.

گردش در قلب طبیعت جزیره هنگام

پایان

همان‌طور که می‌دانید؛ هنگام جزیره‌ای بکر به‌دوراز شلوغی، ماشین و آلودگی هوا است؛ درواقع هیچ شما جاده آسفالتی را در این جزیره پیدا نمی‌کنید. اگرچه هنگام یک جزیره کوچک در آبی بیکران خلیج فارس است؛ اما جاذبه‌های زیادی برای شگفتی و حیرت گردشگران دارد. شما می‌توانید هم سواحل صخره‌ای و هم شنی را در هنگام ببینید.

بهترین زمان سفر به جزیره زیبای هنگام از ابتدای فصل پاییز تا اواسط فصل بهار است. اگر می‌خواهید شانس بیشتری برای دیدن دلفین‌ها داشته باشید، پیشنهاد می‌شود سفر خود را از ماه آبان تا دی برنامه‌ریزی کنید؛ البته برای رسیدن به این جزیره ابتدا باید به جزیره قشم بروید. برای این منظور می توانید بهترین قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل قشم را از ایرلاین‌های مختلف در سایت فلای تودی تهیه نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top