تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/03/22 - 00:10
کد خبر: 472965

رئیس فدراسیون، قلعه نویی و عنایتی قول دادند تیم امید بعد از ۲۵ سال دارای جایگاه باشد

رئیس فدراسیون، قلعه نویی و عنایتی قول دادند تیم امید بعد از ۲۵ سال دارای جایگاه باشد

سید مناف هاشمی در حاشیه دیدار فینال تنیس فیوچرز در باشگاه انقلاب، درباره انتطار فدراسیون تنیس برای افزایش سهمیه این رشته در بازی های آسیایی گفت: خوشحالم توفیق داشتم این مسابقات را از نزدیک شاهد بودم. هماهنگی برای حضور ۲۲ کشور در این مسابقات کار پر زحمتی بود و باید از رییس فدراسیون و وزارت ورزش تشکر کنم. درباره نحوه حضور کاروان ستاد بازی های آسیایی تصمیم گیری می کند و این دوستان هم در کمیته المپیک و هم وزارت ورزش نقش دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید مناف هاشمی در حاشیه دیدار فینال تنیس فیوچرز در باشگاه انقلاب، درباره انتطار فدراسیون تنیس برای افزایش سهمیه این رشته در بازی های آسیایی گفت: خوشحالم توفیق داشتم این مسابقات را از نزدیک شاهد بودم. هماهنگی برای حضور ۲۲ کشور در این مسابقات کار پر زحمتی بود و باید از رییس فدراسیون و وزارت ورزش تشکر کنم. درباره نحوه حضور کاروان ستاد بازی های آسیایی تصمیم گیری می کند و این دوستان هم در کمیته المپیک و هم وزارت ورزش نقش دارند.

وی افزود: شاخصه هایی در اینباره تعریف شده و نمی شود آنچه دلمان خواست را انجام دهیم. ملاک اصلی بحث مدال آوری است و برای خانم ها نیز رتبه های چهارم تاششم ملاک است. جلسات زیادی در اینباره برگزار شده و در نهایت به این نقطه رسیدند که برای تنیس یک سهمیه برای بازی های آسیایی در نطر گرفته شود تا شرایط این رشته آسیب نبیند. این انتظار برای رشته های دیگر نیز وجود دارد و این سهمیه تشویقی برای تنیس بود که در این چند سال رشد خوبی داشته است. البته این موضوع هم طبق نظر وزیر ورزش و کمیته المپیک و ستاد بازی ها بوده است.

وی درباره تعداد رشته های ورزشی ایران در بازی های آسیایی خاطرنشان کرد: ۳۷ رشته بر اساس آخرین جمع بندی ها بوده است. دو جلسه هم با وزیر و تیمشان و مرکز سنجش گذاشتیم‌ و در حال حاضر ۳۱ رشته قطعی شده و اسامی نهایی شده اند. فکر می کنیم تعداد ورزشکاران ما نیز بین ۳۳۰ تا ۳۴۰ نفر باشد که با کادر سرپرستی، مربیان، رسانه ها و...جمعا حدود ۵۲۰ تا ۵۳۰ نفر حمعیت کاروان ورزشی ایران خواهد بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک، درباره شرایط تیم امیدفوتبال ایران برای حضور در بازی های آسیایی نیز گفت: تیم المپیک فوتبال ما با شاخص ها خیلی منطبق نبود و خیلی در این چارچوب نمی گنجید اما با توجه به محبوبیت و فضای این رشته در این رقابت ها حاضر می شود. ضمن اینکه رییس فدراسیون فوتبال، قلعه نویی و عنایتی قول دادند بعد از ۲۵ سال تیم دارای جایگاه باشد و در آینده هم کسب سهمیه کند. البته کارشان را دیر شروع کردند و انتطار این بود که از ۶ ماه قبل کار آماده سازی آغاز می شد اما امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی را بگیریم.

مناف هاشمی خاطر نشان کرد: ما باید در چارچوب شاخص ها در بحث مدال آوری تصمیم بگیریم و در بخش بانوان نیز با لحاظ کردن برابری جنسیتی تصمیم گیری کردیم. البته مقام عالی وزارت می توانند درباره برخی رشته ها تصمیم خاص بگیرند تا اینجا سعی شده از شاخص ها عدول نشود و به غیر از فوتبال درباره سایر رشته ها این کار انجام شد.

وی درباره اینکه ایا لباس کاروان در این بازی ها نهایی شده یا خیر، گفت: لباس و تی شرت نهایی شده و همه در قالب کمیته المپیک جلو رفته است و در حال تهیه به صورت انبوه لباس هستیم. کت و شلوار مراسم رژه نیز نهایی شده است. همچنین سعی شده بهترین اسکان را برای ورزشکاران در نظر بگیریم و الان نیز لیست را لحظه به لحظه تطبیق می دهیم‌. از این به بعد نیز باید در اردوها حاضر شویم. روی قول روسای فدراسیون هایی که انتطار بالایی از آن ها است نیز حساب کرده ایم.

هاشمی در پایان درباره تکلیف حضور رشته های دراگون بت و اسکیت در بازی های آسیایی گفت: دراگون بت در لیست نبوده و اسکیت هم در لیست بود و باید نیم نگاهی به آن بیندازیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top