تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/03/18 - 14:12
کد خبر: 473132

دقیقا کدام واقعیت ؟!

علی خضریان سخنگوی کمسیون اصل۹۰مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی وارونگی پیرامون اظهارات محمدجواد ظریف و دوگانه واقعیت و آرزو در سیاست خارجی، با تأکید بر نگاه واقع‌گرایانه، پیرامون برآورد از واقعیت و مصادیق تاریخی تفاوت در برآوردها که براساس دیدگاه‌های متفاوت منجر به اقدام و در نهایت نتایج متفاوت گردید به گفت و گو پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خضریان سخنگوی کمسیون اصل90مجلس شورای اسلامی  در برنامه تلویزیونی وارونگی پیرامون اظهارات محمدجواد ظریف و دوگانه واقعیت و آرزو در سیاست خارجی، با تأکید بر نگاه واقع‌گرایانه، پیرامون برآورد از واقعیت و مصادیق تاریخی تفاوت در برآوردها که براساس دیدگاه‌های متفاوت منجر به اقدام و در نهایت نتایج متفاوت گردید به گفت و گو پرداخت.

در دهه ۴۰ نسبت به واقعیت مردم دو برآورد وجود داشت، یکی توسط جناب مهدی بازرگان که تحت عنوان سازگاری ایرانی در الحاق به کتاب روح ملت‌ها است که در آن پیرامون راز ماندگاری ایران، به مردم توهین می‌کند. اما برآورد دیگر توسط امام خمینی(ره) است که در آن با ایمان به این مردم همراه است.

نمونه دیگر تفاوت در برآورد از واقعیت را می‌توان طی سال‌های گذشته در جمهوری اسلامی و خروجی قابل ارزیابی دو مدیریت اجرایی میدان و دیپلماسی که با تفاوت نگاه به واقعیت توسط دو جریان فکری در منطقه غرب آسیا و مذاکرات هسته‌ای رقم خورد، مشاهده کرد.

هدف اصلی متنی که از سوی ظریف در شرایط اکنون منتشر شده، زنده کردن ایده قدیمی و منسوخ جریان نابلد و ناتوانی است که عبارت از تسلیم و بده بره به دلیل خودتحقیر پنداری و عدم برآورد صحیح از این واقعیت است که ملت ایران امروز توانسته با ایستادگی نقش مهمی در معادلات جهانی ایفا کند.

در شرایطی که آمریکا و نظم‌های آمریکا محور در سراسر دنیا از جمله غرب آسیا در حال تضعیف است. و ایران یکی از مهمترین سازندگان امنیت در منطقه می‌باشد و کشورهای منطقه نیز علی‌رغم رفتارهای گذشته، در ماه‌های اخیر این مهم را پذیرفته‌اند؛ جریان غربگرا همچنان برآورد غلطی از واقعیت دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top