تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/03/25 - 10:32
کد خبر: 473215

پرسش ساده از نزدیک ترین چهره به روحانی؛ بلد بودید و کشور را به آتش کشیدید؟!

پرسش ساده از نزدیک ترین چهره به روحانی؛ بلد بودید و کشور را به آتش کشیدید؟!

این فهم یک مسئول دولتی که باید قبل از اجرای هر طرح بزرگی، برنامه مدون وجود داشته باشد و همچنین فضای اجتماعی آماده شود، بسیار قابل تقدیر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور سابق و نزدیک ترین چهره به حسن روحانی که به نوعی سخنگوی شخصی او شناخته می‌شود، در تازه ترین گفتگوی خود در پاسخ به سوالی پیرامون جراحی اقتصادی دولت سیزدهم با حذف ارز 4200 گفته است: «برای کار بزرگ کردن در کشور باید اول برنامه داشت و بعد فضای اجتماعی را آماده کرد تا دولت امکان انجام آن کار را داشته باشد. با شعار دادن اتفاقی نمی‌افتد. جراحی اقتصادی حرف بزرگی است. همان موقع هم گفته شد جراحی اقتصادی با دستور انجام نمی‌شود، جراحی اقتصادی با برنامه انجام می‌شود. من دنبال کردم، هیچ برنامه‌ای را از نظر جراحی اقتصادی ندیدم. حذف ارز 4200 تومانی را نمی توان جراحی اقتصادی نامید».

این فهم یک مسئول دولتی که باید قبل از اجرای هر طرح بزرگی، برنامه مدون وجود داشته باشد و همچنین فضای اجتماعی آماده شود، بسیار قابل تقدیر است اما باید از جناب آقای واعظی به عنوان یکی از مسئولان ارشد دولت گذشته و نزدیک ترین شخص به جناب روحانی پرسید که پس چرا در وقت اجرای تصمیم بزرگ و تاثیرگذار سه برابر کردن نرخ بنزین و بازگشت کارت سوخت ها در آبان 98 این موارد در خاطرشان نبود؟

مسئولان دولت قبل نه تنها موارد اشاره شده واعظی یعنی وجود برنامه و آماده سازی فضای جامعه را اجرا نکردند بلکه تا ساعات آخر قبل از اجرای طرح، این تصمیم را تکذیب می کردند! بعد از اجرای طرح و بُهت همگانی، نوبخت، معاون برنامه و بودجه رئیس جمهور در صفحه تلویزیون ظاهر شد و تازه صحبت از برنامه های حمایتی دولت به میان آورد!

عصبانیت مردم هم از تصمیم دولت برای گرانی سه برابری بنزین که بالتبع اثر خود را بر همه نرخ ها می گذاشت باعث شد تا ضدانقلاب و جریان ضدایرانی فضا را مهیا دیده و کشور را به آشوب بکشاند و در نتیجه بیش از 200 نفر در این میان جان باختند. از همه مهمتر اینکه آقای روحانی چند روز بعد از اجرای طرح و شعله ور شدن آشوب‌ها به دروغ مدعی شد که او هم فردای گرانی متوجه اجرای طرح شده و جمله معروف «من هم صبح جمعه فهمیدم» را بیان کرد.

اما در مورد مشابه یعنی پروژه بزرگ حذف ارز 4200 تومانی در دولت سیزدهم، مسئولان امر از چندین روز قبل به اطلاع رسانی در این مورد و تبیین چرایی این کار پرداختند. رئیس جمهور مستقیما با مردم حرف زد و دو ماه از مبالغ جبرانی هم قبل از شروع طرح به حساب مردم واریز شد. به کرات هم بر این موضوع تاکید شد که قصدی برای گرانی سوخت به عنوان اصلی ترین حامل انرژی وجود ندارد.

همه این اقدامات دولت برای موضوعی بود که به گفته جناب واعظی جراحی اقتصادی هم نبوده و بحث گرانی بنزین هم در این طرح جایی نداشت. اما دولت آقای روحانی بدون برنامه و بدون آماده کردن فضای جامعه در یک شب نرخ بنزین را سه برابر کرد و حتی خطای بزرگ خود را هم گردن نگرفت؛ البته که شاید ژنرال‌ها این کار را بزرگ نمی‌دانستند!

به طور کلی دولت روحانی در یک موضوع دو خسارت بزرگ به کشور تحمیل کرد؛ اول؛ حذف سیاسی و بی‌برنامه کارت سوخت و تک نرخی کردن قیمت بنزین در سال 94 که باعث افزایس مصرف عمومی و قاچاق سوخت در کشور شد. دوم؛ گرانی شوک آور بنزین در سال 98 همراه با بازگشت دوباره کارت سخت و اجرای بنزین چند نرخی.

فارغ از ضرر چند هزار میلیاردی به کشور به جهت بازی سیاسی با تصمیمات مرتبط با منافع ملی؛ از آقای واعظی باید پرسید این حرف‌ها را بلد بودید و اینگونه کشور را به آتش کشیدید؟!

منبع: جهان نیوز

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top