تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/03/25 - 20:54
کد خبر: 473249

۲۲۲ شهر در کشور بدون سینما هستند

۲۲۲ شهر در کشور بدون سینما هستند

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب و مهم دولت سیزدهم تجهیز ۵۰ سالن سینمایی در سراسر کشور است که در هفته دولت امسال همزمان افتتاح خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمد خزاعی ظهر پنجشنبه در پایان سفر به استان هرمزگان، در جمع خبرنگاران، افزود: یکی از اقدامات بسیار خوب و مهم دولت سیزدهم آغاز تجهیز ۵۰ سالن سینمایی در سراسر کشور است که تا هفته دولت امسال همزمان افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: در کنار این اقدام، آموزش رایگان دوره‌ها و تخصص‌های سینمایی در ۱۰ استان محروم کشور آغاز شده و تمام دفاتر سینمای جوان نیز به امکانات جدید و به روز، تجهیز می‌شوند.

وی ادامه داد: حدود ۲۲۲ شهر در کشور بدون سینما هستند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ساخت نمی‌تواند ورود کند، اما با تمام توان نسبت به تأمین تجهیزات مورد نیاز اقدام می‌کند.

خزاعی با اشاره به اینکه آموزشگاه‌ها و دفاتر سینمایی وظایفی متفاوت با انجمن‌های سینمای جوان دارند که نمی‌توان آن‌ها را رقیب یکدیگر قلمداد کرد، تصریح کرد: آثار سینمایی باید رنگ و بوی نظام داشته باشد و ما نیز نباید از سرمایه‌های این نظام بگذریم و یا از خط قرمزهایی که در تولید آثارمان داریم، عبور کنیم.

وی اضافه کرد: سینما هم انسان‌های خوب دارد و هم انسان‌های بد، پس نمی‌توان تمام جامعه سینمایی را دچار مشکل دانست کما اینکه افرادی نیز در حوزه سینما هستند که نماز شبشان ترک نمی‌شود.

خزاعی درباره وضعیت فعالیت‌های سینمایی در هرمزگان خاطرنشان کرد: سینماهای این استان از ابتدای سال جاری تاکنون، ۷۱ هزار و ۴۰۰ نفر مخاطب داشته و هرمزگان سیزدهمین استان پرمخاطب حوزه سینمایی کشور است.

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: در سال گذشته در جشنواره‌های مختلف، تمامی فیلم‌سازان استانی را دعوت کردیم تا فیلم‌ها را مشاهده و از نزدیک آثار همدیگر را ببینند و برای ارتقای سطح کاری تلاش کنند که امسال نیز این برنامه تکرار می‌شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته چهار فیلم‌ساز از استان‌های کشور در جشنواره فیلم فجر اثر داشتند، اما هرمزگان هنوز به فیلم‌سازی حرفه‌ای ورود نکرده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: با وجود قدمت سینما و سینماداری در هرمزگان به نظر می‌رسد هنوز اراده‌ای برای کار جدی سینمایی در استان وجود ندارد و برای شکل‌گیری فعالیت حرفه‌ای، سازمان سینمایی آماده حمایت مادی از سینماگران و فیلم‌سازان هرمزگان است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top