تاریخ انتشار: شنبه 1402/03/27 - 13:44
کد خبر: 473345

سوالات متداول و دستورالعمل نگهداری از لیفتراک و قطعات لیفتراک

سوالات متداول و دستورالعمل نگهداری از لیفتراک و قطعات لیفتراک

خدمات تعمیر و نگهداری لیفتراک، تعمیر اساسی، بازرسی و نگهداری لیفتراک و سایر تجهیزات و لوازم یدکی لیفتراک بسته به نوع تعمیر و شدت خرابی آن متفاوت است مانند تعمیر قطعات موتوری لیفتراک که باعث افزایش قیمت قطعات شود متفاوت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خدمات تعمیر و نگهداری لیفتراک، تعمیر اساسی، بازرسی و نگهداری لیفتراک و سایر تجهیزات و لوازم یدکی لیفتراک بسته به نوع تعمیر و شدت خرابی آن متفاوت است مانند تعمیر قطعات موتوری لیفتراک که باعث افزایش قیمت قطعات شود متفاوت است.

سوالات متداول و دستورالعمل نگهداری از لیفتراک و قطعات لیفتراک

هزینه تعمیر و نگهداری لیفتراک چیست؟

خدمات تعمیر و نگهداری لیفتراک، تعمیر اساسی، بازرسی و نگهداری لیفتراک و سایر تجهیزات و لوازم یدکی لیفتراک بسته به نوع تعمیر و شدت خرابی آن متفاوت است مانند تعمیر قطعات موتوری لیفتراک که باعث افزایش قیمت قطعات شود متفاوت است. 

مدت زمان هایی که در طول یک ماه لیفتراک ها نیاز به سرویس دارند چقدر است؟

  • لیفتراک هایی که بین 60 تا 80 ساعت در هفته کار می کنند، هر 6 ماه یکبار لیفتراک و قطعات لیفتراک نیاز به بررسی و کنترل دارند.
  • لیفتراک هایی که 80 ساعت یا بیشتر در هفته کار می کنند، هر 4 ماه یکبار لوازم یدکی لیفتراک آنها نیاز به سرویس دارند.

ارتفاع ایمن در نگهداری لیفتراک برای حمل بار چقدر است؟

شاخک های لیفتراک را 6 تا 10 اینچ بالاتر از سطح زمین نگه دارید تا از خطرات احتمالی روی زمین جلوگیری شود.بار را پایین و به سمت عقب کج کنید. هنگام حمل بار روی سطح ناهموار احتیاط کنید زیرا در صورت بی احتیاطی خطر واژگونی را به همراه خواهد داشت. تعمیر و نگهداری دوره ای لیفتراک برای حفظ صحیح عملکرد لیفتراک ها ضروری است. یک دستگاه لیفتراک خوب نگهداری شده سال‌ها خدمات قابل اعتماد و مطمئنی را در اختیارتان قرار می دهد. یک دستگاه لیفتراک فراموش شده بارها خراب می‌شود، و زودتر به تعویض قطعات لیفتراک نیاز دارید. اگر قصد دارید از سرمایه گذاری خود بیشترین بهره را ببرید نگهداری و کنترل دوره ای لیفتراک یک ضرورت است. در اینجا از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که لیفتراک های شما به درستی کار می‌کنند عنوان شده است.

نکات مهم برای نگهداری لیفتراک

  1. به عنوان یک برنامه جامع نگهداری لیفتراک، روزانه دستگاه و لوازم یدکی لیفتراک خود را بازرسی کنید
  2. برنامه نگهداری توصیه شده از سازنده دستگاه لیفتراک خود را دنبال کنید
  3. به محض بروز مشکل با هر مسئله‌ای برخورد درست و به صرفه کنید
  4. برای یک برنامه جامع تعمیر و نگهداری دوره ای از لیفتراک و قطعات لیفتراک خود با یک شرکت قرارداد ببندید.

چرا باید از قطعات لیفتراک اصلی و با کیفیت استفاده کنیم؟

گاهی اوقات قیمت پائین تر قطعات لیفتراک غیر اصلی و بی کیفیت وسوسه کننده است و بخاطر اینکه هزینه های نگهداری و مالکیت لیفتراک را پایین بیاوریم از آنها استفاده می کنیم. لازم به ذکر است که شاید از نظر شکل ظاهری تفاوت چندانی بین قطعه اصلی و قطعه غیر اصلی وجود نداشته باشد و از نظر حجم و تراکم فلز بکار رفته در آن با هم یکی باشند اما در حقیقت تنها لوازم یدکی لیفتراک اصلی است که قادر خواهد بود در شرایط استرس فیزیکی بالا دوام بیاورد. کلیه قطعاتی که در فروشگاه پیشرو تراک عرضه می گردد اصلی هستند که می توانید با شماره 55401318-021 تماس گرفته و قطعات لیفتراک با کیفیت خریداری نمایید.

یکی از مهمترین موارد در هنگام خرابی لیفتراک، کوتاه کردن مدت زمان خرابی آن است، فرض کنید لیفتراک دچار اختلال شده و شما از قطعه اصلی جایگزین قطعه خراب استفاده می کنید این امر باعث می شود چرخه کارکرد آن سریعتر به حالت عادی بازگردد و باعث خرابی بیشتر لیفتراک نشود مثلا اگر فیلتر روغن یا فیلتر هوای بی کیفیت جلوی ورود ذرات به داخل موتور لیفتراک را نگیرد باعث خرابی موتور می شود و این باعث می شود زمان تعمیر طولانی تر، هزینه تعمیر بیشتر، زمان خواب دستگاه بیشتر و بهره وری پایین تر شود.

از نظر ایمنی استفاده از لوازم یدکی لیفتراک غیر اصلی چقدر خطرناک است؟

کمترین ضرری که ممکن است یک قطعه غیر اصلی به ما بزند عمر کوتاه تر آن می باشد و مجبور به تعویض قطعات لیفتراک در زمان های کوتاه تری خواهیم بود.فرض کنید از یک لنت ترمز یا روغن ترمز نامرغوب استفاده کردید و منجر به عملکرد نادرست سیستم ترمز لیفتراک و در نهایت بروز اتفاقات ناخوشایند گردد، که این امر هم بسیار خطرناک و هم هزینه بر خواهد بود.

نکات تعمیر و نگهداری لیفتراک

همه ما آگاهیم که لیفتراک ها برای انجام کار در بسیاری از انواع مختلف کارخانه ها و کارگاه ها بسیار مهم هستند. بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که نتوانید کار را به درستی انجام دهید زیرا تجهیزات اصلی شما آسیب دیده یا ناامن هستند. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که به شما کمک می کند تا لیفتراک خود را در حالت استانداردی نگهدارید.

1-فاصله زمانی تعمیر، فروش و نگهداری لیفتراک چگونه است؟

هر لیفتراک بر اساس فواصل استفاده و فواصل زمانی باید به طور منظم تعمیر و نگهداری شود. فواصل زمانی در طول روزها، هفته‌ها و ماه‌ها اندازه‌گیری می‌شوند، در حالی که فواصل استفاده در ساعت ‌های کلیدی (زمان صرف شده در وضعیت روشن) اندازه گیری می شوند.

2- رعایت نکات ایمنی

برای بازرسی، تعمیر یا نگهداری لیفتراک و قطعات لیفتراک همیشه یک منطقه تمیز و روشن انتخاب نمایید. قبل از شروع هر کاری بر روی دستگاه خود، کاملاً مطمئن شوید که موتور لیفتراک کاملاً خاموش است و تمام قطعات متحرک برای تماس با زمین محکم یا پایین آورده شده اند. بلوک ها را پشت چرخ ها قرار دهید تا مطمئن شوید که لیفتراک حرکت نمی کند و مطمئن شوید که باتری را جدا کرده و اینکه کنترل ها روی حالت خنثی تنظیم شده باشند.

3-از کارشناسان این رشته کمک بگیرید

پیشنهاد ما این است، هرگز با تجهیزاتی که شناختی از آنها ندارید کار نکنید. در صورت نیاز، همیشه با یک متخصص در این زمینه تماس بگیرید. ما یک تیم عالی از فروشندگان و مکانیک ها را در فروشگاه پیشرو تراک داریم که همیشه می توانید به آنها اعتماد کنید.

4-تعمیر و نگهداری روزانه ضروری است

فشار و باد لاستیک لیفتراک یکی از مواردی است که باید روزانه بررسی شود. داشتن یک چک لیست عملکرد برای هر دستگاه که هر روز قبل از شروع کار انجام می شود، یک راه عالی برای اطمینان از اینکه دستگاه های شما همیشه مطابق با استاندارد ها هستند می باشد.

5- در بارگیری زیاده روی نکنید

بارگیری بیش از حد لیفتراک هرگز ایده خوبی نیست.هر دستگاه لیفتراک بر اساس نوع مدل و نحوه تجهیز دارای ظرفیت متفاوتی است. هرگز سعی نکنید باری را که بیش از ظرفیت لیفتراک است جابجا نمایید.

کار با لیفتراک کار آسانی نیست. برای کار موثر با ماشین آلات، به یک دست ماهر و یک ذهن آگاه نیاز دارید. ما در فروشگاه پیشرو از تمام تجهیزاتی که می فروشیم اطمینان کامل داریم و پشت قطعات خود ایستاده ایم، پس با خیال آسوده می توانید خرید خود را انجام دهید.

دینام لیفتراک چه کارکردی در لیفتراک ها دارد؟

اگر قرار باشد در یک جمله کارکرد دینام لیفتراک را بیان کنیم باید بگوییم دینام لیفتراک وظیفه تأمین و تولید برق مورد نیاز لیفتراک را در زمان روشن بودن برعهده دارد. در حقیقت اگر دینام لیفتراک وجود نداشته باشد برق باتری به سرعت خالی خواهد شد. کار دینام لیفتراک این است که انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی نماید و جریان تولیدی را که یک جریان مستقیم است به باتری بفرستد تا برق مورد نیاز قسمت‌های مختلف لیفتراک تأمین شود. در ضمن دینام لیفتراک همزمان کار شارژ مجدد باتری را نیز انجام می‌دهد. با توجه به توضیحاتی که دادیم اگر دینام لیفتراک خراب شود و درست کار نکند، باتری فقط در زمان محدودی می‌تواند برق مورد نیاز لیفتراک را تأمین کند و لیفتراک شما متوقف خواهد شد.

دینام لیفتراک از چه اجزایی تشکیل شده است؟

کار دینام لیفتراک بر اساس قوانین فیزیک به این شکل است که با استفاده از قوای مغناطیسی، جریان القایی تولید می‌کند. یک دینام لیفتراک به شکل ساده از ۷ بخش اصلی تشکیل شده است که هر یک نقشی را در تولید برق مورد نیاز لیفتراک ایفا می‌کنند. اجزای تشکیل دهنده دینام لیفتراک عبارتند از:

1-پوسته دینام لیفتراک

2-استاتور (سیم‌پیچ‌های ثابت)

3-روتور (سیم‌پیچ‌های متحرک)

4-دیود (یکسوکننده‌های ولتاژ)

5-آفتامات (رگلاتور)

6-زغال‌ها و جازغالی

7-پولی و پره خنک‌کننده

8-قرقره و بلبرینگ

نحوه عملکرد دینام لیفتراک

دینام یک موتور الکتریکی در لیفتراک می باشد که با استفاده از حرکت میل لنگ موتور در زمان روشن بودن لیفتراک، برق مورد نیاز لیفتراک را تولید می‌کند. اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری عملکرد دینام لیفتراک را بررسی نماییم، باید گفت که آرمیچر موجود در دینام لیفتراک به ‌وسیله چرخش در مدار مغناطیسی تولید برق کرده که این نیرو توسط ذغال‌های موجود در دینام جمع‌آوری می‌شود و به این ترتیب خروجی‌های دینام لیفتراک قادر به ارائه جریان لازم به قطعات الکتریکی لیفتراک خواهند بود.

سوالات متداول و دستورالعمل نگهداری از لیفتراک و قطعات لیفتراک

شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لیفتراک با برند‌های مختلف به آدرس سایت www.pishrotruck.com  مراجعه نمایید.

۰۲۱-۵۵۴۰۱۳۱۸

۰۲۱-۵۵۴۱۰۷۱۷

۰۹۱۲۲۸۰۵۸۶۸ مقدم

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top