تاریخ انتشار: شنبه 1402/03/27 - 22:33
کد خبر: 473406

بر اساس آمار اسپید تست اعلام شد؛

افزایش ۱۰۰ درصدی سرعت اینترنت همراه و ۳۳ درصدی اینترنت ثابت

افزایش ۱۰۰ درصدی سرعت اینترنت همراه و ۳۳ درصدی اینترنت ثابت

گزارش سایت جهانی اسپید تست نشان می‌دهد که سرعت اینترنت همراه در ایران به ۳۶ مگابیت بر ثانیه و همچنین سرعت اینترنت ثابت نیز به ۱۲.۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

به گزارش سرویس «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارش سایت جهانی اسپید تست نشان می‌دهد که سرعت اینترنت همراه در ایران با افزایش صددرصدی نسبت به ابتدای دولت سیزدهم به ۳۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است و هم اکنون از این نظر ایران در جایگاه بهتری نسبت به کشورهای مطرحی چون اندونزی، آرژانتین، مصر و ترکیه قرار دارد.

پیرو انتشار گزارشی پیرامون رتبه بندی سرعت اینترنت کشورهای دنیا توسط سایت جهانی اسپید تست، توضیحات زیر جهت روشن شدن موضوع، ارائه می‌شود:

بر اساس همین مرجع (اسپید تست) که ماهانه گزارش خود را ارائه می‌دهد، در ۲۱ ماه گذشته دائماً سرعت اینترنت ثابت و همراه ایران در حال افزایش بوده است که این نشانه تلاش وزارت ارتباطات و اپراتورها است. بطوری که سرعت اینترنت موبایل از حدود ۱۸ مگابیت بر ثانیه در ابتدای دولت به حدود ۳۶ مگابیت بر ثانیه در ماه جاری رسیده است که افزایش تقریباً صد درصدی سرعت را نشان می‌دهد.

همچنین سرعت اینترنت ثابت نیز از حدود ۹.۵ مگابیت بر ثانیه در ابتدای دولت به ۱۲.۶ مگابیت بر ثانیه در ماه جاری رسیده است که بهبود ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

ضمن اینکه باید اشاره شود که با توجه به ارتقای سرعتی که در ۲۰ ماه گذشته در بخش اینترنت همراه در کشور اتفاق افتاده، هم اکنون سرعت اینترنت همراه در ایران بیشتر از دهها کشور بزرگ و مطرح همچون ترکیه، روسیه، اندونزی، پاکستان، شیلی، قزاقستان، مکزیک، فیلیپین، مصر و آرژانتین است.

گفتنی است که جایگاه نامناسب ایران در حوزه اینترنت ثابت به دلیل سال‌های عقب ماندگی‌های جدی این حوزه در بخش توسعه ارتباطات ثابت رخ داده که وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی کرده است تا با اجرای پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها، ارتقای جدی در سرعت و پایداری دسترسی‌های مردم در بخش اینترنت ثابت ایجاد شود که بر پایه آخرین آمار ارائه سایت iranfttx.ir تاکنون بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار در این پروژه تحت پوشش قرار گرفته‌اند و این میزان تا پایان سال به ۸ تا ۱۰ میلیون پوشش می‌رسد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
نکته اخلاقی آیت‌الله جاودان درباره گناه
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top