تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/03/29 - 15:28
کد خبر: 473638

باسلام و لبخند به فردای کسب‌وکار آنلاین

باسلام و لبخند به فردای کسب‌وکار آنلاین

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در گفتگویی صمیمانه با مدیران مجموعه باسلام.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در گفتگویی صمیمانه با مدیران مجموعه باسلام.

اگر روز چهارشنبه ۶ خرداد ساعت یک و نیم خودت را به دانشگاه امیرکبیر می‌رساندی می‌توانستی در یکی از جلسات کلاس تبلیغات شرکت کنی. نشستی که در آن دانشجویان و مدیران مجموعه «باسلام» با صمیمیت با یکدیگر گفتگو می‌کردند.

دکتر صفا صیرفی که تدریس کلاس تبلیغات در دانشگاه امیرکبیر را به عهده دارد ترتیب برگزاری این نشست را داده بود. مهمانان نشست از «باسلام» آمده بودند. دانشجویان کلاس مشتاق بودند تا از افرادی که در جایگاه‌های مدیریتی فعالیت می‌کنند زیروبم کار را بشنوند. باسلامی‌ها هم آمده بودند تا از این فرصت جهت برقراری ارتباط با نسل جوان استفاده کنند.

دانشجوها پشت‌هم وارد کلاس شدند و در صندلی‌ها جا گرفتند؛ استاد مهمانان را معرفی کرد.

 محمدرضا آقایا یکی از بنیان‌گذاران باسلام با لهجه اصفهانی و لبخند با بچه‌ها خوش‌وبشی کرد. آقایا با داشتن تجربیات کاری درزمینهٔ کسب‌وکارهای آنلاین و تخصص در حوزه فناوری اطلاعات، توانسته است شرکت باسلام را به یکی از شرکت‌های معتبر و موفق در حوزه کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل کند. همچنین، او با بهره‌گیری از استعدادهای خلاق و ماهر در تیم باسلام، توانسته خدماتی باکیفیت بالا و قابل‌اتکا به کارآفرینان ارائه دهد.

سجاد عساکره نیز با روی خوش و البته دنیایی از داده‌های گوناگون پنهان در لپ‌تاپش که روی پایش بود با دانشجوها آشنا شد.

باسلام و راه‌های رفته‌اش

 گفت‌وگو ازآنجا رنگ‌وبوی جدی‌تر گرفت که صفا صیرفی از آقایا پرسید باسلام از کجا شروع شد؟ محمدرضا آقایا خنده‌ای کرد و گفت این سؤال هزار جواب مختلف دارد. او گفت با بزرگ شدن در خانواده‌ای که در زمینه‌ی کشاورزی و تولید فعالیت می‌کرد، با این واقعیت آشنا شدم که یکی از بزرگترین چالش‌های این صنعت، عدم دسترسی به بازار و خریدار مناسب است. به همین دلیل، با چالش‌هایی که در این صنعت وجود دارد، آشنا شدم و درک بهتری از نیازها و مشکلات تولیدکنندگان در این حوزه پیدا کردم. 

باسلام و لبخند به فردای کسب‌وکار آنلاین

وی در ادامه توضیحاتش به طورخلاصه از زمانی که این ایده به ذهنش رسیده، تلاشش برای جذب سرمایه تا راه‌اندازی کار در شهر قم گفت. وی فعالیت باسلام را این‌گونه توضیح داد: «شرکت باسلام یک شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای آنلاین است که هدف آن ایجاد «بستری برای موفقیت کسب‌وکارها» و کارآفرینان است تا در راه رسیدن به موفقیت آنها را همراهی کند.»

 بیرون از تهران خبرهایی است…

 یکی از دانشجویان پرسید: چرا قم را برای کار انتخاب کردید؟ آقای آقایا کمی در صندلی‌اش تکان خورد و گفت: «قم یکی از جذاب‌ترین جاهاست.»

هیجان پنهان در صدایش نشان از رضایتش از این انتخاب داشت. او ادامه داد:‌ «خلاقیت فضای کاری قم بالاست، مردم شهر به‌راحتی با مهاجران شهرهای دیگر کنار می‌آیند و زیرساخت‌های فناوری خوبی دارد.» از چالش‌های کسب‌وکارهای آنلاین پرسیدند و پاسخ داد که رویارویی با هر کاری می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. سروکار داشتن با تیم فنی بی‌قاعده، ساختن یک تیم خلاق، تأمین سرمایه، سروکله زدن با قانون‌گذار و مشکلات فعالیت در عرصه بین‌المللی به علت ممنوعیت‌های پرداخت از چالش‌هایی است که باید برای آن خود را آماده کرد.

هیچ چالش سخت و سنگینی باعث نشد به جمع‌کردن کار فکر کنیم

 یکی از دانشجویان پرسشی کمی متفاوت‌تر پرسید: «تابه‌حال در برابر شکست‌های پی‌درپی یا مشکلات گفته‌اید به جهنم! ارزشش را ندارد؟»

آقایا با همان لبخند نگاهی به همکارش انداخت و گفت: «زیاد پیش‌آمده که واقعاً ناامید شوم؛ اما اینکه بگویم نه ارزشش را ندارد، نه! هیچ چالش سخت و سنگینی باعث نشد به جمع‌کردن کار فکر کنیم. مهم است که منبع انرژی‌ات چه باشد. پیدا کردن منبع امید برای یک کارآفرین نعمت بزرگی است. آدم نباید به‌راحتی تسلیم شود. رویکرد افراد به شکست متفاوت است. برای ما هر شکستی ختم به کار بهتری شده.»

باسلام و لبخند به فردای کسب‌وکار آنلاین

در ادامه آقایا به مسیری که طی کرده بودند تا دی‌ان‌ای مناسب برای کسب‌وکار باسلام پیدا کنند اشاره کرد. او از اهمیت استفاده از داده‌کاوی در بهبود عملکرد کسب‌وکار و شناسایی الگوهای جدید و مفید برای تصمیم‌گیری‌های استراتژیک گفت. همچنین او به دانشجویان پیشنهاد داد که برای نوآوری بیشتر در پژوهش‌ها و مطالعات دیگر کسب‌وکارها به دنبال الگوها و روش‌های موفق بگردند. او به اهمیت ایجاد یک تیم فنی قوی و خلاق برای پیاده‌سازی ایده در کسب‌وکارها اشاره کرد و از اهمیت آموزش و به‌روزرسانی تیم فنی گفت.

معماری بر پایه اعتماد

آقایا در بخشی از صحبت‌هایش از تغییر رویکرد باسلام گفت. او توضیح داد که در باسلام تلاش می‌کنیم تا از بینش کنترلی فاصله گرفته و رو به سمت اعتمادورزی برویم. او همچنین اشاره کرد که با نوع پشتیبانی و روش پیگیری چالش‌ها تلاش می‌کنیم اعتمادسازی کنیم. بازخورد مشتریان درباره محصولات و خدمات ارائه‌شده، می‌تواند به ما کمک کند تا بهتر بفهمیم که تیم فنی شما در چه وضعیتی قرار دارد و سیستم رتبه‌بندی باسلام برهمین اساس طراحی شده است. باسلام با غرفه‌داران (یا همان فروشندگان) در ارتباط است و به امتیازات، نظرات و تجربیات مخاطبان درباره محصولات توجه می‌کند. هزینه پرداختی در این پلتفرم، تنها هنگامی به‌حساب غرفه‌داران واریز می‌شود که خریداران آن‌ها از کیفیت محصول دریافتی راضی باشند. این اطلاعات درباره غرفه‌داران و کالاها، به صورت گزارش در دسترس است.

او ادامه داد: «در مدیریت کسب‌وکارها معمولاً، دو رویکرد کلی وجود دارد. یکی از آن‌ها رویکرد کنترلی است که در این رویکرد، مدیران با کنترل دقیق و مداوم فعالیت‌های کارکنان، کوشش می‌کنند خطاها و اشتباهات را کاهش دهند و کارکرد کسب‌وکار را بهبود بخشند. رویکرد دیگر رویکرد اعتمادی است که در این رویکرد، مدیران با ایجاد فضایی برای گفتگو و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و دانش با کارکنان، آن‌ها را به انجام بیشتر وظایف خود تشویق کرده و به اعتماد و تعامل بیشتر در سازمان دست یابند. در این رویکرد، کارکنان به‌عنوان یکی از دارایی‌های مهم سازمان شناخته می‌شوند. تمرکز بر ایجاد فضای باز برای بحث و تبادل‌نظر، پویش و پیگیری کنترل‌شده و توسعه مهارت‌های کارکنان، می‌تواند به بهبود عملکرد کسب‌وکار کمک کند. از سوی دیگر، با ایجاد اعتماد بین کارکنان و سازمان، افراد می‌توانند بیشتر به برنامه‌ها و اهداف سازمان تعهد پیدا کنند و برآیند اینکه، عملکرد سازمان بهبود یابد.»

در این نشست، بنیان‌گذاران باسلام با شفافیت و در دسترس بودن خود، تجربیاتشان را درزمینهٔ راه‌اندازی کسب‌وکار و چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو شده‌اند، با دانشجویان به اشتراک گذاشتند. همچنین، بحث‌هایی درباره اهمیت داده‌کاوی و تیم فنی قوی و خلاق برای پیاده‌سازی ایده‌ها درکسب‌وکارهای آنلاین در جلسه مطرح شد.

در این جلسه، دانشجویان نیز پرسش‌هایی درباره مسیر کار باسلام پرسیدند. همچنین، بحث‌هایی درباره رویکرد باسلام به تمرکز بر تجربه خریداران پیش کشیده شد. این نشست با ابراز رضایت دانشجویان و مدیران باسلام به پایان رسید. شور و شوق برای پیشرفت و ارتقای کسب‌وکارهای آنلاین در این نشست نشان از این داشت که با همفکری و تبادل نظر، می‌توان به رشد و پیشرفت خلاقانه‌تری در این حوزه دست یافت.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top