تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/03/30 - 20:50
کد خبر: 473771

۳۱ دستگاه دراعتلای فرهنگ عفاف و حجاب مسئولیت دارند

۳۱ دستگاه دراعتلای فرهنگ عفاف و حجاب مسئولیت دارند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:۳۱ دستگاه در زمینه ترویج و اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب مسئولیت دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» احمد راستینه اظهار داشت: مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی شرح وظایف ۳۱ دستگاه درخصوص ترویج و اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب را تبیین کرده است.

وی افزود: در قانون اساسی هم ترویج زیست عفیفانه و ایجاد فضایی برای رشد فضایل اخلاقی از وظایف حکمرانی و حکومت بیان شده است.

این نماینده مجلس افزود: طبیعتا ۳۱ دستگاه وظایف تصریحی و روشنی درخصوص مسئله حجاب دارند که متاسفانه برخی از دستگاه‌ها در انجام وظایفشان هم کوتاهی کرده‌اند و هم وظایفشان را انجام نداده‌اند که سبب ایجاد ناهنجاری‌هایی در جامعه شده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این میان کمیسیون فرهنگی گزارشی از ترک فعل دستگاه‌ها را سال گذشته در اسفندماه به صحن مجلس آورد و درخصوص دستگاه‌هایی که وظایفشان را انجام نداده‌اند گزارش مبسوطی را ارائه کرد. در آنجا کمیسیون پیشنهادی داد که دولت و قوه قضائیه لایحه‌ای برای مقابله با ناهنجاری‌ها ارائه دهند.

راستینه عنوان کرد: اگر می‌خواهیم با این ناهنجاری‌ها مقابله کنیم الزاما باید کارهایی را انجام بدهیم. دستگاه‌ها در حوزه ایجابی مسئولیت‌هایی را در زمینه آموزش، تبیین و اغناسازی دارند.

وی خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌های متعددی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش در زمینه عفاف و حجاب وظیفه اطلاع رسانی و آموزش در حوزه عفاف و حجاب را دارند اما متاسفانه بسیاری از دستگاه‌ها به وظایفشان در این خصوص عمل نمی‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اینکه برخی در فضای هنری به‌دنبال دو قطب‌سازی هستند، عنوان کرد: جامعه ایران جامعه متدین و انقلابی است لذا همه مسئولان از این فضای معنوی جامعه و زیست عفیفانه حراست کنند. همه از وزارت فرهنگ و ارشاد تا دستگاه‌هایی که مسئولیت انتظامی دارند، در این زمینه سهیم هستند.

وی ادامه داد: جامعه به‌دنبال این است که فرهنگ و هویتش حفظ شود و نباید نسبت به کسانی که دنبال هویت زدایی در جامعه هستند، بی‌تفاوت باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: جامعه فرهنگی و هنری می‌تواند نقش مهمی برای کمک به تثبیت هویت ایرانی - اسلامی و دفاع از این هویت ایفا کند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس اظهار کرد: امروز وقت آن است که هنردوستان متعهد به میدان بیایند؛ هنرمندانی که از ابتدای انقلاب تا به امروز هرگاه برای در دفاع از هویت ایرانی اسلامی به میدان آمده‌اند، بسیار موثر بوده‌اند.

راستینه افزود: ما وظیفه داریم بستر نقش‌آفرینی هنرمندان متعهد برای دفاع از هویت ایرانی - اسلامی را فراهم کنیم.

راستینه با اشاره به اینکه ۳۱ دستگاه در موضوع عفاف و حجاب مسئولیت دارند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی مسئولیت هماهنگ‌سازی دستگاه‌ها را در دفاع از این فرهنگ بر عهده دارد.

وی افزود: مساله‌ای که متوجه وزارت فرهنگ است اینکه باید حداکثر سعی خود را در هماهنگ‌سازی دستگاه‌ها برای انجام وظایفشان داشته باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top