تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/04/04 - 19:01
کد خبر: 474273

اولین تاثیر راهپیمایی روز غدیر «ارتقای وفاق ملی» است

اولین تاثیر راهپیمایی روز غدیر «ارتقای وفاق ملی» است

کارشناس مسائل استراتژیک با تاکید بر لزوم بسترسازی برای مدیریت جوانان در مراسمات فرهنگی و اجتماعی، گفت: اولین تاثیر راهپیمایی روز غدیر در جامعه ارتقای وفاق ملی و دینی است که مردم بدون توجه به قومیتها، پوشش و ظواهر یکدیگر در کنار هم حرکت می کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سراج۲۴، محمدحسن دهقانی، پیرامون برگزاری پیاده روی غدیر اظهار داشت: واقعه غدیر بر مبنای دو مقوله ولایت تکوینی و ولایت تشریعی استوار بوده و در واقع قوام بخش و اصالت بخش حکومت اسلامی است.

وی افزود: از دیرباز از جمله عوامل تنش زا اختلافات مذهبی بوده که در حکومت و دولت اسلامی اسباب چندگانگی و تزلزل می شده، اکنون از این موضوع می توان نتیجه گرفت که یکی از راهبردهای اصلی دشمن ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در جمهوری اسلامی بوده و دشمن همواره سعی داشته ثبات سیاسی کشور ما را بر هم بزند و با فرهنگسازی غلط خود مردم را از دین دور کند.

وی افزود: راهپیمایی روز غدیر و مراسماتی از این دست تاثیرات اجتماعی و فرهنگی بسیار زیادی دارد و اولین تاثیر آن ارتقای وفاق ملی و دینی و سرمایه اجتماعی در جامعه در پرتوی همدلی است که حرکت افراد با هم بدون توجه به قومیتها، ظواهر، نوع پوشش و وضعیت اجتماعی به این مقوله کمک می کند.

کارشناس مسائل استراتژیک بیان داشت: فعال شدن ظرفیتهای مردمی خودجوش در رویدادهای ملی و مذهبی و نمایش اثربخشی فعالیتهای فرهنگی در حوزه اجتماعی در طول سال از دیگر اثرات بسیار مهم این حرکت است که نمایانگر تلاش بی وقفه در حوزه دین و فرهنگ است.

دهقانی عنوان داشت: ارتقای روحیه امیدبخشی و ادامه دهندگی از دیگر تاثیرات راهپیمای غدیر است که می تواند برای جوانان تداعی گر امید و ادامه دار بودن نظام و حکومت اسلامی باشد زیرا غدیر خود حرکتی در راستای ادامه حکومت اسلامی و دین اسلام بود.

وی با اشاره به لزوم مدیریت مراسمات فرهنگی اجتماعی چون راهپیمایی غدیر، تصریح کرد: جهت برگزاری هرچه باشکوهتر این راهپیمایی باید از نسل جوان به ویژه نسل چهارم و پنجم انقلاب استفاده شود و زمینه ای فراهم شود تا مدیریت امور به جوانان واگذر شود.

دهقانی با تاکید بر اهمیت دخیل بودن مردم در مشارکتهای اجتماعی، تشریح کرد: غدیر به مثابه رهگذری به آینده نظام اسلامی خواهد بود و استفاده از ظرفیتهای مردمی خودجوش و دوری اینگونه مراسمات از اقدامات دولتی و حکومتی اثرگذاری فراوان فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی برای جامعه و در سطح بین المللی دارد و هرقدر مانند مراسمات محرم و اربعین مردمی تر و با جوش و خروش مردم برگزار شود تاثیر بیشتری خواهد داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top