تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/04/05 - 08:56
کد خبر: 474317

وریا حق نکونام را کف دستش گذاشت!

وریا حق نکونام را کف دستش گذاشت!

در شرایطی که هنوز کمتر از چند روز از معارفه همان جواد در سمت سرمربیگری استقلال سپری‌شده، وریا حاضر نمی شود حتی به نکونام بابت حضورش در جایگاه سرمربیگری استقلال تبریک بگوید!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  تابستان سال ۱۴۰۱ و تلاش های سرمربی امروز تیم استقلال برای بیرون نماندن کاپیتان تیم قهرمان لیگ برتر بیست و یکم از چرخه پولساز فوتبال هنوز از یادها نرفته است، هرچند که...

یکی از فوتبالیست هایی که در طول سال‌های اخیر همواره تلاش کرده خودش را همراه، غمخوار، دلسوز مردم و درگیر با اتفاقات اجتماعی نشان بدهد همان فوتبالیستی بود که سال گذشته پس از رسیدن به شرایط سنی سی و چهار سالگی و در وضعیتی که دیگر به درد بازی در لیگ برتر نمی خورد با موج حمایتی برخی از پیج های اینستاگرامی سعی داشت خودش را در فضایی قرار بدهد که متفاوت با نظر مدیران باشگاه استقلال باشد.

از بین ۱۶ تیم لیگ برتری هیچ باشگاهی او را نمی خواست. دنبال کننده های فوتبال می‌دانند پس از پایان لیگ برتر بیست و یکم و بالا رفتن جام قهرمانی استقلال روی دستان وریا غفوری این بازیکن قراردادش با تیم استقلال تمام شد و مدیران مجموعه استقلال دیگر حاضر به تمدید با این بازیکن نبودند.

فوتبالیستی که در لیگ برتر بیست و یکم و تقریباً از اواسط فصل به بعد جایگاه خودش در ترکیب ثابت این تیم را هم از دست داد و به نیمکت استقلال تبعید شد بازیکنی که از مجموع ۳۰ هفته مسابقات استقلال (در لوای حمایت همه جانبه فرهاد مجیدی – سرمربی وقت استقلال) تنها در ۲۰ بازی به میدان رفت و فقط در ۹ دیدار در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت.

حضور ۱۰۶۲ دقیقه ای وریا غفوری در ترکیب تیم استقلال در فصلی که این تیم قهرمان شد، میانگین تنها ۵۳ دقیقه بازی برای استقلال را برای او جای گذاشته بود. وریا در ۱۱ دیدار از روی نیمکت به ترکیب اصلی اضافه شد و هرگز نتوانست حتی از روی نقطه پنالتی گلی برای این تیم به ثمر برساند.

فارغ از اتفاقاتی که طی این سال ها رخ داد، بازی‌های ضعیف به ویژه در لیگ بیستم و بیست و یکم، همچنین پنالتی های حساسی که وریا غفوری برای استقلال از دست داد، رسیدن این بازیکن به سن ۳۴ سالگی مدیران باشگاه آبی پایتخت را بر آن داشت تا قرارداد کاپیتان تیم شان را پس از ۶ فصل، دیگر تمدید نکنند. موضوعی که البته بی دلیل از سوی شبکه های اجتماعی به مسائل مختلف اجتماعی ربط داده شد و در نهایت از یاد همه برد که این بازیکن در سال های پیش از آن چطور و با چه روش‌هایی سقف قراردادش را تا ۴ برابر افزایش داد تا با رقمی چشمگیر در استقلال بماند.

حالا و در ارتباط با اتفاقات تابستان سال گذشته از یاد نبرده ایم وریا غفوری که دوست داشت هر طور شده در استقلال بماند با چه شرایط سختی مواجه بود. مدیران وقت باشگاه استقلال طبق قواعد حرفه‌ای فوتبال حاضر به پر کردن لیست بازیکنان تیم‌شان با یک فوتبالیست ۳۴ ساله که در طول فصل بعد از آن به سن ۳۵ سالگی می‌رسید نبودند و از سوی دیگر ۱۵ باشگاه لیگ برتری دیگر نیز که ظاهراً مدیر برنامه وریا غفوری با آنها مذاکره می کرد هم حاضر به به خدمت گیری این بازیکن نشدند تا اینکه جواد نکونام در تیم فولاد خوزستان برخلاف جهت آب حرکت کرد.

جواد نکونام فصل قبل پس از کش و قوس های فراوان وریا غفوری را به تیمش منتقل کرد. بازیکنی که البته تنها در ۱۲ بازی به مدت ۵۳۷ دقیقه برای فولاد به میدان رفت و هرگز توانست آنچنان که باید و شاید پاسخگوی خواسته های طرفداران پرشمار تیم فولادخوزستان باشد.

با این وجود خیلی ها پیش بینی کرده بودند یکی از افرادی که پس از سرمربیگری جواد نکونام در استقلال به این بازیکن سابق آبی پوشان تبریک بگوید وریا غفوری باشد. در حالی که در روزهای اخیر هرگز این اتفاق نیفتاد تا این فوتبالیست این مدعی، اخلاق ورزشی‌اش را به رخ بکشد.

وریا غفوری در تازه‌ترین اظهاراتش در حاشیه کلاس مربیگری فوتبال نیز وقتی با سوالی مربوط به ارزیابی اش از حضور نکونام در سمت سرمربیگری استقلال مواجه شد درباره این موضوع اظهار نظری نکرد و در کمتر از فاصله یک سال (مردادماه سال ۱۴۰۱)، لطف، ایستادگی و همراهی جواد نکونام را به این شکل پاسخ داد!

مربی که در هفته های اخیر خیلی ها معتقد بودند دلیل بروز پاره‌ای مشکلات برای حضورش در رأس کادر فنی تیم استقلال به خاطر اصرارهای فصل گذشته اش به حضور وریا غفوری در جمع بازیکنان فولاد بوده است. روزهایی که نکونام خودش را با مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و مدیرعامل باشگاه درگیر کرده بود و خودش را وارد بازی بی‌پایان حواشی می‌کرد تا هر طور شده کاپیتان فصل بیست و یکم استقلال را از شرایط بیرون ماندن از فوتبال نجات بدهد!

اما حالا و در شرایطی که هنوز کمتر از چند روز از معارفه همان جواد در سمت سرمربیگری استقلال سپری‌شده، وریا حاضر نمی شود حتی به نکونام بابت حضورش در جایگاه سرمربیگری استقلال تبریک بگوید!

باعث تاسف است که گروهی از علاقمندان به فضای مجازی در شبکه های اجتماعی برای استوری برخی از سلبریتی های پوشالی آنچنان سر و دست می شکنند و چشم بسته علم حمایت از آنها را بر سر دست بلند می کنند اما رفتارهای واقعی آنها در مواجهه با اتفاقات روزمره را از نظر دور نگه می دارند. حتی حاضر نمی شوند به آنها توجه کنند که البته طبیعی است چون گرفتار دامی هستند که توسط همین سلبریتی ها برایشان پهن شده و دوست دارند حرفهایی را بشنوند که از همین طریق به خوردشان داده می شود.

بدون شک هوادار واقعی فوتبال به ویژه استقلال، از نوجوان ۱۴ ساله گرفته تا قدیمی های طرفدار این تیم به خوبی متوجه این قبیل رفتارها می شوند و این نوع رویکرد را از یاد نخواهند برد.

منبع: مشرق

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top