تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/04/06 - 02:29
کد خبر: 474407

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

مهلت ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۲ تمدید شد

مهلت ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۲ تمدید شد

بررسی موضوعات امروز شامل، مهلت ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۲ تمدید شد و دور زدن کنکور در رشته های مرتبط با جان انسان را بر نمی‌تابیم و شرایط دانشگاه تهران برای اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها و دیگر موارد مرتبط که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»بررسی موضوعات امروز شامل، مهلت ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۲ تمدید شد و دور زدن کنکور در رشته های مرتبط با جان انسان را بر نمی‌تابیم و شرایط دانشگاه تهران برای اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها و دیگر موارد مرتبط که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

شرایط دانشگاه تهران برای اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها

اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران شرایط و جزئیات «اسکانِ تابستانی در مجتمع‌های خوابگاهی دانشگاه تهران سال ۱۴۰۲» را اعلام کرد.

بر این اساس، دانشجویان واجد شرایط اسکانِ تابستان که در حال حاضر در ساختمان‌های خوابگاهی ۱۴ و ۱۵ مجتمع خوابگاهی کوی و فاطمیه ۲ مجتمع خوابگاهی فاطمیه ساکن هستند، برای ثبت‌نام خوابگاه تابستانی می‌توانند براساس برنامه زمانی اعلام شده نسبت به انتخاب ساختمان و اتاق جدید اقدام کنند. (جزئیات بیشتر)

دور زدن کنکور در رشته های مرتبط با جان انسان را بر نمی‌تابیم

 دکتر غلامرضا حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در پاسخ به انتقاد محمدامین غفارزاده معاون امور دانشجویان و مدارس ایرانی خارج از کشور وزارت امور خارجه از سختگیری وزارت بهداشت در انتقال دانشجویان گروه پزشکی به دانشگاه های داخل گفت: در پاسخ به این موضوع چند نکته لازم است گفته شود.

وی افزود: کسانی که برای تحصیل به دانشگاه های خارج از کشور می روند و منجمله برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی می روند عمدتا به رشته دندانپزشکی و پس از آن پزشکی و تعداد کمتری داروسازی و تعداد خیلی کمتری فیزیوتراپی می روند، عمده این افراد کسانی هستند که در کنکور سراسری نتوانستد نمره کافی را برای ورود به این رشته ها در داخل کشور کسب کنند. در واقع این افراد به نوعی کنکور را دور زده اند.(جزئیات بیشتر)

مهلت ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۲ تمدید شد

به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس  با اعلام این خبر گفت: ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته  سال ۱۴۰۲ از روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد  و به‌منظور مساعدت با متقاضیانی که تا امروز یکشنبه ۴ تیر ماه موفق به ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون مذکور نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که داوطلبان  بتوانند تا روز چهارشنبه ۷ تیرماه نام نویسی کنند. ضمناً متقاضیانی که قبلاً ثبت‌نام خود را تکمیل و کد رهگیری دریافت کرده‌اند در صورت تمایل می‌توانند تا تاریخ فوق نسبت به مشاهده و یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام نمایند.(جزئیات بیشتر)

باید سرفصل های دروس دانشگاهها براساس آموزش مهارتی تغییر کند

دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در همایش ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد گفت: آنقدر نیاز به اشتعال در کشور ما بالااست که هر چه وزارتخانه‌ها تلاش کنند باز کم است.

وی ادامه داد: همه در جورچین آموزش عالی و مهارتی می‌توانیم جایگاه خاص خود را داشته باشیم. اول اینکه ما راهی جز این نداریم که خودمان را بنا به تغییرات اقلیم آموزش جهانی تغییر دهیم.(جزئیات بیشتر)

جزئیات برگزاری آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی

جزئیات برگزاری آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران اعلام شد.

بنابر اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی در روزهای پایانی تیرماه سال جاری یعنی پنج شنبه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۲ در دانشکده‌های پزشکی، داروسازی و ساختمان اداری دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

آزمون راس ساعت ۹:۰۰ صبح در سالن شهدا و کلاس‌ها و ساختمان اداری دانشکده پزشکی و سالن‌های دانشکده داروسازی برگزار می‌شود. ضروری است که داوطلبان حداکثر راس ساعت ۸:۳۰ صبح در محل دانشکده‌ها حضور داشته باشند.(جزئیات بیشتر)

دانش‌آموختگان کدام مقاطع تحصیلی بیشترین آمار اشتغال را در بازار کار دارند؟

 علی باقر طاهری‌نیا رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس پیرامون اقدامات مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: در این مؤسسه اشتغال دانش‌آموختگان یکسال را پایش و فرض می‌کنیم دانش‌آموختگان ۴ سال پیش که ۲ سال سربازی رفتند و ۲ سال هم جویای کار بودند امروز در چه وضعیتی قرار دارند.(جزئیات بیشتر)

رشته‌های درخواست شده دانشگاه‌ها باید پیوست اشتغال داشته باشند

 قاسم عموعابدینی، گفت: جریان آموزش هدفمند در راستای مهارت محوری است و باید در تمام دانشگاه‌ها برای تمام مقاطع انجام شود.

وی افزود: در هیئت جذب بیش از نیمی از مصاحبه شوندگان رد می‌شوند و در ارشد و دکتری نیز وضعیت به همین شکل است، آرزوی ما در وزارت علوم این است که در دفترچه کنکور مقابل تمام رشته‌ها ذکر شود که آن رشته حتما هدفمند است و منتهی به شغل می‌شود.

عموعابدینی تاکید کرد: وظیفه دانشگاه‌ها تربیت انسان فهیم، خردمند و توانمند است تا بتواند شغل‌های موجود را احراز کند.(جزئیات بیشتر)

همکاری‌های مشترک نخبگان ایران و عراق افزایش می یابد

ناصر باقری مقدم گفت: قرابت و نزدیکی زیادی میان دو ملت ایران و عراق وجود دارد که مهمان‌نوازی عراقی‌ها از زائران اربعین حسینی علیه‌السلام یکی از بهترین مصادیق آن است.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت جهاد علمی، افزود: رهبر معظم انقلاب همواره در ایجاد تمدن نوین اسلامی تاکید کردند که این تمدن بر دو پایه سخت‌افزار و نرم‌افزار استوار است. در این نگاه، نخبگان مهمترین رکن تمدن نوین اسلامی هستند.

باقری مقدم ادامه داد: طبق فرمایش رهبری، علاوه بر محققان ایرانی، همکاری با نخبگان جهان اسلام نیز در دستورکار بنیاد ملی نخبگان قرار دارد که در این بین همکاری با نخبگان کشور عراق از اهمیت زیادی برخوردار است.(جزئیات بیشتر)

وزارت دفاع از ظرفیت بزرگ دانشگاه ها استفاده کند

محمدعلی زلفی گل در نشست راهبردی وزارت دفاع که ظهر امروز در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، گفت: این که جمهوری اسلامی ایران در دنیا از وجاهت و منزلت بالایی برخوردار است در نتیجه امنیت برآمده از فداکاری و تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های مسلح و توجه آن‌ها به علم و دانش، خلاقیت و نوآوری است.

وزیر علوم با اشاره به این که مشاهده پیشرفت‌های صنایع دفاعی باعث احساس غرور و افتخار در هر ایرانی می‌شود گفت: در قالب اردو‌های راهیان پیشرفت سعی داریم دانشجویان با این پیشرفت‌ها آشنا شده و هویت ملی خود را تقویت کنند.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top