تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/04/06 - 12:57
کد خبر: 474444

راهنمای سفر به مارماریس ترکیه

راهنمای سفر به مارماریس ترکیه

رزرو هتل های مارماریس بیشتر به قصد تفریح است؛ چون در دو طرف شهر دریاهای مدیترانه و اژه قرار دارند و بخش زیادی از تفریحات این شهر به تفریحات آبی اختصاص پیدا می‌کند. از طرف دیگر، مارماریس به بدروم نزدیک است. اگر مایل باشید، می‌توانید در بخشی از سفرتان به این شهر هم سر بزنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مارماریس یکی از مقاصدی است که در سال‌های اخیر محبوب شده ‌است و حتما افراد کمی از اطرافیان شما به آن سفر کرده‌اند. این مساله باعث شده که اطلاعات چندانی از این مقصد نداشته ‌باشید و ندانید که چه چیزهایی در این شهر انتظار شما را می‌کشد؛ بنابراین، قبل از سفر نگاهی کلی از این شهر به‌دست آوردید تا بتوانید خودتان را بیشتر برای رفتن به این شهر آماده کنید. این آشنایی باعث می‌شود که با خیال راحت‌تری هتل های مارماریس را رزرو کنید. در ادامه راهنمایی از این شهر آماده می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چیزهایی در مارماریس منتظر شما هستند.

شهر مارماریس کجای نقشه جغرافیایی قرار دارد؟

رزرو هتل های مارماریس بیشتر به قصد تفریح است؛ چون در دو طرف شهر دریاهای مدیترانه و اژه قرار دارند و بخش زیادی از تفریحات این شهر به تفریحات آبی اختصاص پیدا می‌کند. از طرف دیگر، مارماریس به بدروم نزدیک است. اگر مایل باشید، می‌توانید در بخشی از سفرتان به این شهر هم سر بزنید. مارماریس در جنوب شرقی ترکیه قرار دارد و ازمیر و آنتالیا همسایه‌های آن هستند.

 

چه وقت برای سفر به مارماریس فوق‌العاده است؟

اول از همه مشخص کنید که می‌خواهید در چه زمانی از سال به مارماریس سفر کنید. آب ‌و هوای این شهر در اوقات مختلف سال مانند تمام شهرها با هم فرق می‌کند. اگر تعطیلات شما در فصل تابستان است و می‌خواهید در این زمان به مارماریس بروید؛ بدانید که هوای این شهر گرم است؛ اما با وجود این گرما مردم زیادی به آن سفر می‌کنند که از تفریحات دریایی آن نهایت استفاده را ببرند. بهار زمانی است که در آن، رگبارهای بهاری شما در هر لحظه ممکن است غافل‌گیر کنند؛ اما هوا در این زمان و پاییز گرمای مطبوعی دارد و گردشگران کمی در شهر هستند.

راهنمای سفر به مارماریس ترکیه

از چه طریقی به مارماریس سفر کنید؟

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید با آن به مارماریس سفر کنید، هواپیما است. از آن‌جایی که در سال‌های اخیر افراد زیادی نام این شهر را شنیده‌اند و می‌خواهند راهی آن شوند، همیشه پروازهای مختلفی به این مقصد وجود دارند. زمانی‌که بخواهید بلیط هواپیما بگیرید؛ بدانید که قرار است به فرودگاه دالامان بروید. این فرودگاه حدود 90 کیلومتر با شهر فاصله دارد. زمانی‌که پرواز شما در این فرودگاه به زمین نشست؛ می‌توانید با اتوبوس‌هایی که در آن‌جا هستند؛ خودتان را به یکی از هتل های مارماریس برسانید.

 

 

 

شب‌های سفر را در کجا بمانید؟

تصور اول افراد این است که این شهر کوچک اقامتگاه‌های مناسبی برای ماندن ندارد؛ اما این فکر اشتباه است. توریستی‌شدن این شهر باعث شده ‌است که تعداد هتل های مارماریس افزایش زیاد شوند. البته فکر نکنید که این زیاد بودن از کیفیت آن‌ها کم می‌کند. همه این هتل‌ها بهترین خدمات را ارائه می‌دهند و در این مسیر تلاش می‌کنند که با خیال آسوده به این شهر سفر کنید.

 

آیا غذاهای ترکی را امتحان کنید؟

مارماریس شهری ترکی است و باید در رستوران‌های آن منتظر غذای سبک مدیترانه‌ای و ترکی باشید. اگر اهل امتحان‌کردن تجربه‌های تازه هستید و دلتان می‌خواهد که کوله‌بار سفرتان را پربارتر کنید، حتما این غذاها را برای خود سفارش دهید و با لذت نوش جان کنید. نگران نباشید، غذاهای این شهر تفاوت چندانی از نظر ذائقه با خوراکی‌های ایرانی ندارند.

راهنمای سفر به مارماریس ترکیه

روزهای سفر به مارماریس را چطور بگذرانید

به هر نوع جاذبه‌ای که علاقه‌مند باشید، حتما در مارماریس پیدا می‌کنید. این شهر پر از مکان‌های تماشایی طبیعی مانند دریا، کوه و جنگل است. اگر به این مکان‌ها بروید، حتما آرامش را در این مکان‌ها پیدا می‌کنید. آبشار تارگوت، سافاری و پارک آبی تنها چند تکه کوچکی از این جاذبه‌های گردشگری به‌حساب می‌آیند. اگر مایل باشید که در دریا شنا کنید و سراغ تفریحات دریایی بروید؛ در این شهر حتما بهترین نوع و کیفیت آن را پیدا می‌کنید. بافت قدیمی مارماریس جایی است که در آن، جذابیت‌های تاریخی زیبایی را خواهید دید. در این قسمت قلعه‌ای قرار دارد که هر گوشه و کنار آن ماجرایی برای تعریف‌کردن دارد.

 

حمل ‌و نقل عمومی را برای رفتن به جاذبه‌ها انتخاب کنید

یکی از مسائل مهم در سفر به مارماریس جابه‌جایی درون شهری آن است. این مساله ممکن است شما را نگران کند که امکانات کافی در اینجا وجود ندارد یا هزینه آن زیاد است. این فکر اشتباه را باید دور بیاندازید. در اینجا امکانات حمل‌ و نقل عمومی زیادی مانند مینی‌بوس‌، اتوبوس و تاکسی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند شما را به نقاط مختلف شهر برسانند. هزینه بلیط این لوازم هم مناسب است و بهتر است نگرانی هزینه این قسمت نباشید. البته مارماریس شهر کوچکی است و با پیاده‌روی هم می‌توانید به تماشای قسمت‌های مختلف آن بروید.

 

هتل های مارماریس را در فلای تودی ارزان رزرو کنید

اگر می‌خواهید برای تعطیلات بعدی خود راهی مارماریس شوید؛ بهتر است زودتر بلیط خود را برای این شهر بگیرید. این کار را به همراه رزرو هتل در فلای تودی انجام دهید. این سایت تنها برای رزرو بلیط هواپیما نیست. بلکه می‌توانید در آن تمام هتل های مارماریس را ببینید و در جریان امکانات آن‌ها قرار بگیرید. سپس از میانشان، هتلی را انتخاب کنید که به سلیقه شما نزدیک‌تر است. اگر هم مایل هستید که بدون هیچ تجربه منفی و با خیال راحت به هتل خود برسید؛ در کنار بیمه مسافرتی که یکی از ملزومات سفر به مارماریس است؛ ترانسفر فرودگاهی خود را هم از این سایت بگیرید؛ چون فلای تودی این خدمات را با تخفیف ویژه‌ای ارائه می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top