تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/04/07 - 09:07
کد خبر: 474490

برخی مشاغل هنوز به سامانه مودیان متصل نشده‌اند

برخی مشاغل هنوز به سامانه مودیان متصل نشده‌اند

محمدحسن آصفری، درباره تأثیر راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی، گفت: ما هر چه مالیات را افزایش دهیم منجر به افزایش تورم و گرانی کالاها در کشور می‌شود اما هر چقدر پایه‌های مالیاتی را افزایش دهیم، سبب می‌شود هم درآمدهای کشور به درستی محقق شود و هم مردم مجبور نشوند درآمد بیشتری را بپردازند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدحسن آصفری، درباره تأثیر راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی، گفت: ما هر چه مالیات را افزایش دهیم منجر به افزایش تورم و گرانی کالاها در کشور می‌شود اما هر چقدر پایه‌های مالیاتی را افزایش دهیم، سبب می‌شود هم درآمدهای کشور به درستی محقق شود و هم مردم مجبور نشوند درآمد بیشتری را بپردازند.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: در این شرایط سامانه مودیان مالیاتی می‌تواند گام مؤثری در راستای شفافیت و عدالت مالیاتی باشد، چرا که دخالت انسانی در آن به حداقل ممکن می‌رسد و به این وسیله اعمال نظر شخصی در تعیین مالیات‌ها اعمال نمی‌شود. البته نظارت جدی روی سامانه مودیان مالیاتی وجود ندارد و باعث سو استفاده برخی جریانات و مشاغل از این موضوع شده است و راه دور زدن آن را هم یاد گرفته اند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: برخی از مشاغل مثل پزشکان دستگاه پز در محل کسب خودشان نصب کرده‌اند، اما معاملات خودشان را با حساب‌های دیگر، روش‌های دیگر و به صورت نقدی یا دلاری انجام می‌دهند تا قابل رؤیت سازمان امور مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی نباشد و به این وسیله مجبور به پرداخت مالیات نشوند.

وی بیان کرد: حتی برخی از مشاغل مانند فعالیت در فضای مجازی، دلالان، آرایشگران و برخی از آموزشگاه‌ها و کاسبانی که از مبادی غیررسمی و به صورت قاچاق کالایی را وارد می‌کنند، اصلاً در سامانه مودیان ثبت نام نکرده اند.

آصفری با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد به جای اینکه مالیات را افزایش دهند باید سامانه مودیان مالیاتی را جامع‌تر و کامل‌تر کنند، توضیح داد: باید سازمان امور مالیاتی به سراغ مشاغل خاصی برود که مالیات نمی‌پردازند و آنها را به خط کند و از آنها مالیات اخذ کند.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه این مشاغل در حال دور زدن قانون هستند، تصریح کرد: کارمندان درآمد کمی دارند، اما باید مالیات خود را بپردازند و در مقابل برخی از مشاغل نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام نمی‌کنند. سازمان امور مالیاتی باید در اولین اقدام انواع و اقسام مختلف شغل‌ها را شناسایی کند و آنها را به سامانه مودیان مالیاتی متصل کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ مشاغلی که مالیات خود را در بستر سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی پرداخت می‌کنند، مشمول تخفیف مالیاتی می‌شوند که اقدام خوبی است و باید این تخفیف‌ها بیشتر هم شود زیرا این افراد به وظایف خود عمل می‌کنند و باید تشویق شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پی شهادت «یحیی السنوار»
پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت شهادت یحیی سنوار
عربستان؛ محل مدنظر پوتین برای برگزاری نشست صلح با اوکراین
همنوایی صدراعظم آلمان با صهیونیست‌ها: رخدادها در غزه کشتار دسته جمعی نیست
مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ تمدید شد
اولین تصاویر از محل انفجار پهپاد حزب‌الله در نزدیکی منزل نتانیاهو
برندگان مسابقه عکس میکروسکوپی در سال ۲۰۲۴ +عکس
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top