تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/04/07 - 21:00
کد خبر: 474539

تأسیس پارک بین‌المللی علم و فناوری با محوریت ایران

تأسیس پارک بین‌المللی علم و فناوری با محوریت ایران

طی بازدید سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش عالی عتبه حسینی کشور عراق از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، قرار شد از تجارب این سازمان برای راه‌اندازی مرکزی مشابه در عراق استفاده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران (آیروست)، نمایندگان آستان قدس حسینی علیه‌السلام (عتبه حسینی) از دستاوردهای سازمان بازدید کردند.

یوسف خلف یوسف سرپرست علمی مرکز تحقیقات علمی و نشر السبط عراق وابسته به عتبه حسینی (علیه‌السلام) به همراه احمد موسی مدیر، کرار علی حسین مسئول اداری و علی الساعدی مسئول روابط عمومی مرکز به منظور مذاکره و بازدید از توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی و فناورانه سازمان و همچنین انتقال تجارب در راه‌اندازی پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به نماد حاکمیتی سازمان در زمینه تحقیق و توسعه بیان داشت: با توجه به هدف و رسالتی که به عهده سازمان است در شورای حکیمان سازمان آینده پژوهشی دنیا تا سال دو هزار و پنجاه پیش بینی و نیازهای پژوهشی را در بیست و چهار پروژه کلان و ملی استخراج نموده تا بتوانیم به هدف خود که رفع نیازهای کلان کشور است رسیده و به تحقیقات اساسی مورد نیاز جامعه دست یابیم.

دکتر حسن زمانیان افزود: سازمان، تجهیزات مورد نیاز انتقال فناوری به صنعت را با ساخت و تجهیز پایلوت پلنت‌های مختلفی در این زمینه به اجرا گذاشته و همچنین پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت نیز است.

معاون وزیر عتف گفت: مدلی که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم و برای آن آمادگی داریم پیاده‌سازی نمونه‌ای از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در کشورهای اسلامی به ویژه محور مقاومت است تا دانش را به محصول تبدیل نمایید.

یوسف خلف یوسف ضمن تشکر از میزبانی سازمان بیان داشت: عتبه حسینی خدمات علمی و پزشکی زیادی به مردم عراق داشته از جمله تاسیس هفت بیمارستان تخصصی و سه دانشگاه پیشرفته که میزبان دانشجویان فراوانی است.

وی افزود: ارادت و علاقه زیاد مردم عراق به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و بهترین دلیل آن دفاع ایران از عراق در مقابله با داعش و متجاوزین به این کشور است و ما این محبت را همیشه به یاد خواهیم داشت.

او تأکید کرد: فرمان حضرت آیت‌الله سیستانی موجب شد که شهرکی را تاسیس نماید که در آن در زمینه علم و فناوری‌های روز دنیا تلاش‌هایی صورت گیرد و در حقیقت ما به دنبال جذب واحدهای فناور پیشگام در زمینه علوم و فناوری هستیم و آرزوی ما این است که همان طور که ایران در دفاع و بیرون راندن بیگانگان به ما کمک کرد در احداث این شهر و پارک بین المللی یاری‌گر ما باشد.

وی گفت: شهر علمی که قرار است تاسیس شود با هماهنگی وزارت علوم عراق خواهد بود و همکاری پارک های علم و فناوری موجود در ایران می تواند کمک شایانی به این امر نماید و به همین خاطر و به دستور آیت‌الله سیستانی ما به ایران آمدیم تا بازدیدی از دستاوردهای شما داشته باشیم و از نزدیک با روند علم و دانش در ایران آشنا شویم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مستندات کذب بودن ادعای ظریف درباره واردات واکسن کرونا
برخی‌ها‌ وقت مردم را در مذاکرات بی‌فایده گرفتند
دعوت جهاددانشگاهی از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای
از ۷ اکتبر حملات سایبری علیه ما تهاجمی‌تر شده‌اند
بیانیه ستاد انتخابات کشور در رابطه با زمان اتمام تبلیغات
نظر متفاوت پرسپولیسی‌ها برای بازگشت بیرانوند
مربی خارجی استقلال به زودی معرفی می‌شود؟
تعداد بازداشتی های فساد در فوتبال به ۸ نفر رسید
مهم‌ترین مشکل چمن ورزشگاه تختی چیست؟
شاخص بورس تهران ۲۰ هزار واحد رشد کرد
افزایش ۱۷ درصدی درآمد پایدار بودجه در دولت سیزدهم
افزایش ۱۳.۷ درصد‌ی ‌سرمایه‌گذاری و رشد ۵ درصدی اقتصادی در دولت شهیدجمهور‌
تفاهم‌نامه گازی ایران و روسیه‌ امضا شد
امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است
وزیر ارشاد: مراسم چهلم شهید رئیسی فردا با سخنرانی «نصرالله» برگزار می‌شود
وزیر نفت: صادرات نفت کشور در شرایط تحریم ۲.۵ برابر شد
توضیحات مرتضوی درباره واریزی به حساب بازنشستگان
چرا مشارکت حداکثری در انتخابات مهم است؟
اجتماع حامیان سعید جلیلی در شیراز
مخبر: ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در جریان است
زاکانی در دانشگاه تهران: قراردادهای نفتی و گازی که در زمان دولت اصلاحات بستند، فاجعه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top