تاریخ انتشار: جمعه 1402/04/09 - 09:39
کد خبر: 474606

دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم فعال شد

دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم فعال شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم فعال شده و فروش نفت همراه با وارد کردن پول آن به کشور بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، هادی بیگی‌نژاد، با اشاره به اینکه دیپلماسی انرژی دولت در طی این مدت به خوبی فعال شده است، اظهار داشت: دولت سیزدهم کشورهای خارجی را منحصر به آمریکا یا چند کشور اروپایی نمی‌داند و به کشورهای منطقه و حاشیه خودمان که دارای منابع نفتی هستند، توجه زیادی دارد. در ابتدا دولت شروع به ارتباط با کشورهایی مانند آمریکای لاتین و ونزوئلا کرد و وزارت نفت نیز به دنبال دولت این ارتباط را گسترش داد.

وی در مورد رکورد زدن صادرات نفت خام و عواملی که باعث به وجود آمدن این موضوع شده است، گفت: وزارت نفت مدام به دنبال راه‌های ابتکاری بوده تا بتواند صادرات نفت را افزایش دهد و نتیجه این تلاش‌ها باعث شد که رکورد صادرات نفت ایران بشکند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع بعدی این است که این کشورها تصور می‌کردند ما آنها را قبول نداریم و به رسمیت نمی‌شناسیم و به همین دلیل با آنها ارتباط برقرار نمی‌کنیم، اما در دولت فعلی شرایط تغییر کرد و ایران با کشورهایی مانند ونزوئلا، عربستان و قطر رایزنی و ارتباطات خوبی را برقرار کرد.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه در این مدت ترکمنستان، عراق سوریه و عمان هم از سوی دولت ایران مورد توجه قرار گرفتند و هیچ کشوری احساس دوری با ایران نکرد، افزود: این کشورها به ایران اعتماد کرده و با ایران ارتباط برقرار کردند. تمام این مسائل باعث شد دولت بتواند نفت را به میزان زیاد و مانند دورانی که تحریمی علیه ایران وضع نبود، به فروش برساند.

وی با اشاره به اینکه این فروش نفت همراه با وارد کردن پول آن به کشور بوده است، ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که فروش نفت ما نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته و در این شرایط کار در مسیر پیشرفت قرار دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صادرات خدمات فنی مهندسی که صادرات علم ماست، به کشورهای مختلف در زمینه پالایشگاه‌داری مثل ونزوئلا در حال وقوع است. این اقدام ایران جزو خدمات بزرگی است که باعث می‌شود کشور از این شرایط سخت خارج شود و این اقدامات تأثیر به سزایی در گسترش حجم صادرات نفت داشته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آرامش اقتصادی و رونق تولید را برای ۶ ماهه دوم سال پیش بینی می‌کنیم. اینکه ما در ارتباط با ونزوئلا اقدام به صادرات علم کرده‌ایم، خیلی اقدام بزرگی است. ایران یک کشور پالایشگاه ساز است و حتی پالایشگاه‌های داخلی ما هر کدام پشتیبان یک پالایشگاه خارجی هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم دیگر ارتباط با کشور ونزوئلا و ایجاد پالایشگاه‌های فراسرزمینی است که ایران نفت خود را به این پالایشگاه‌ها صادر کرده، سهامدار این شرکت‌ها شده، محصولات شرکت‌های دانش بنیان را در این پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار داده است. ارتباط با ونزوئلا باعث شده ارتباط ما با کشورهای آمریکای لاتین توسعه پیدا کند و همین مسئله نیز به رکوردشکنی ایران در زمینه صادرات نفت کمک کرده است. تأثیر ارتباط با ونزوئلا در رکوردشکنی صادرات نفت مناسب بوده و زمینه توسعه ارتباطات را فراهم کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح آیفون ۱۶ فاش شد +عکس
اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
سیستم درمانی هدف اصلی هکرهای باج‌افزار است
ویژگی‌های شخصیتی که توسط ایمیل‌ها افشا می‌شوند
چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
اذعان ارتش اسرائیل به شلیک ۶۵ موشک توسط حزب الله
کاهش قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
کاریکاتور| پشت پرده مضحکه افشاگری پر از گاف بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در یزد +عکس
کاریکاتور| خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
حفاظت از کودکان اینترنت در کشور‌ها با وضع قوانین سختگیرانه
پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top