تاریخ انتشار: جمعه 1402/04/09 - 14:31
کد خبر: 474635

امام جمعه قم: نباید در برابر هتاکان نسبت به ساخت قرآن سکوت کرد

 امام جمعه قم: نباید در برابر هتاکان نسبت به ساخت قرآن سکوت کرد

امام جمعه قم گفت: نباید در برابر هتاکان نسبت به مقدسات و قرآن کریم سکوت کرد و زیرا موجب خواهد شد آنان جلو بیایند و به اقدامات خود ادامه دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با اشاره به فرارسیدن دهه امامت و ولایت اظهار داشت: این دهه فرصتی مناسب برای ارتباط بیشتر شیعیان با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و قدم گذاشتن در مسیر آنان و تلاش در راستای اطعام مساکین در عید غدیر که بسیار سفارش شده و انجام کارهای خیر است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه پیامبر اسلام دستان امام علی علیه السلام را در روز غدیر خم بلند و به عنوان جانشین معرفی کرد، افزود: از مستجاب روز عید غدیر اطعام است که مقدمات اجرای برنامه‌های گسترده‌ای برای عید غدیر در سراسر کشور در حال انجام است تا جایگاه امام علی علیه السلام در جامعه اسلامی مشخص شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به در پیش بودن میلاد امام هادی (ع) بیان داشت: این امام نیز در دوران خلفای ظالم، مورد ستم قرار گرفت و متوکل عباسی آنچه که توانست نسبت به امامان از ویران کردن قبر سیدالشهدا (ع) تا زندانی کردن سایر امامان انجام داد.

امام جمعه قم بیان داشت: امام هادی علیه السلام را از مدینه به سامرا تبعید کردند و آن حضرت شخصیت تأثیرگذاری در جامعه داشتند و امامان ما همواره نقش آفرین بوده و اثربخش هستند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در خلج فارس بیان داشت: این فاجعه نشان از چگونگی رعایت حقوق بشر از سوی آمریکایی‌ها دارد که ۲۹۸ نفر از انسان‌های مظلوم و بی گناه مورد حمله ناو آمریکایی قرار گرفتند و به شهادت رسیدند و این گوشه‌ای از جنایت‌های آمریکا علیه بشریت و ایران اسلامی است.

محکوم کردن جنایت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با محکوم کردن جنایت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد گفت: این روزها شاهد هتک حرمت نسبت به قرآن کریم در سوئد هستیم و این مایه تأسف است که پلیس این کشور با این اقدام مخالفت می‌کند، اما دادگاه سوئد می‌گوید برای ما آزادی مهم است و به همین خاطر دستور پلیس را لغو می‌کند و در ادامه قرآن را پاره و آتش می‌زنند که ما این جنایت را به شدت محکوم و به وزارت خارجه این پیام را مخابره می‌کنیم که سران کشورهای اسلامی اجتماع کنند و این جنایت را محکوم و در روابط با این کشور تجدید نظر کنند.

امام جمعه قم گفت: نباید در برابر هتاکان نسبت به مقدسات سکوت کرد و سکوت موجب خواهد شد آنان جلو بیایند و به اقدامات خود ادامه دهند و دشمنان تصور کردند با آتش زدن قرآن می‌توانند مانع نفوذ این کتاب آسمانی شوند در حالی که اینگونه نخواهد بود و اتفاقاً این اقدام موجب آشنایی بیشتر مردم جهان با این کتاب آسمانی مسلمین می‌شود و روزی می‌رسد که این کتاب سرلوحه همه مردم جهان خواهد بود.

مبارزه با فساد از درون دستگاه قضا آغاز شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مبارزه با فساد باید جدی گرفته شود که رهبری نیز تاکید کردند این امر باید از درون قوه قضائیه آغاز شود که در این صورت نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی‌گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولین دستگاه قضا فرمودند با مراجعین به قوه قضائیه باید برخورد مناسب شود و رنجیده‌خاطر نشوند و در مواجه با دستگاه قضا باید پاسخ مناسب دریافت کنند و از سویی دیگر تاکید کردند که خروجی کار مهمتر از ارائه آمار است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: امنیت روانی اگر از جامعه گرفته شود زندگی برای جامعه تلخ خواهد شد و دستگاه قضا باید با شایعه پراکنان در فضای مجازی برخورد کند تا مردم احساس امنیت کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top