تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/04/11 - 04:25
کد خبر: 474745

سفارت ترکیه در پاریس درباره سفر شهروندانش به فرانسه هشدار داد

سفارت ترکیه در پاریس درباره سفر شهروندانش به فرانسه هشدار داد

سفارت ترکیه در پاریس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تظاهرات و درگیری‌ها پس از کشته شدن یک نوجوان فرانسوی به دست پلیس که موجب افزایش خشونت‌ها در این کشور شده به شهروندان مان توصیه می‌کنیم در صورت سفر یا حضور در فرانسه بسیار هوشیار باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سفارت ترکیه در پاریس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تظاهرات و درگیری‌ها پس از کشته شدن یک نوجوان فرانسوی به دست پلیس که موجب افزایش خشونت‌ها در این کشور شده به شهروندان مان توصیه می‌کنیم در صورت سفر یا حضور در فرانسه بسیار هوشیار باشند.

در این بیانیه آمده است: به شهروندان کشورمان در فرانسه به ویژه در پاریس توصیه می‌کنیم که حداکثر هوشیاری را نشان داده و از حضور در مناطق درگیری و تظاهرات خودداری کنند.

سفارت ترکیه در پاریس اعلام کرد که اتباع کشور در فرانسه در شرایط اضطراری می‌توانند با نمایندگی‌های دپلماتیک در این کشور در ارتباط باشند.

در چهارمین روز اعتراضات سراسری مردم فرانسه، دولت این کشور امیدوار است با اعزام و استقرار ده‌ها هزار نیروی نظامی و امنیتی، دور دیگری از جنبش اعتراضی جوانان در مقابله با نژادپرستی پلیس را سرکوب کند.

علاوه بر شهر پاریس، پایتخت فرانسه، تقریباً تمام شهرهای مهم از جمله مارسی، لئون، استراسبورگ، تولوز و لیل و همین‌طور دیگر شهرهای کوچک و بزرگ کم و بیش شاهد اعتراضات بوده اند.

روز سه شنبه هفته پیش یک نوجوان مراکشی‌الاصل ۱۷ ساله در حومه پاریس به ضرب گلوله نیروهای پلیس فرانسه به قتل رسید؛ پلیس مدعی شد که او نسبت به فرمان ایستِ مأمور پلیس بی‏‌توجهی کرده و به همین دلیل هدف گلوله پلیس قرار گرفت.

با انتشار تصاویر و نحوه قتل این نوجوان، موجی از انزجار بین مردم فرانسه به خصوص میان جوانان رنگین‌‏پوست برخاست و آنها را به خیابان کشاند. به نوشته خبرگزاری رویترز این «بدترین بحران امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، پس از اعتراضات جلیقه زردها در سال ۲۰۱۸» است.

بنا بر گزارش‌ها، علی‌رغم بازداشت عامل اصلی قتل این نوجوان، اعتراض‌های خیابانی علیه خشونت پلیس و دولت فرانسه به‌سرعت به شهرهای مختلف این کشور سرایت کرد. تصاویر رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی فرانسوی نشان می‌دهد درگیری‌ها و اعتراضات خشونت‌آمیز بین معترضان و نیروهای پلیس بعد از گذشت ۴ روز از آغاز این بحران همچنان ادامه دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top