تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/04/11 - 12:56
کد خبر: 474806

خضریان: سلاح ورزی صراحتا جهت حضور در انتخابات اتاق بازرگانی رد صلاحیت شده بود

 خضریان: سلاح ورزی صراحتا جهت حضور در انتخابات اتاق بازرگانی رد صلاحیت شده بود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بنا بر کلیه شواهد بررسی شده و تأیید نمایندگان دستگاه‌های امنیتی هیچ گونه تأکیدی از هیچ یک از مقامات رسمی کشور در خصوص تأیید صلاحیت آقای سلاح ورزی صورت نگرفته و نامبرده صراحتا جهت حضور در انتخابات رد صلاحیت شده بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دهمین دوره انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که 28 خرداد برگزار شد واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت زیرا با وجود اینکه صلاحیت حسین سلاح‌ورزی که در این انتخابات به عنوان رئیس انتخاب شده بود، توسط وزارت اطلاعات، تایید نشده بود و این فرد به‌صورت قانونی اجازه شرکت در انتخابات هیأت رئیسه اتاق را نداشت، اما انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران با نادیده گرفتن نتیجه استعلام، انتخابات اتاق بازرگانی ایران را با حضور این فرد رد‌صلاحیت شده برگزار کرد.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص اعلام نظارت کمیسیون بر انتخابات اخیر اتاق بازرگانی اظهار داشت: با توجه  به دریافت گزارش از برخی تخلفات در برگزاری انتخابات  ۲۸ خردادماه ۱۴۰۲ اتاق بازرگانی ایران جلسه‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با حضور دبیر انجمن نظارت بر انتخابات، نماینده وزارت صمت در انجمن نظارت بر انتخابات، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت صمت و نمایندگان وزارت اطلاعات برگزار شد.

خضریان افزود: در این نشست به صورت مفصل به بررسی علل حضور آقای سلاح ورزی در انتخابات پرداخته شد و  بنا بر گزارشات واصله صلاحیت نامبرده به صراحت توسط وزارت اطلاعات جهت حضور در انتخابات رد شده بود و هیچ‌گونه تأییدی مبنی بر امکان حضور ایشان در انتخابات صادر نشده است. اما  ایشان به دلیل تفسیر بخش حقوقی اتاق مبنی بر اخذ نامه رد صلاحیت خود توسط حراست وزارت صمت و نیز بعد از ۱۰ روز مقرر در آیین نامه انتخابات اتاق، در انتخابات شرکت کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم تصریح کرد: با وجود تذکر علنی نماینده وزارت صمت در انجمن نظارت و نیز تأکید مجدد نمایندگان وزارت اطلاعات، آقای سلاح ورزی با استناد به تفسیر بخش حقوقی اتاق بازرگانی در نهایت در انتخابات شرکت می‌کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با اشاره به پیگیری‌های این کمیسیون از شورای عالی نظارت بر انتخابات گفت: موضوع در شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی در حال بررسی است و رأی شورا پس از اتمام روند بررسی‌ها جهت  ابطال انتخابات و یا برگزاری مجدد انتخاب رئیس اتاق صادر خواهد شد.

خضریان در پایان تأکید کرد: بنا بر کلیه شواهد بررسی شده و تأیید نمایندگان دستگاه‌های امنیتی هیچ گونه تأکیدی از هیچ یک از مقامات رسمی کشور در خصوص تأیید صلاحیت آقای سلاح ورزی صورت نگرفته و نامبرده صراحتا جهت حضور در انتخابات رد صلاحیت شده بوده و گمانه زنی‌های فضای مجازی در این راستا کاملاً مردود است و به نظر می‌رسد و به منظور تسویه حساب‌های سیاسی و یا به منظور فضاسازی جهت ابقای غیرقانونی ایشان بر این مسند بواسطه نسبت دادن دروغ ایشان به مقامات ارشد دولت می‌باشد لذا کمیسیون اصل نود به دقت روند بررسی به این تخلف صورت گرفته در اتاق بازرگانی را تا حصول نتیجه پیگیری و گزارشات لازم را به مردم ارائه خواهد کرد.

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top