تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/04/12 - 10:11
کد خبر: 474887

دستگیری ۸ نفر از کاسبان کنکور ۱۴۰۲

دستگیری ۸ نفر از کاسبان کنکور ۱۴۰۲

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: ۸ نفر از ادمین‌های کانال‌های فروش سؤالات کنکور سراسری در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از دستگیری 8 نفر از کسانی که اقدام به فروش سؤالات کنکور 1402 در فضای مجازی می‌کردند خبر داد.

 رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که هر ساله با آن مواجه هستیم افراد سودجویی هستند که در فصل امتحانات نهایی و کنکور مدعی اند که به سؤالات کنکور دسترسی دارند و با مبالغ نجومی این سؤالات را به فروش می رسانند.

وی با اشاره به اقدامات همه جانبه پلیس فتا در این حوزه افزود: طی رصد و پایش فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی در پوشش ادعای فروش سؤالات کنکور 1402 و امتحانات نهایی چندین کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی در این خصوص مشاهده و مورد پیگیری ویژه قرار گرفت.      

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: طی تحقیقات سایبری کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد تعداد 10 کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از 200 هزار نفر دنبال کننده ادعای فروش سؤالات امتحانات نهایی و کنکور را داشته و این سؤالات را با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می‌رسانند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی تعداد ۸ نفر ادمین اصلی این تیم مجرمانه شناسایی شده و پس از احراز هویت و تشریفات قضایی پلیس موفق شد در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگیر کرده و در چرخه پیگیری قضایی قرار دهد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه این مجرمان نیز همانند دیگر متهمان دستگیر شده هیچگونه سؤالی در اختیار نداشتند، تصریح کرد: تمام سؤالات کنکور تا ساعت و دقیقه برگزاری این آزمون در قرنطینه و پلمب هستند و افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سؤالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند.

وی در توصیه به دانش آموزان و خانواده‌هایشان افزود: داوطلبان کنکور به تبلیغات واهی و پر رنگ و لعاب فضای مجازی توجه نکنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راه‌های تقلب در شبکه‌های اجتماعی به فروش می رسد نه تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند بلکه ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به آنها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیاندازد.  

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: افراد سودجو با سوءاستفاده از هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند،لذا هموطنان هوشیاری لازم را داشته باشند و در صورت نیاز از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  با ما در ارتباط باشند.

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برندگان مسابقه عکس میکروسکوپی در سال ۲۰۲۴ +عکس
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top